"Jag hittade ett paket men jag vet inte om det är rätt. Jag har i686 men detta är i386. Kanske inte gör något? Paketet heter: kernel-source-2.2.16-22.i386.rpm "
;) swey; jepp! det är helt riktigt!
81 svar · 1 452 visningar · startad av Swey · sida 2 av 5
"Jag hittade ett paket men jag vet inte om det är rätt. Jag har i686 men detta är i386. Kanske inte gör något? Paketet heter: kernel-source-2.2.16-22.i386.rpm "
;) swey; jepp! det är helt riktigt!
Suck, jag sa ju att det var riskabelt att kompilera om kärnan. Jag gjorde som du sa, kryssade för NTFS, kompilerade om och nu startar inte Linux längre.
Den startar som vanligt men den slutar med följande meddelande. Sen är det stopp.
"Entering run level 7
No more processes left in this run level"
Vad gör jag nu? Rescue disk?
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
swey...då skulle du väl inte ha kompilerat kärnan ;)
alltså jag har kompilerat den åtskilliga gg:er utan probbs, vad EXAKT skrev du när du kompilerade den?
kryssade du för några andra alternativ?
du gjorde väl en bootdisk vid installation?
[Redigerat av PenguinKiller den 01 okt 2000]
swey...då skulle du väl inte ha kompilerat kärnan
Hehe, nä... jag skulle nog inte gjort det :)
alltså jag har kompilerat den åtskilliga gg:er utan probbs, vad EXAKT skrev du när du kompilerade den? kryssade du för några andra alternativ?
Jag har kompilerat om den En gång ochdå blev det problem. Jag kopierade texten du skrev och jag tror inte jag valde några andra alternativ(var försiktig). När kompileringen var klar stod det nått i stil med Error. Jag minns inte exakt men jag kan ju försöka kompilera igen. När jag sedan startade om datorn ville inte Linux starta.
gjorde väl en bootdisk vid installation?
japp, jag lyckades boota Linux från den men jag kan inte boota från LILO längre. Kan ju bero på LILO? Jag har ingen aning.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
swey, det kan va en j-a bitch med kompilering, vet andra som haft liknande problem det är mycket viktigt att man noterar exakt vad make säger vad det är för fel det brukar han skriva ut ganska bra...i det här fallet vet jag ärligt talat inte va felet skulle kunna va, eftersom kompileringen är avbruten ska ju inte någon ny lilo ha installerats...du kan ju göra så här
vid lilo prompten skriv linux -S <enter> (eller litet s) då kommer du till singleuser mode kolla i mappen /boot vilken vmlinuz som ligger där, alltså vilket datum/klockslag den är skapad, om den är gjord vid tiden för din kompilering ta isåfall bort den och ersätt den med den backup kopia som finns i samma folder (kolla först att den finns ;)) liknande vmlinuz.old eller nåt sånt, innan du gör det måste du förståss renama den (ta bort tillägget)kör sen /sbin/lilo och se vad han säger, om du inte får nåt error <reboot> <enter> och sen ska det j-a:r i mig funka ;)
återkom om hur det funkade!
öööö..sorry börjar bli trött märker jag.... ;)
du kan ju alltså komma in i linux med bootdisketten...
gör samma sak i gui:en kolla va det är för vmliuz som ligger där och gör som jag skrev ovan ;)
[Redigerat av PenguinKiller den 01 okt 2000]
Det finns ingen old-fil men jag provade att kompilera om kärnan igen. Skickar med loggen.<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">[root@c213 linux]# make xconfig
rm -f include/asm
( cd include ; ln -sf asm-i386 asm)
make -C scripts kconfig.tk
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/scripts'
cat header.tk >> ./kconfig.tk
./tkparse < ../arch/i386/config.in >> kconfig.tk
KERNTYPE=`sed -n 's_^/\* Kernel type \(.*\) \*/_\1_p' /boot/kernel.h 2>/dev/null
`; \
if [ -f configs/*-ERNTYPE.config ]; then \
conf=`echo configs/*-ERNELTYPE.config`; \
echo "set defaults \"\"" >> kconfig.tk; \
else \
echo "set defaults \"arch/i386/defconfig\"" >> kconfig.tk; \
fi
echo "set ARCH \"i386\"" >> kconfig.tk
cat tail.tk >> kconfig.tk
chmod 755 kconfig.tk
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/scripts'
wish -f scripts/kconfig.tk
[root@c213 linux]# make dep bzImage modules modules_install bzlilo clean
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/arch/i386/boot'
make[1]: Nothing to be done for `dep'.
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/arch/i386/boot'
scripts/mkdep init/*.c > .depend
scripts/mkdep `find /usr/src/linux/include/asm /usr/src/linux/include/linux /usr
/src/linux/include/scsi /usr/src/linux/include/net -follow -name \*.h ! -name mo
dversions.h -print` > .hdepend
make _sfdep_kernel _sfdep_drivers _sfdep_mm _sfdep_fs _sfdep_net _sfdep_ipc _sfd
ep_lib _sfdep_arch/i386/kernel _sfdep_arch/i386/mm _sfdep_arch/i386/lib _sfdep_a
rch/i386/math-emu _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS="kernel drivers mm fs net ipc lib arch/i
386/kernel arch/i386/mm arch/i386/lib arch/i386/math-emu"
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16'
make -C kernel fastdep
make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/kernel'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acct.c capability.c dma.c exec_domain.c exit.c fork
.c info.c itimer.c kmod.c ksyms.c module.c panic.c printk.c resource.c sched.c s
ignal.c softirq.c sys.c sysctl.c time.c > .depend
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/kernel'
make -C drivers fastdep
make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers'
/usr/src/linux/scripts/mkdep > .depend
make _sfdep_block _sfdep_char _sfdep_net _sfdep_misc _sfdep_sound _sfdep_pci _sf
dep_sgi _sfdep_scsi _sfdep_sbus _sfdep_cdrom _sfdep_isdn _sfdep_pnp _sfdep_macin
tosh _sfdep_video _sfdep_dio _sfdep_zorro _sfdep_fc4 _sfdep_usb _sfdep_telephony
_sfdep_i2o _sfdep_i2c _sfdep_sensors _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS="block char net misc
sound pci sgi scsi sbus cdrom isdn pnp macintosh video dio zorro fc4 usb teleph
ony i2o i2c sensors"
make[3]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers'
make -C block fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acsi.c acsi_slm.c ali14xx.c amiflop.c ataflop.c cci
ss.c cciss_cmd.h cciss.h cmd640.c cmd646.c cpqarray.c cpqarray.h cs5530.c DAC960
.c DAC960.h dtc2278.c floppy.c genhd.c hd.c hsm.c ht6560b.c ida_cmd.h ida_ioctl.
h ide.c ide-cd.c ide-cd.h ide-disk.c ide-dma.c ide-floppy.c ide.h ide_modes.h id
e-pci.c ide-pmac.c ide-probe.c ide-proc.c ide-tape.c linear.c ll_rw_blk.c loop.c
md.c nbd.c ns87415.c opti621.c pdc4030.c pdc4030.h ps2esdi.c qd6580.c raid0.c r
aid1.c raid5.c rd.c rz1000.c sl82c105.c smart1,2.h swim3.c translucent.c trm290.
