Lasp skrev:
Jag har reagerat på att det är väldigt ofta som det skall uppdateras appar.
Det som verkar hända att det drar Mb samt att apparna har en liten reklamplats, oftast om att Gud är god!
Måste det vara så?
Det ryktas om val för automatisk uppdatering av appar i 2.2, när den släpps.
Lasp skrev:
...reklamplats, oftast om att Gud är god!
Måste det vara så?
Så länge som google envisas med att inte införa betal-market här så lär många utvecklare baka in reklambudskap i apparna.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
dAEk skrev:
Tycker dock att den tar upp för mycket plats så det blir nog till att leta efter en annan, alt. skriva en själv.
Drog in NewsRob och den funkar som jag vill, tror jag. Jag glömde lägga en app/widget/genväg på ena screen:en men den spelar i alla fall upp en trudelutt när en feed uppdaterats.
Den synkar med Google Reader så jag fick flytta mina feeds dit istället för att ha dem i webbläsaren.
F.ö. är jag så sjukt nöjd med HTC Desire! Senaste mobilen jag var riktigt nöjd med var Ericsson T28 och då hade man inte så mycket att jämföra med, plus att man fick den gratis genom jobbet. :)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Det här skrivs från min desire. :-)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Grattar alla som nu kör med Android. Men hur kan jag få ut loggen från telefonen till en PC listning?
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Har jag missat något eller vad menar du med "loggen" och vad menar du med "PC listning"?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Jag har en App som heter Quick System Info, i den finns det en funktion View logs Antingen Dmseg eller Logcat.
Vad jag vill åt är trafiken mobilt under en period.
Jag har en känsla av att min nästa Telefonräkning kommer att bli MYCKET stor.
Så jag vill veta vad som tar vad!
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Jasså, jag har kört på NetCounter tidigare och tycker den fungerar fint. Delar upp trafiken så man vet hur mycket man surfat via WiFi och via 3G. Har du inget bredband i din mobil? Låter dyrt :)
recension av NetCounter på Swedroid
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Min NetCounter registrerar inte alls data på min Wifi och verkar vara helt ute och cykla när det gäller mobildata. Jag testar 3G watchdog just nu, får se om den ger annorlunda data. För det är väl ingen inställning som måste aktiveras för att data ska registreras?
I övrigt kan jag säga att jag är sjukt nöjd med min HTC Desire! Jag har inte haft en så här avancerad telefon på länge (hade en HTC TyTN II med Windows Mobile för några år sedan - och den sög ju), så det blir ju en ganska brant inlärningskurva. Det är många funktioner som man bara hittar själv och som inte finns i wizards eller docs - mer sånt hade varit önskvärt.
Nu ska man bara hitta ett bra skydd eller ett fodral. Tips?
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Jag kör 3G watchdog, det räknar inte trafiken på wifi utan bara via 3G .. vilket är GRYMT när man är mycket utanför sverige.
Funktionen "Varna vid anslutning till roaming" är guld ;)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jo, den tar ju bara mobildata. Jag tycker det är konstigt hur NetCounter fungerar dock, för nu registrerar den massor med data på mitt 3G, men inget på Wifi, fast det är där jag kör mest. Ibland undrar man ju vilken som gäller.. :)
Ehhrrr!!! Inget Bluetooth sync(Kalender & e-post) på Android?(HTC Legend) Eller finns det en app för det?
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg
stoffe-2k skrev:
Ehhrrr!!! Inget Bluetooth sync(Kalender & e-post) på Android?(HTC Legend) Eller finns det en app för det?
Jodå det finns. Googla android bluetooth calendar sync
Jag använder mig av Google Calendar Sync för att synka kalendern.
Skulle inte tror jag skulle få vara kvar så länge om jag synkade min outlook mot google...
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Hmm, jag antar att du sett HTC Sync? Den går inte att få igång med bluetooth?
Jag tycker annars http://www.markspace.com/products/android/missing-sync-android.html verkar vettig men det finns säkert både billigare och bättre. Jag har inte testat någon själv.
Den synkar inte kalendern ... börjar märka fler och fler saker som inte är så genomtänkta... märks att det inte är en helt mogen produkt x(
stoffe-2k skrev:
Den synkar inte kalendern ... börjar märka fler och fler saker som inte är så genomtänkta... märks att det inte är en helt mogen produkt x(
En stor anledning till denna omognad är ju det här dilemmat med betal-market. Men idag kom något nytt (Nytt, tror jag, eller är det en gammal nyhet?) i en tråd jag bevakar:
All developers world wide can now sell apps in the Android Market
Återstår väl bara att vanliga användare ska kunna köpa applikationerna direkt i telefonen också då antar jag.
ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg
Choronzon skrev:
En stor anledning till denna omognad är ju det här dilemmat med betal-market. Men idag kom något nytt (Nytt, tror jag, eller är det en gammal nyhet?) i en tråd jag bevakar:
All developers world wide can now sell apps in the Android Market
Återstår väl bara att vanliga användare ska kunna köpa applikationerna direkt i telefonen också då antar jag.
Eh, det där var ju inget från Google, dessutom var det rena rånet.
Säljer du en app för $0.99 så tar Google $0.30 och det där företaget tar $0.19, kvar får du alltså $0.50. Sen såg inte hemsidan särskilt seriös ut. Knapphändiga uppgifter om företaget och allt i Flash, hmm.
erciz skrev:
Eh, det där var ju inget från Google, dessutom var det rena rånet.
Säljer du en app för $0.99 så tar Google $0.30 och det där företaget tar $0.19, kvar får du alltså $0.50. Sen såg inte hemsidan särskilt seriös ut. Knapphändiga uppgifter om företaget och allt i Flash, hmm.
Jag har inte kollat länken, ska göra det nästa gång ;) Trodde det var en officiell sida med tanke på namnet
Men nu såg jag att det inte var det. Håller med, sidan känns oseriös. Problemet kvarstår alltså.