Win7 tråden
Collapse
X
-
"There's an idiot born every day. And you know what the first thing they do is?
That's right, they buy a computer and head for the internet."
Brad (a) little-gamers.com
www.opsmode.com
www.kaffesidan.se -
Idag har IDG en blänkare om att Windows kommer att bli dyrt!
En hel del kommentarer kändes inte sakliga så jag skrev en post:
JAG UPPTÄCKER FÖRBÄTTRINGAR
nästan varje dag i W7.
Hur många av dessa negativa röster har kört Win7 under en period?
Varför inte börja Era inlägg med lite bakgrund!
Personligen var jag mycket emot Vista eftersom jag bara körde 64 bitars versionen. Det strulade.
Nu har jag funnit att det mesta (allt) fungerar perfekt.
Snabbt Säkert och resurssnålt.
Jag tror att det går att köra W7 på mindre kapacitetsmaskiner än Vista.
När det gäller priset så säger den engelsspråkiga artikeln att det kan bli dyrare i det yttre kundledet.
Om det kommer en fri uppgradering för alla som kör Vista, då tar Microsoft tillbaka en del av den förlorade marknaden.
Sedan erkänner jag, som kör både Linux och MacOs att många grejor i W7 känner jag igen från dessa världar.
Men döm inte ut vare sig pris eller funktionallitet innan ni har provat ordentligt.
Jag kör på flera maskiner dagligt sedan januari. Och erkänner att jag nog kommer att lämna Linuxvärlden ;-}
Nu är inlägget anmält! Undrar varför?
Så detta med "+1" vad menas?Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Ett kort sätt att säga "jag håller med" eller "bra inlägg". http://www.stackoverflow.com har gjort det hela till en grundpelare för siten där ett bra svar förväntas ge "uppröstningar" medan ett dåligt ger "nerröstningar".
I det här fallet så menade väl kanske snajgel att han också "Kör IMAP i Live Mail mot två leverantörer utan problem."Comment
-
Och en heads-up om vad som nämndes ovan angående att ladda ner RC från privata torrents. Det finns flera versioner därute som innehåller trojaner och den senaste är hittad av Trend:
Windows 7 and Windows 10 have a similar desktop-centric user interface, but there are many under-the-hood changes you should know about.
Så gör er själv en tjänst och hämta direkt från MS.
I övrigt, bra inlägg Lasp! Även om mitt engagemang är uppenbart färgat, så kommer det alltid att finnas folk som ska klaga eftersom det är en del av deras "kultur". Inte minst på IDG's sidor. Vissa har svårt att lämna "det-är-coolt-att-hata-ms"-stadiet. Jag kan ärligt säga att både Beta och RC av Win7 har varit uppenbart mer stabila än någon "färdig" release jag någonsin använt tidigare.Comment
-
Jag är väldigt sugen på en iMac och två anledningar till det har varit att man får en jäkligt snygg dator som tar lite plats och har en bra skärm och samtidigt har ett riktigt bra OS.
Det känns som i och med Win7 så luckras åtminstone den andra anledningen upp en aning. Jag är väldigt förväntansfull på Win7 och ser definitivt det som ett alternativ till en iMac. Det blir ju helt klart billigare i vilket fall..Comment
-
play to!
Måste bara tipsa om en helt underbar funktion som jag hittade just!!!
"play to" i media playern! hittade tydligen min popcorn hour, sen var det bara att ströma båda musik och video!!
j-vligt smidigt!!! (hjärta) MS
Attached Files
\ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\
Comment
-
Windows 7 överaska er hela tiden med saker som bara helt enkelt fungerar.
Allt bara flyter på .. inge strul o alt funkar ...
Den största nackdelen med mac är ju att man är så låst.
dom har iofs blivit bättre med hårdvaran men dom kör ju samma spår som compaq o ibm gjorde ,,, o man ser ju hur de gick med det." The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"Comment
-
Comment
-
Du behöver Matroska codecs för att spela upp .mkv filer, än bättre är att konvertera dessa filer till .avi.
Jag har gjort som i det sista svaret, vilket faktiskt funkade i 3 helt olika converterprogram!
this is what you have to do, change the extension (mkv) to something that a free converter will accept for example change it to .avi
click on documents. tools-->folder options--> view tab
uncheck the box that says hide extensions for know files
..and change mkv to avi. now thats not the real avi file. grab a free avi converter. put it in and convert the output to a real avi format. and your done. you dont have to change the format to avi, it could be any extension a free converter will accept. i usually use flv or something then convert to avi
Comment
-
Du behöver Matroska codecs för att spela upp .mkv filer, än bättre är att konvertera dessa filer till .avi.
Jag har gjort som i det sista svaret, vilket faktiskt funkade i 3 helt olika converterprogram!
this is what you have to do, change the extension (mkv) to something that a free converter will accept for example change it to .avi
click on documents. tools-->folder options--> view tab
uncheck the box that says hide extensions for know files
..and change mkv to avi. now thats not the real avi file. grab a free avi converter. put it in and convert the output to a real avi format. and your done. you dont have to change the format to avi, it could be any extension a free converter will accept. i usually use flv or something then convert to avi
http://answers.yahoo.com/question/in...3082416AAwnEs9
Mjo. jag har matroska och allt annat jag behöver för att se filerna lokalt och min PCH stödjer formatet, det är just "play to" funktionen som inte verkar klara av att streama formatet till min media extender.
Att börja konvertera till andra format är INTE aktuellt.Last edited by stoffe-2k; 2009-05-26, 08:16.
\ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\
Comment
Oderland
Collapse
(dock fortfarande j-vligt bra för mp3 musik!)
Comment