c umc8672.c via82c586.c xd.c xd.h xor.c z2ram.c > .depend
make _sfdep_paride _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" paride"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block'
make -C paride fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block/paride'
/usr/src/linux/scripts/mkdep aten.c bpck.c comm.c dstr.c epat.c epia.c fit2.c fi
t3.c friq.c frpw.c kbic.c ktti.c on20.c on26.c paride.c paride.h pcd.c pd.c pf.c
pg.c pseudo.h pt.c setup.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block/paride'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/block'
make -C char fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acquirewdt.c adbmouse.c amigamouse.c amikeyb.c atar
imouse.c atixlmouse.c bt848.h bttv.c bttv.h busmouse.c buz.c buz.h bw-qcam.c bw-
qcam.h cd1865.h chipsets.h conmakehash.c console.c console_macros.h consolemap.c
cpia.c cpia.h cpia_pp.c cpia_usb.c c-qcam.c cyclades.c defkeymap.c digi_bios.h
digi_fep.h digi.h dn_keyb.c dsp56k.c dtlk.c dz.c dz.h epca.c esp.c fep.h generic
_serial.c h8.c h8.h i2c-old.c ip2.c ip2main.c isicom.c istallion.c keyboard.c lp
.c lp_intern.c lp_m68k.c mac_SCC.c mac_SCC.h mem.c misc.c mixcomwd.c moxa.c msbu
smouse.c msp3400.c msp3400.h mxser.c n_hdlc.c n_tty.c nvram.c pc110pad.c pc110pa
d.h pc_keyb.c pcwd.c pcxx.c pcxx.h planb.c planb.h pms.c pty.c qpmouse.c radio-a
imslab.c radio-aztech.c radio-cadet.c radio-gemtek.c radio-miropcm20.c radio-rtr
ack2.c radio-sf16fmi.c radio-trust.c radio-typhoon.c radio-zoltrix.c random.c ra
w.c riscom8.c riscom8.h riscom8_reg.h rocket.c rocket_int.h rsf16fmi.h rtc.c saa
5249.c saa7111.c saa7185.c saa7196.h sbc60xxwdt.c selection.c serial167.c serial
.c softdog.c specialix.c specialix_io8.h stallion.c sxboards.h sx.c sx.h sxwindo
w.h synclink.c sysrq.c tpqic02.c tty_io.c tty_ioctl.c tuner.c tuner.h vc_screen.
c wd501p.h wdt.c videodev.c vino.c vino.h vt.c zr36057.h zr36060.h > .depend
make _sfdep_rio _sfdep_ftape _sfdep_joystick _sfdep_drm _sfdep_agp _FASTDEP_ALL_
SUB_DIRS=" rio ftape joystick drm agp"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char'
make -C rio fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/rio'
/usr/src/linux/scripts/mkdep board.h bootpkt.h brates.h cdproto.h chan.h cirrus.
h cmdblk.h cmd.h cmdpkt.h control.h daemon.h data.h debug.h defaults.h eisa.h en
able.h error.h errors.h formpkt.h func.h host.h hosthw.h link.h linux_compat.h l
ist.h lrt.h ltt.h lttwake.h map.h mca.h mesg.h param.h parmmap.h pci.h phb.h pkt
.h poll.h port.h proto.h protsts.h qbuf.h rioboard.h rioboot.c riocmd.c rioctrl.
c riodrvr.h rio.h rioinfo.h rioinit.c riointr.c rioioctl.h rio_linux.c rio_linux
.h riolocks.h rioparam.c riopcicopy.c rioroute.c riospace.h riotable.c riotime.h
riotty.c riotypes.h riowinif.h riscos.h rom.h route.h rtahw.h rup.h rupstat.h s
am.h selftest.h space.h sysmap.h timeouts.h top.h typdef.h unixrup.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/rio'
make -C ftape fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape'
make _sfdep_lowlevel _sfdep_zftape _sfdep_compressor _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" low
level zftape compressor"
make[7]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape'
make -C lowlevel fastdep
make[8]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/lowlevel'
/usr/src/linux/scripts/mkdep fc-10.c fc-10.h fdc-io.c fdc-io.h fdc-isr.c fdc-isr
.h ftape-bsm.c ftape-bsm.h ftape-buffer.c ftape-buffer.h ftape-calibr.c ftape-ca
libr.h ftape-ctl.c ftape-ctl.h ftape-ecc.c ftape-ecc.h ftape-format.c ftape-form
at.h ftape-init.c ftape-init.h ftape-io.c ftape-io.h ftape-proc.c ftape-proc.h f
tape-read.c ftape-read.h ftape-rw.c ftape-rw.h ftape-setup.c ftape_syms.c ftape_
syms.h ftape-tracing.c ftape-tracing.h ftape-write.c ftape-write.h > .depend
make[8]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/lowlevel'
make -C zftape fastdep
make[8]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/zftape'
/usr/src/linux/scripts/mkdep zftape-buffers.c zftape-buffers.h zftape-ctl.c zfta
pe-ctl.h zftape-eof.c zftape-eof.h zftape-init.c zftape-init.h zftape-read.c zft
ape-read.h zftape-rw.c zftape-rw.h zftape_syms.c zftape_syms.h zftape-write.c zf
tape-write.h zftape-vtbl.c zftape-vtbl.h > .depend
make[8]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/zftape'
make -C compressor fastdep
make[8]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/compressor
'
/usr/src/linux/scripts/mkdep lzrw3.c lzrw3.h zftape-compress.c zftape-compress.h
> .depend
make[8]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape/compressor'
make[7]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape'
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/ftape'
make -C joystick fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/joystick'
/usr/src/linux/scripts/mkdep joy-amiga.c joy-analog.c joy-analog.h joy-assassin.
c joy-console.c joy-creative.c joy-db9.c joy-gravis.c joy-lightning.c joy-logite
ch.c joy-magellan.c joy-pci.c joy-sidewinder.c joy-spaceball.c joy-spaceorb.c jo
ystick.c joy-thrustmaster.c joy-turbografx.c joy-warrior.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/joystick'
make -C drm fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/drm'
/usr/src/linux/scripts/mkdep agpsupport.c auth.c bufs.c context.c ctxbitmap.c dm
a.c drawable.c drm.h drmP.h drm_syms.c ffb_context.c ffb_drv.c ffb_drv.h fops.c
gamma_dma.c gamma_drv.c gamma_drv.h i810_bufs.c i810_context.c i810_dma.c i810_d
rm.h i810_drv.c i810_drv.h init.c ioctl.c lists.c lock.c memory.c mga_bufs.c mga
_context.c mga_dma.c mga_drm.h mga_drv.c mga_drv.h mga_state.c proc.c r128_bufs.
c r128_context.c r128_dma.c r128_drm.h r128_drv.c r128_drv.h tdfx_context.c tdfx
_drv.c tdfx_drv.h vm.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/drm'
make -C agp fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/agp'
/usr/src/linux/scripts/mkdep agp_backend.h agpgart_be.c agpgart_fe.c agpgart.h a
gp.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char/agp'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/char'
make -C net fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net'
/usr/src/linux/scripts/mkdep 3c501.c 3c503.c 3c503.h 3c505.c 3c505.h 3c507.c 3c5
09.c 3c515.c 3c523.c 3c523.h 3c527.c 3c527.h 3c59x.c 3c90x.c 3c90x.h 7990.c 7990
.h 82596.c 8390.c 8390.h a2065.c a2065.h ac3200.c acenic.c acenic_firmware.h ace
nic.h am79c961a.c am79c961a.h apne.c arcnet.c arc-rimi.c ariadne2.c ariadne.c ar
iadne.h arlan.c arlan.h arlan-proc.c at1700.c atari_bionet.c atarilance.c atari_
pamsnet.c atp.c atp.h auto_irq.c bagetlance.c bmac.c bmac.h bonding.c bsd_comp.c
c101.c com20020.c com90io.c com90xx.c comx.c comx.h comx-hw-comx.c comxhw.h com
x-hw-locomx.c comx-hw-mixcom.c comx-proto-fr.c comx-proto-lapb.c comx-proto-ppp.
c cops.c cops_ffdrv.h cops.h cops_ltdrv.h cosa.c cosa.h cs89x0.c cs89x0.h daynap
ort.c de4x5.c de4x5.h de600.c de620.c de620.h declance.c defxx.c defxx.h depca.c
depca.h dgrs_asstruct.h dgrs_bcomm.h dgrs.c dgrs_es4h.h dgrs_ether.h dgrs_firmw
are.c dgrs.h dgrs_i82596.h dgrs_plx9060.h dlci.c dmfe.c dummy.c e1000_fxhw.c e10
00_fxhw.h e1000.h e1000_kcompat.h e1000_main.c e1000_vendor_info.h e100.c e100.h
e2100.c eepro100.c eepro.c eexpress.c eexpress.h epic100.c eql.c es3210.c eth16
i.c ethertap.c ewrk3.c ewrk3.h fmv18x.c hamachi.c hd64570.h hd6457x.c hdlc.c hos
tess_sv11.c hp100.c hp100.h hp.c hplance.c hplance.h hp-plus.c hscx.h hydra.c hy
dra.h i82586.h ibmtr.c ibmtr.h ipddp.c ipddp.h jazzsonic.c lance.c lanstreamer.c
lanstreamer.h lapbether.c lne390.c loopback.c ltpc.c ltpc.h mace.c mace.h mixco
m.h myri_code.h myri_sbus.c myri_sbus.h n2.c ncr885_debug.h ncr885e.c ncr885e.h
ne2.c ne2k-pci.c ne3210.c ne.c net_init.c ni5010.c ni5010.h ni52.c ni52.h ni65.c
ni65.h old_tulip.c olympic.c olympic.h pcnet32.c plip.c plx9060.h ppp.c ppp_def
late.c ptifddi_asm.h ptifddi.c ptifddi.h rcif.h rclanmtl.c rclanmtl.h rcpci45.c
rrunner.c rrunner.h rtl8139.c sb1000.c sbni.c sbni.h sdla.c sdla_chdlc.c sdladrv
.c sdla_fr.c sdlamain.c sdla_ppp.c sdla_x25.c sealevel.c seeq8005.c seeq8005.h s
giseeq.c sgiseeq.h shaper.c sis900.c sis900.h skeleton.c sk_g16.c sk_g16.h sk_mc
a.c sk_mca.h sktr.c sktr_firmware.h sktr.h slhc.c slip.c slip.h smc9194.c smc919
4.h smc-mca.c smc-mca.h smc-ultra32.c smc-ultra.c sonic.c sonic.h Space.c strip.
c sunbmac.c sunbmac.h sunhme.c sunhme.h sunlance.c sunqe.c sunqe.h syncppp.c syn
cppp.h tlan.c tlan.h tulip.c wanxl.c wanxl.h wavelan.c wavelan.h wavelan.p.h wd.
c via-rhine.c x25_asy.c x25_asy.h yellowfin.c z85230.c z85230.h zlib.c zlib.h zn
et.c > .depend
make _sfdep_hamradio _sfdep_irda _sfdep_fc _sfdep_sk98lin _sfdep_lmc _sfdep_cipe
_sfdep_skfp _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" hamradio irda fc sk98lin lmc cipe skfp"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net'
make -C hamradio fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/hamradio'
/usr/src/linux/scripts/mkdep 6pack.c 6pack.h baycom_epp.c baycom_par.c baycom_se
r_fdx.c baycom_ser_hdx.c bpqether.c dmascc.c hdlcdrv.c mkiss.c mkiss.h pi2.c pt.
c scc.c yam1200.h yam9600.h yam.c z8530.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/hamradio'
make -C irda fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/irda'
/usr/src/linux/Rules.make:259: target `irport.o' given more than once in the sam
e rule.
/usr/src/linux/scripts/mkdep actisys.c esi.c girbil.c irport.c irtty.c litelink.
c nsc_fir.c nsc-ircc.c old_belkin.c smc-ircc.c tekram.c toshoboe.c w83977af_ir.c
> .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/irda'
make -C fc fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/fc'
/usr/src/linux/scripts/mkdep iph5526.c iph5526_ip.h iph5526_novram.c iph5526_scs
i.h tach.h tach_structs.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/fc'
make -C sk98lin fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/sk98lin'
/usr/src/linux/scripts/mkdep skaddr.c skcsum.c skge.c skgehwt.c skgeinit.c skgep
nmi.c skgesirq.c ski2c.c sklm80.c skqueue.c skrlmt.c sktimer.c skvpd.c skxmac2.c
> .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/sk98lin'
make -C lmc fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/lmc'
/usr/src/linux/scripts/mkdep lmc_debug.c lmc_debug.h lmc.h lmc_ioctl.h lmc_main.
c lmc_media.c lmc_media.h lmc_var.h lmc_ver.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/lmc'
make -C cipe fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/cipe'
/usr/src/linux/scripts/mkdep bf.c bf.h bf-i386.S cipe.h config.h crc32.c crypto.
h device.c encaps.c module.c output.c sock.c version.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/cipe'
make -C skfp fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/skfp'
/usr/src/linux/scripts/mkdep can.c cfm.c drvfbi.c ecm.c ess.c fplustm.c hwmtm.c
hwt.c lnkstat.c pcmplc.c pmf.c queue.c rmt.c skfddi.c smt.c smtdef.c smtinit.c s
mtparse.c smttimer.c srf.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net/skfp'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/net'
make -C misc fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/misc'
/usr/src/linux/scripts/mkdep multiface.h parport_amiga.c parport_arc.c parport_a
tari.c parport_ax.c parport_ieee1284.c parport_init.c parport_mfc3.c parport_pc.
c parport_procfs.c parport_share.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/misc'
make -C sound fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound'
/usr/src/linux/scripts/mkdep 724hwmcode.h ac97.c ac97_codec.c ac97.h ad1816.c ad
1848.c ad1848_mixer.h adlib_card.c audio.c audio_syms.c awacs_defs.h bin2hex.c c
mpci.c coproc.h cs4232.c cs461x.h cs461x_image.h cs46xx.c dev_table.c dev_table.
h dmabuf.c dmasound.c dmasound.h dm.h es1370.c es1371.c esssolo1.c finetune.h gu
s_card.c gus_hw.h gus_linearvol.h gus_midi.c gus_wave.c gus_vol.c hex2hex.c i810
_audio.c ics2101.c iwmem.h legacy.h mad16.c maestro.c maestro.h maui.c midibuf.c
midi_ctrl.h midi_syms.c midi_synth.c midi_synth.h mpu401.c msnd.c msnd_classic.
c msnd_classic.h msnd.h msnd_pinnacle.c msnd_pinnacle.h nm256_audio.c nm256_coef
f.h nm256.h opl3.c opl3.h opl3sa2.c opl3sa.c os.h pas2_card.c pas2_midi.c pas2_m
ixer.c pas2_pcm.c pss.c sb_audio.c sb_card.c sb_common.c sb_ess.c sb_ess.h sb.h
sb_midi.c sb_mixer.c sb_mixer.h sequencer.c sequencer_syms.c sgalaxy.c skeleton.
c softoss.c softoss.h softoss_rs.c sonicvibes.c sound_calls.h soundcard.c sound_
config.h sound_core.c sound_firmware.c sound_firmware.h soundmodule.h sound_syms
.c sound_timer.c soundvers.h sscape.c sys_timer.c trident.c trident.h trix.c tun
ing.h uart401.c uart6850.c ulaw.h waveartist.c waveartist.h wavfront.c wf_midi.c
via82cxxx_audio.c vidc_audio.c vidc.c vidc_fill.S vidc.h vidc_mixer.c vidc_synt
h.c v_midi.c v_midi.h vwsnd.c ymf_sb.c yss225.c yss225.h > .depend
make _sfdep_lowlevel _sfdep_emu10k1 _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" lowlevel emu10k1"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound'
make -C lowlevel fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound/lowlevel'
/usr/src/linux/scripts/mkdep aci.c aedsp16.c awe_compat-fbsd.h awe_compat.h awe_
compat-linux.h awe_config.h awe_hw.h awe_wave.c awe_version.h lowlevel.h miroaci
.h soundlow.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound/lowlevel'
make -C emu10k1 fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound/emu10k1'
/usr/src/linux/scripts/mkdep 8010.h audio.c audio.h cardmi.c cardmi.h cardmo.c c
ardmo.h cardwi.c cardwi.h cardwo.c cardwo.h efxmgr.h emuadxmg.c emu_wrapper.c em
u_wrapper.h hwaccess.c hwaccess.h icardmid.h icardwav.h irqmgr.c irqmgr.h main.c
midi.c midi.h mixer.c recmgr.c recmgr.h timer.c timer.h voicemgr.c voicemgr.h >
.depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound/emu10k1'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sound'
make -C pci fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/pci'
/usr/src/linux/scripts/mkdep compat.c oldproc.c pci.c pcisyms.c proc.c quirks.c
> .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/pci'
make -C sgi fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi'
make _sfdep_char _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" char"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi'
make -C char fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi/char'
/usr/src/linux/scripts/mkdep ds1286.c gconsole.h graphics.c graphics.h graphics_
syms.c linux_logo.h newport.c rrm.c sgicons.c sgiserial.c sgiserial.h shmiq.c st
reamable.c usema.c usema.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi/char'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sgi'
make -C scsi fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/scsi'
/usr/src/linux/scripts/mkdep 3w-xxxx.c 3w-xxxx.h 53c7,8xx.c 53c7,8xx.h 53c7xx.c
53c7xx.h 53c8xx_d.h 53c8xx_u.h a2091.c a2091.h a3000.c a3000.h advansys.c advans
ys.h aha152x.c aha152x.h aha1542.c aha1542.h aha1740.c aha1740.h aic7xxx.c aic7x
xx.h aic7xxx_proc.c aic7xxx_reg.h aic7xxx_seq.c AM53C974.c AM53C974.h amiga7xx.c
amiga7xx.h atari_dma_emul.c atari_NCR5380.c atari_scsi.c atari_scsi.h atp870u.c
atp870u.h blz1230.c blz1230.h blz2060.c blz2060.h BusLogic.c BusLogic.h bvme600
0.c bvme6000.h constants.c constants.h cpqfcTSchip.h cpqfcTScontrol.c cpqfcTSi2c
.c cpqfcTSinit.c cpqfcTSioctl.h cpqfcTSstructs.h cpqfcTStrigger.c cpqfcTSworker.
c cpqioctl.c cyberstorm.c cyberstorm.h cyberstormII.c cyberstormII.h dc390.h dec
_esp.c dec_esp.h dtc.c dtc.h eata.c eata_dma.c eata_dma.h eata_dma_proc.c eata_d
ma_proc.h eata_generic.h eata.h eata_pio.c eata_pio.h eata_pio_proc.c esp.c
h fastlane.c fastlane.h fcal.c fcal.h fd_mcs.c fd_mcs.h fdomain.c fdomain.h
hPoint.c gdth.c gdth.h gdth_ioctl.h gdth_proc.c gdth_proc.h g_NCR5380.c g_N
0.h gvp11.c gvp11.h hosts.c hosts.h i60uscsi.c i60uscsi.h i91uscsi.c i91usc
ibmmca.c ibmmca.h ide-scsi.c ide-scsi.h imm.c imm.h in2000.c in2000.h ini91
ini9100u.h inia100.c inia100.h ips.c ips.h jazz_esp.c jazz_esp.h mac53c94.
53c94.h mac_esp.c mac_esp.h mac_NCR5380.c mac_scsi.c mac_scsi.h mca_53c9x.c
53c9x.h megaraid.c megaraid.h mesh.c mesh.h mvme16x.c mvme16x.h NCR5380.c N
0.h NCR53c406a.c NCR53c406a.h ncr53c8xx.c ncr53c8xx.h NCR53C9x.c NCR53C9x.h
6.c pas16.h pci2000.c pci2000.h pci2220i.c pci2220i.h pluto.c pluto.h ppa.c
h psi240i.c psi240i.h psi_chip.h psi_dale.h psi_roy.h ql12160_fw.h ql1280_f
l2100_fw.h ql2200_fw.h qla1280.c qla1280.h qla2x00.c qla2x00.h qlavendor.c
cfas.c qlogicfas.h qlogicfc_asm.c qlogicfc.c qlogicfc.h qlogicisp_asm.c qlo
p.c qlogicisp.h qlogicpti_asm.c qlogicpti.c qlogicpti.h scsi.c scsicam.c sc
bug.c scsi_debug.h scsi_error.c scsi.h scsi_ioctl.c scsiiom.c scsi_module.c
_obsolete.c scsi_obsolete.h scsi_proc.c scsi_queue.c scsi_syms.c sd.c sd.h
ctl.c seagate.c seagate.h sg.c sgiwd93.c sgiwd93.h sim710.c sim710_d.h sim7
sim710_u.h sr.c sr.h sr_ioctl.c sr_vendor.c st.c st.h st_options.h sym53c41
ym53c416.h sym53c8xx.c sym53c8xx_defs.h sym53c8xx.h t128.c t128.h tmscsim.c
sim.h u14-34f.c u14-34f.h ultrastor.c ultrastor.h wd33c93.c wd33c93.h wd700
d7000.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/scsi'
make -C sbus fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dvma.c sbus.c > .depend
make _sfdep_char _sfdep_audio _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" char audio"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus'
make -C char fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus/char'
/usr/src/linux/scripts/mkdep aurora.c aurora.h bpp.c cd180.h display7seg.c envctrl
.c flash.c openprom.c pcikbd.c pcikbd.h rtc.c sab82532.c su.c sunkbd.c sunkbd.h su
nkbdmap.c sunkeymap.c sunmouse.c sunmouse.h sunserial.c sunserial.h vfc_dev.c vfc.
h vfc_i2c.c vfc_i2c.h zs.c zs.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus/char'
make -C audio fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus/audio'
/usr/src/linux/scripts/mkdep amd7930.c amd7930.h audio.c cs4215.h cs4231.c cs4231.
h dbri.c dbri.h dmy.c dummy.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus/audio'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sbus'
make -C cdrom fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/cdrom'
/usr/src/linux/scripts/mkdep aztcd.c aztcd.h cdrom.c cdu31a.c cdu31a.h cm206.c cm2
06.h gscd.c gscd.h isp16.c isp16.h mcd.c mcd.h mcdx.c mcdx.h optcd.c optcd.h sbpcd
2.c sbpcd3.c sbpcd4.c sbpcd.c sbpcd.h sjcd.c sjcd.h sonycd535.c sonycd535.h > .dep
end
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/cdrom'
make -C isdn fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn'
/usr/src/linux/scripts/mkdep isdn_audio.c isdn_audio.h isdn_bsdcomp.c isdn_cards.c
isdn_cards.h isdn_common.c isdn_common.h isdn_concap.c isdn_concap.h isdn_net.c i
sdn_net.h isdn_ppp.c isdn_ppp.h isdn_syms.c isdn_tty.c isdn_ttyfax.c isdn_ttyfax.h
isdn_tty.h isdn_v110.c isdn_v110.h isdn_x25iface.c isdn_x25iface.h > .depend
make _sfdep_icn _sfdep_pcbit _sfdep_hisax _sfdep_avmb1 _sfdep_act2000 _sfdep_eicon
_sfdep_divert _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS="icn pcbit hisax avmb1 act2000 eicon divert"make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn'
make -C icn fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/icn'
/usr/src/linux/scripts/mkdep icn.c icn.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/icn'
make -C pcbit fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/pcbit'
/usr/src/linux/scripts/mkdep callbacks.c callbacks.h capi.c capi.h drv.c edss1.c e
dss1.h layer2.c layer2.h module.c pcbit.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/pcbit'
make -C hisax fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/hisax'
/usr/src/linux/scripts/mkdep amd7930.c arcofi.c arcofi.h asuscom.c avm_a1.c avm_a1
p.c avm_pci.c bkm_a4t.c bkm_a8.c bkm_ax.h callc.c cert.c config.c diva.c elsa.c el
sa_ser.c fsm.c gazel.c hfc_2bds0.c hfc_2bds0.h hfc_2bs0.c hfc_2bs0.h hfc_pci.c hfc
_pci.h hfcscard.c hfc_sx.c hfc_sx.h hisax.h hscx.c hscx.h hscx_irq.c ipac.h isac.c
isac.h isar.c isar.h isdnl1.c isdnl1.h isdnl2.c isdnl2.h isdnl3.c isdnl3.h isurf.
c ix1_micro.c jade.c jade.h jade_irq.c l3_1tr6.c l3_1tr6.h l3dss1.c l3dss1.h lmgr.
c mic.c netjet.c niccy.c q931.c rawhdlc.c rawhdlc.h s0box.c saphir.c sedlbauer.c s
portster.c tei.c teleint.c teles0.c teles3.c telespci.c w6692.c w6692.h > .dependmake[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/hisax'
make -C avmb1 fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/avmb1'
/usr/src/linux/scripts/mkdep avmcard.h b1.c b1dma.c b1isa.c b1pci.c b1pcmcia.c c4.
c capi.c capicmd.h capidev.h capidrv.c capidrv.h capilli.h capiutil.c capiutil.h k
capi.c t1isa.c t1pci.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/avmb1'
make -C act2000 fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/act2000'
/usr/src/linux/scripts/mkdep act2000.h act2000_isa.c act2000_isa.h capi.c capi.h m
odule.c > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/act2000'
make -C eicon fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/eicon'
/usr/src/linux/scripts/mkdep eicon_dsp.h eicon.h eicon_idi.c eicon_idi.h eicon_io.
c eicon_isa.c eicon_isa.h eicon_mod.c eicon_pci.c eicon_pci.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/eicon'
make -C divert fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/divert'
/usr/src/linux/scripts/mkdep divert_init.c divert_procfs.c isdn_divert.c isdn_dive
rt.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn/divert'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/isdn'
make -C pnp fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/pnp'
/usr/src/linux/scripts/mkdep parport_probe.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/pnp'
make -C macintosh fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/macintosh'
/usr/src/linux/scripts/mkdep adb.c macio-adb.c mac_keyb.c macserial.c macserial.hmediabay.c nvram.c via-cuda.c via-pmu.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/macintosh'
make -C video fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/video'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acornfb.c amifb.c atafb.c atyfb.c aty.h bwtwofb.c cgf
ourteenfb.c cgsixfb.c cgthreefb.c chipsfb.c clgenfb.c clgenfb.h controlfb.c contro
lfb.h creatorfb.c cvisionppc.h cyber2000fb.c cyber2000fb.h cyberfb.c cyberfb.h dnf
b.c dummycon.c fbcmap.c fbcon-afb.c fbcon.c fbcon-cfb16.c fbcon-cfb24.c fbcon-cfb2
.c fbcon-cfb32.c fbcon-cfb4.c fbcon-cfb8.c fbcon-ilbm.c fbcon-iplan2p2.c fbcon-ipl
an2p4.c fbcon-iplan2p8.c fbcon-mac.c fbcon-mfb.c fbcon-vga.c fbcon-vga-planes.c fb
gen.c fbmem.c fm2fb.c font_6x11.c font_8x16.c font_8x8.c font_acorn_8x8.c font_pea
rl_8x8.c fonts.c font_sun12x22.c font_sun8x16.c g364fb.c hpfb.c igafb.c iga.h imst
tfb.c leofb.c macfb.c macmodes.c matroxfb.c mdacon.c newport_con.c offb.c platinum
fb.c platinumfb.h pm2fb.c pm2fb.h promcon.c q40fb.c retz3fb.c retz3fb.h S3triofb.c
sbusfb.c sgivwfb.c sgivwfb.h skeletonfb.c tcxfb.c tgafb.c tgafb.h valkyriefb.c va
lkyriefb.h vesafb.c vfb.c vga16fb.c vgacon.c vga_font.c virgefb.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/video'
make -C dio fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/dio'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dio.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/dio'
make -C zorro fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/zorro'
/usr/src/linux/scripts/mkdep proc.c zorro.c zorrosyms.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/zorro'
make -C fc4 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/fc4'
/usr/src/linux/scripts/mkdep fc-al.h fc.c fc.h fcp.h fcp_impl.h fc_syms.c socal.csocal.h soc.c soc.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/fc4'
make -C usb fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acm.c audio.c audio.h dabfirmware.h dabusb.c dabusb.h
dc2xx.c devices.c devio.c drivers.c dsbr100.c evdev.c hid.c hid-debug.h hid.h hub
.c hub.h ibmcam.c ibmcam.h inode.c input.c joydev.c kaweth.c kawethfw.h keybdev.cmdc800.c microtek.c microtek.h mousedev.c ov511.c ov511.h pegasus.c plusb.c plusb.
h printer.c rio500.c rio500_usb.h scanner.c scanner.h uhci.c uhci-debug.h uhci.h u
sb.c usb-core.c usb-debug.c usbkbd.c usbmouse.c usb-ohci.c usb-ohci.h usb-storage.
c usb-storage-debug.h usb-storage.h usb-uhci.c usb-uhci-debug.h usb-uhci.h uss720.
c wacom.c wmforce.c > .depend
make _sfdep_serial _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS=" serial"
make[5]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb'
make -C serial fastdep
make[6]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb/serial'
/usr/src/linux/scripts/mkdep digi_acceleport.c ftdi_sio.c ftdi_sio.h keyspan_pda.c
keyspan_pda_fw.h keyspan_pda.S omninet.c usbserial.c usb-serial.h whiteheat.c whi
teheat_fw.h whiteheat.h visor.c visor.h > .depend
make[6]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb/serial'
make[5]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/usb'
make -C telephony fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/telephony'
/usr/src/linux/scripts/mkdep ixj.c ixj.h phonedev.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/telephony'
make -C i2o fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/i2o'
/usr/src/linux/scripts/mkdep i2o_block.c i2o_config.c i2o_core.c i2o_pci.c i2o_scs
i.c i2o_scsi.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/i2o'
make -C i2c fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/i2c'
/usr/src/linux/scripts/mkdep i2c-algo-bit.c i2c-algo-pcf.c i2c-ali15x3.c i2c-core.
c i2c-dev.c i2c-elektor.c i2c-elv.c i2c-hydra.c i2c-isa.c i2c-pcf8584.h i2c-philip
s-par.c i2c-piix4.c i2c-velleman.c i2c-via.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/i2c'
make -C sensors fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sensors'
/usr/src/linux/scripts/mkdep adm1021.c adm9240.c eeprom.c gl518sm.c lm75.c lm78.clm80.c ltc1710.c sensors.c sis5595.c w83781d.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers/sensors'
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers'
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/drivers'
make -C mm fastdep
make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/mm'
/usr/src/linux/scripts/mkdep bigmem.c filemap.c memory.c mlock.c mmap_avl.c mmap.c
mprotect.c mremap.c page_alloc.c page_io.c slab.c swap.c swapfile.c swap_state.cvmalloc.c vmscan.c > .depend
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/mm'
make -C fs fastdep
make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep attr.c bad_inode.c binfmt_aout.c binfmt_elf.c binfmt_
em86.c binfmt_java.c binfmt_misc.c binfmt_script.c block_dev.c buffer.c dcache.c d
evices.c dquot.c exec.c fcntl.c fifo.c file.c filesystems.c file_table.c inode.c i
obuf.c ioctl.c locks.c namei.c noquot.c open.c pipe.c readdir.c read_write.c selec
t.c stat.c super.c > .depend
make _sfdep_coda _sfdep_minix _sfdep_ext2 _sfdep_fat _sfdep_msdos _sfdep_vfat _sfd
ep_proc _sfdep_isofs _sfdep_nfs _sfdep_umsdos _sfdep_ntfs _sfdep_hpfs _sfdep_sysv_sfdep_smbfs _sfdep_ncpfs _sfdep_ufs _sfdep_affs _sfdep_romfs _sfdep_autofs _sfdep
_hfs _sfdep_lockd _sfdep_nfsd _sfdep_nls _sfdep_devpts _sfdep_adfs _sfdep_qnx4 _sf
dep_efs _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS="coda minix ext2 fat msdos vfat proc isofs nfs umsdo
s ntfs hpfs sysv smbfs ncpfs ufs affs romfs autofs hfs lockd nfsd nls devpts adfsqnx4 efs"
make[3]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs'
make -C coda fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/coda'
/usr/src/linux/scripts/mkdep cache.c cnode.c coda_linux.c dir.c file.c inode.c pio
ctl.c psdev.c stats.c symlink.c sysctl.c upcall.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/coda'
make -C minix fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/minix'
/usr/src/linux/scripts/mkdep bitmap.c dir.c file.c fsync.c inode.c namei.c symlink
.c truncate.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/minix'
make -C ext2 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ext2'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acl.c balloc.c bitmap.c dir.c file.c fsync.c ialloc.c
inode.c ioctl.c namei.c super.c symlink.c truncate.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ext2'
make -C fat fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/fat'
/usr/src/linux/scripts/mkdep buffer.c cache.c cvf.c dir.c fatfs_syms.c file.c inod
e.c misc.c mmap.c msbuffer.h tables.c tables.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/fat'
make -C msdos fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/msdos'
/usr/src/linux/scripts/mkdep msdosfs_syms.c namei.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/msdos'
make -C vfat fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/vfat'
/usr/src/linux/scripts/mkdep namei.c vfatfs_syms.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/vfat'
make -C proc fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/proc'
/usr/src/linux/scripts/mkdep array.c base.c fd.c generic.c inode.c kmsg.c link.c m
em.c net.c omirr.c openpromfs.c proc_devtree.c procfs_syms.c proc_tty.c root.c scs
i.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/proc'
make -C isofs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/isofs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dir.c file.c inode.c joliet.c namei.c rock.c rock.h s
ymlink.c util.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/isofs'
make -C nfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dir.c file.c inode.c mount_clnt.c nfs2xdr.c nfs3xdr.c
nfsroot.c proc.c read.c symlink.c write.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nfs'
make -C umsdos fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/umsdos'
/usr/src/linux/scripts/mkdep check.c dir.c emd.c file.c inode.c ioctl.c mangle.c n
amei.c rdir.c symlink.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/umsdos'
make -C ntfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ntfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep attr.c attr.h dir.c dir.h fs.c inode.c inode.h macros
.h ntfsendian.h ntfstypes.h struct.h super.c super.h support.c support.h sysctl.c sysctl.h util.c util.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ntfs'
make -C hpfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/hpfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep hpfs_caps.c hpfs_caps.h hpfs_fs.c hpfs.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/hpfs'
make -C sysv fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/sysv'
/usr/src/linux/scripts/mkdep balloc.c dir.c file.c fsync.c ialloc.c inode.c namei.
c symlink.c truncate.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/sysv'
make -C smbfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/smbfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep cache.c dir.c file.c inode.c ioctl.c proc.c sock.c >.depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/smbfs'
make -C ncpfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ncpfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dir.c file.c inode.c ioctl.c mmap.c ncplib_kernel.c n
cplib_kernel.h ncpsign_kernel.c ncpsign_kernel.h sock.c symlink.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ncpfs'
make -C ufs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ufs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep acl.c balloc.c cylinder.c dir.c file.c ialloc.c inode
.c namei.c super.c swab.h symlink.c truncate.c util.c util.h > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/ufs'
make -C affs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/affs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep amigaffs.c bitmap.c dir.c file.c inode.c namei.c supe
r.c symlink.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/affs'
make -C romfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/romfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep inode.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/romfs'
make -C autofs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/autofs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep autofs_i.h dir.c dirhash.c init.c inode.c root.c syml
ink.c waitq.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/autofs'
make -C hfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/hfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep balloc.c bdelete.c bfind.c bins_del.c binsert.c bitma
p.c bitops.c bnode.c brec.c btree.c catalog.c dir.c dir_cap.c dir_dbl.c dir_nat.cextent.c file.c file_cap.c file_hdr.c hfs_btree.h hfs.h inode.c mdb.c part_tbl.c s
tring.c super.c sysdep.c trans.c version.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/hfs'
make -C lockd fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/lockd'
/usr/src/linux/scripts/mkdep clntlock.c clntproc.c host.c lockd_syms.c mon.c svc.c
svclock.c svcproc.c svcshare.c svcsubs.c xdr.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/lockd'
make -C nfsd fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nfsd'
/usr/src/linux/scripts/mkdep auth.c export.c lockd.c nfs3proc.c nfs3xdr.c nfscache
.c nfsctl.c nfsfh.c nfsproc.c nfssvc.c nfsxdr.c stats.c vfs.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nfsd'
make -C nls fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nls'
/usr/src/linux/scripts/mkdep nls_base.c nls_cp437.c nls_cp737.c nls_cp775.c nls_cp
850.c nls_cp852.c nls_cp855.c nls_cp857.c nls_cp860.c nls_cp861.c nls_cp862.c nls_
cp863.c nls_cp864.c nls_cp865.c nls_cp866.c nls_cp869.c nls_cp874.c nls_cp932.c nl
s_cp936.c nls_cp949.c nls_cp950.c nls_iso8859-14.c nls_iso8859-15.c nls_iso8859-1.
c nls_iso8859-2.c nls_iso8859-3.c nls_iso8859-4.c nls_iso8859-5.c nls_iso8859-6.cnls_iso8859-7.c nls_iso8859-8.c nls_iso8859-9.c nls_koi8-r.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/nls'
make -C devpts fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/devpts'
/usr/src/linux/scripts/mkdep devpts_i.h inode.c root.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/devpts'
make -C adfs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/adfs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dir.c file.c inode.c map.c namei.c super.c > .dependmake[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/adfs'
make -C qnx4 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/qnx4'
/usr/src/linux/scripts/mkdep bitmap.c dir.c file.c fsync.c inode.c namei.c symlink
s.c truncate.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/qnx4'
make -C efs fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/efs'
/usr/src/linux/scripts/mkdep dir.c file.c inode.c namei.c super.c symlink.c > .dep
end
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs/efs'
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs'
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/fs'
make -C net fastdep
make[2]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net'
/usr/src/linux/scripts/mkdep netsyms.c protocols.c socket.c sysctl_net.c > .depend
make _sfdep_802 _sfdep_ax25 _sfdep_bridge _sfdep_core _sfdep_ethernet _sfdep_ipv4_sfdep_ipv6 _sfdep_ipx _sfdep_unix _sfdep_appletalk _sfdep_netrom _sfdep_rose _sfd
ep_lapb _sfdep_x25 _sfdep_wanrouter _sfdep_netlink _sfdep_sched _sfdep_packet _sfd
ep_sunrpc _sfdep_econet _sfdep_irda _FASTDEP_ALL_SUB_DIRS="802 ax25 bridge core et
hernet ipv4 ipv6 ipx unix appletalk netrom rose lapb x25 wanrouter netlink sched p
acket sunrpc econet irda "
make[3]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net'
make -C 802 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/802'
/usr/src/linux/scripts/mkdep cl2llc.c fc.c fddi.c hippi.c llc_macinit.c llc_sendpd
u.c llc_utility.c p8022.c p8023.c psnap.c sysctl_net_802.c tr.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/802'
make -C ax25 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ax25'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_ax25.c ax25_addr.c ax25_dev.c ax25_ds_in.c ax25_ds
_subr.c ax25_ds_timer.c ax25_iface.c ax25_in.c ax25_ip.c ax25_out.c ax25_route.c a
x25_std_in.c ax25_std_subr.c ax25_std_timer.c ax25_subr.c ax25_timer.c ax25_uid.csysctl_net_ax25.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ax25'
make -C bridge fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/bridge'
/usr/src/linux/scripts/mkdep br.c br_tree.c sysctl_net_bridge.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/bridge'
make -C core fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/core'
/usr/src/linux/scripts/mkdep datagram.c dev.c dev_mcast.c dst.c filter.c firewall.
c iovec.c neighbour.c profile.c rtnetlink.c scm.c skbuff.c sock.c sysctl_net_core.
c utils.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/core'
make -C ethernet fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ethernet'
/usr/src/linux/scripts/mkdep eth.c pe2.c sysctl_net_ether.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ethernet'
make -C ipv4 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipv4'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_inet.c arp.c devinet.c fib_frontend.c fib_hash.c f
ib_rules.c fib_semantics.c icmp.c igmp.c ipconfig.c ip_forward.c ip_fragment.c ip_
fw.c ip_gre.c ip_input.c ipip.c ip_masq_app.c ip_masq_autofw.c ip_masq.c ip_masq_c
useeme.c ip_masq_ftp.c ip_masq_generic.c ip_masq_ipsec.c ip_masq_irc.c ip_masq_mfw
.c ip_masq_mod.c ip_masq_portfw.c ip_masq_pptp.c ip_masq_quake.c ip_masq_raudio.cip_masq_user.c ip_masq_vdolive.c ipmr.c ip_nat_dumb.c ip_options.c ip_output.c ip_
sockglue.c ip_vs.c ip_vs_lc.c ip_vs_rr.c ip_vs_wlc.c ip_vs_wrr.c proc.c protocol.c
rarp.c raw.c route.c syncookies.c sysctl_net_ipv4.c tcp.c tcp_input.c tcp_ipv4.ctcp_output.c tcp_timer.c timer.c udp.c utils.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipv4'
make -C ipv6 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipv6'
/usr/src/linux/scripts/mkdep addrconf.c af_inet6.c datagram.c exthdrs.c icmp.c ip6
_fib.c ip6_flowlabel.c ip6_fw.c ip6_input.c ip6_output.c ipv6_sockglue.c mcast.c n
disc.c proc.c protocol.c raw.c reassembly.c route.c sit.c sysctl_net_ipv6.c tcp_ip
v6.c udp.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipv6'
make -C ipx fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipx'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_ipx.c af_spx.c sysctl_net_ipx.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/ipx'
make -C unix fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/unix'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_unix.c garbage.c sysctl_net_unix.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/unix'
make -C appletalk fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/appletalk'
/usr/src/linux/scripts/mkdep aarp.c ddp.c sysctl_net_atalk.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/appletalk'
make -C netrom fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/netrom'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_netrom.c nr_dev.c nr_in.c nr_loopback.c nr_out.c n
r_route.c nr_subr.c nr_timer.c sysctl_net_netrom.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/netrom'
make -C rose fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/rose'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_rose.c rose_dev.c rose_in.c rose_link.c rose_loopb
ack.c rose_out.c rose_route.c rose_subr.c rose_timer.c sysctl_net_rose.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/rose'
make -C lapb fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/lapb'
/usr/src/linux/scripts/mkdep lapb_iface.c lapb_in.c lapb_out.c lapb_subr.c lapb_ti
mer.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/lapb'
make -C x25 fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/x25'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_x25.c sysctl_net_x25.c x25_dev.c x25_facilities.c x25_in.c x25_link.c x25_out.c x25_route.c x25_subr.c x25_timer.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/x25'
make -C wanrouter fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/wanrouter'
/usr/src/linux/scripts/mkdep wanmain.c wanproc.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/wanrouter'
make -C netlink fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/netlink'
/usr/src/linux/scripts/mkdep af_netlink.c netlink_dev.c > .depend
make[4]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/netlink'
make -C sched fastdep
make[4]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/net/sched'
defined
/usr/src/linux/include/linux/smp.h:77: warning: this is the location of the previous definition
/usr/src/linux/include/linux/modules/i386_ksyms.ver:118: warning: `smp_call_function' redefined
/usr/src/linux/include/linux/smp.h:83: warning: this is the location of the previous definition
In file included from /usr/src/linux/include/linux/interrupt.h:51,
from ksyms.c:21:
/usr/src/linux/include/asm/hardirq.h:23: warning: `synchronize_irq' redefined
/usr/src/linux/include/linux/modules/i386_ksyms.ver:138: warning: this is the location of the previous definition
In file included from /usr/src/linux/include/linux/interrupt.h:52,
from ksyms.c:21:
/usr/src/linux/include/asm/softirq.h:75: warning: `synchronize_bh' redefined
/usr/src/linux/include/linux/modules/i386_ksyms.ver:142: warning: this is the location of the previous definition
/usr/src/linux/include/linux/kernel_stat.h: In function `kstat_irqs':
In file included from ksyms.c:17:
/usr/src/linux/include/linux/kernel_stat.h:47: `smp_num_cpus' undeclared (first use in this function)
/usr/src/linux/include/linux/kernel_stat.h:47: (Each undeclared identifier is reported only once
/usr/src/linux/include/linux/kernel_stat.h:47: for each function it appears in.)
make[2]: *** [ksyms.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/kernel'
make[1]: *** [first_rule] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/kernel'
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
swey, hmmm....ska inte låtsas att jag nån hejare på c programmering men jag tror att det är fel src du har installerat, vad det den "största" kernel paketet det här? ska va runt 15-16 MB (själva srpm paketet alltså uppackat är den över 60 MB om jag inte missminner mig)
har du mer än en cpu förrresten?
scsi disk?
[Har inte testat RH7, så jag lägger in en liten reservation för att detta kan ha ändrats sedan RH6]
Verkar som om du saknar header-filerna (de som innehåller deklarationer m.m. i C). RedHat har delat upp källkoden så att header-filerna installeras separat (på så sätt kan man installera header-filerna, som krävs när man kompilerar vissa andra program, utan att behöva installera hela källkoden).
RPM-filen som du i så fall saknar borde heta något i stil med kernel-headers-2.2.16-22.i386.rpm.
Gör en make distclean innan du försöker igen (så rensar du bort gamla objektfiler m.m.). En make oldconfig gör att du får en grunläggande konfigurering. Sedan kan du använda make xconfig för att göra ändringar. Läs gärna manualen innan. Har ett avsnitt om detta.
Att kompilera en ny kernel är inte det lättaste man kan ge sig på. Visst kan man upprepa en radda shellkommandon och hoppas på att det funkar, men vill man veta vad man gör så krävs det en del läsande och testande. Å andra sidan är det kanske bättre att du provar dig fram nu, innan du börjar använda Linux till något livsnödvändigt. :)
Vad gäller att få ditt system bootbart igen så kanske det räcker att ominstallera kernel och moduler m.h.a. RPM (kernel-2.2.16-22.ix86.rpm)?
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
RH7 och RH6 är samma skit. Det är inte mycket som skiljer. :)
PK, jag har endast 1 cpu och ingen SCSI.
Robban, jag testade att installera header-filerna men de var redan installerade.
Jag testade att kompilera om nu och det verkar faktiskt gå bra. Den har hållit på länge och den håller fortfarande på att kompilera. Till skillnad mot tidigare som den avbröt efter 20-30 sekunder.
F.ö. så har jag efter 50 omstarter kommit på varför mitt system hängde sig. Det var för att jag hade döpt om linux till "Red Hat Linux 7" i LILO-konfigurationen. Linux gillar visste inte mellanslag men det dåliga med det är att den aldrig sa att mellanslag var förbjudna. Den accepterade namnet och låste sig vid uppstarten. Uselt, alltså... :l
Återkommer...
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Gick nog inte så bra den här gången heller.
Loggen blev flera kilometer lång men här är slutet på den.
Installing modules under /lib/modules/2.2.16-22/net
Installing modules under /lib/modules/2.2.16-22/net
Installing modules under /lib/modules/2.2.16-22/misc
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.2.16/arch/i386/boot'
if [ -f /vmlinuz ]; then mv /vmlinuz /vmlinuz.old; fi
if [ -f /System.map ]; then mv /System.map /System.old; fi
cat bzImage > /vmlinuz
cp /usr/src/linux/System.map /
if [ -x /sbin/lilo ]; then /sbin/lilo; else /etc/lilo/install; fi
make[1]: *** [zlilo] Error 139
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.2.16/arch/i386/boot'
make: *** [bzlilo] Error 2
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Nu hängde sig Netscape helt plötsligt. Jag kunde inte avsluta det och av någon anledning var det omöjligt att starta några nya program. 100:e hårda omstarten för idag. Det här är mer instabilt än Windows 3.1 på DOS! Kraschar precis hela tiden... :(
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Verkar som om kärna + moduler installeras, men att det hänger sig när installationsprogrammet försöker köra lilo? Prova att köra lilo manuellt och se vad som händer.
Nu hängde sig Netscape helt plötsligt.
Händer någon gång emellanåt. Nätskräp är det enda programmet jag använder som emellanåt får för sig att dyka (inte så ofta numera dock). :)
Jag kunde inte avsluta det och av någon anledning var det omöjligt att starta några nya program.
Det är bara för att du inte vet hur man gör. ;)
Vad du skulle ha gjort (om du inte kan starta en terminal och döda Nätskräp från den): Öppna en inloggningskonsoll till genom att trycka ctr+alt+F2. Logga in. Döda nätskräp med killall netscape-navigator eller leta reda på Nätskräps PID m.h.a. ps, och använd kill -9 N (där N är det PID du fått fram). Logga ur. Återta din X-session genon att trycka ctrl+alt+F7.
Om X-servern har hängt sig (kan hända det med - väldigt ovanligt dock) så är det inget annat än att trycka ctrl+alt+backspace.
Om hela Linux har hängt sig så ...
Nä, det kan inte inträffa. ;)
100:e hårda omstarten för idag.
Det är bara i början, när "startaomreflexen" sitter i från allt Windows-användande. Det vänjer du dig av med så småningom (Windows gyllende regel, "when i doubt - reboot", gäller inte i Linux). ;)
Det här är mer instabilt än Windows 3.1 på DOS!
Neeejdå. Försök kompilera om kärnan i Win2000 så får du se hur bra det går. :e
------------------
Prova att köra lilo manuellt och se vad som händer.
Menar du /sbin/lilo? Jag provade det och det hände inget ovanligt. "Added Linux, Windows" stod det och ingenting mer. Jag provade att starta om men jag kan fortfarande inte mount:a med ntfs. Går det att se vilka mount-alternativ som
finns installerade på något sätt?
Döda nätskräp med killall
Jag lyckas inte döda Netscape.
Det står bara "netscape-navigator: no process killed". Jag provade att logga in som root och även lägga till -9 men samma meddelande kommer upp ändå.
Det är bara i början, när "startaomreflexen" sitter i från allt Windows-användande.
Haha, jo det är nog så men när jag inte har någon aning om hur man kommer ut ett låst läge så finns det inte så många andra alternativ. :)
Försök kompilera om kärnan i Win2000 så får du se hur bra det går.
Som sagt. I Windows behöver man inte kompilera om kärnan. :e
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Jag lyckas inte döda Netscape.
Det står bara "netscape-navigator: no process killed". Jag provade att logga in som root och även lägga till -9 men samma meddelande kommer upp ändå.
Kör "ps ax" och leta åt Netscape PID(numret på processen), sen kör du "kill PID" alternativt "kill -9 PID".
/Adam
swey, om du kör kde kan du trycka ctrl+alt+esc du får då en dödskalle symbol på muspekaren som du helt enkelt använder för att "nuka" trilskande program, har alltid funkat för mig
hur gick det med bootupen förresten?
PenguinKiller,
Tack för tipset.
Bootupen? Kolla vad jag skriver längre upp. F.ö. så har jag efter 50 omstarter kommit på varför mitt system hängde sig. . .
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Kör "ps ax" och leta åt Netscape PID(numret på processen), sen kör du "kill PID" alternativt "kill -9 PID".
En liten felstavning där: det skall vara "ps aux".
Den accepterade namnet och låste sig vid uppstarten. Uselt, alltså...
Det är det som är det sköna med linux och andra unix-system, man slipper Microsofts idiotförklarande dialogrutor av typen "Är du säker på att du vill.." etc. Men ibland kan det som synes vara en nackdel också ;) :e
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
"Linux gillar visste inte mellanslag men det dåliga med det är att den aldrig sa att mellanslag var förbjudna"
ja, det där är lite schizofrent i *nix, men det värsta för en windows användare är nog att det görs skillnad på små och stora bokstäver....tex Index.html och index.html är såvitt linux angår två helt olika namn (och följaktligen två olika doc:s)
ställer till ett h-e i början om man (som jag var) van vid iis 4.
hmmm...btw förresten, ska det väl funka om du skriver "RedHat Linux 7.0" alltså med qoutes.....?
ok så du har fixat booten...men testa att helt enkelt mount /dev/hdX /dinfolder -det ska funka med moderna linux distro:s alltså att han automatiskt tar reda på vad det är för typ av filsys och mountar den
annars kan du ju "man mount" för att se exempel på hur det går till.
säger han nått när du försöker mounta?
[Redigerat av PenguinKiller den 02 okt 2000]
Kolla i katalogen /lib/modules/2.2.16-22/fs. Har du där en fil med namnet ntfs.o?
Om du har det, prova att ladda den manuellt med:
/sbin/insmod ntfs
Om den laddas som den skall (kan du kolla med /sbin/lsmod) kan du prova att montera:
mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/winnt
(Förutsätter att din NTFS-partition är /dev/hda1 och att katalogen /mnt/winnt existerar - den senare kan du döpa till vad du vill).
------------------