webForumDet fria alternativet

Android

190 svar · 21 753 visningar · startad av jofawe · sida 5 av 10

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Choronzon skrev:

Nej, men det är väl helt OK att du skriver vad du tycker, men det blir liksom lite som att säga att Windows är skit för att din farsas dator med Windows 95 kraschar hela tiden.

Det blir det väl inte alls? Jag har mött Android en gång, sen om det var min egen eller någon annans spelar ju ingen roll. Allt jag sa är att den inte funkar när man roamar utomlands. Tråden handlar ju om Android, inte "om oss som äger en Android"...

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

MickeA.com skrev:

Det blir det väl inte alls? Jag har mött Android en gång, sen om det var min egen eller någon annans spelar ju ingen roll. Allt jag sa är att den inte funkar när man roamar utomlands. Tråden handlar ju om Android, inte "om oss som äger en Android"...

Hur vet du att det beror på mjukvaran Android och inte hårdvaran från HTC? Det låter snarare som att din kritik bör rikta sig emot HTC Hero.

Det har jag ingen aning om men nu börjar alla här blir ruggigt larviga.. Hur vet man att det är Windows det är fel på och inte hårdvaran när en dator kraschar... Lägg ner...

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 346 inlägg

MickeA.com skrev:

Ja, men du förstår väl ändå att Android 1.6 inte har samma funktionalitet och stabilitet som Android 2.1? Därav min jämförelse med Windows 95.

Choronzon skrev:

Apple Stämmer HTC för patentintrång

Alltså det här skrämmer.. Ponera att Apple skulle vinna i högsta instans, vad innebär då det? Vi får en Diktator på mobilmarknaden som heter Steve Jobs ala iPhåne?
Listan över patentintrången är ju helt banala vissa utav dom.

The ‘849 Patent, entitled “Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image,”

x(

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Choronzon skrev:

Alltså det här skrämmer..

Psst. Sök på Google efter typ Apple patents eller liknande. Mjukvarupatent suger!

T.ex. Apple's patent is number 5,764,992: "Method and apparatus for automatic software replacement."
Det har ställt till med problem för W3C och Widgetspecifikationen som bl.a. används i Opera.

(Nu har jag bara läst rubriken och diverse inlägg på en my.opera-blogg men ja, helt lyckat ser det ju inte ut att vara)

Choronzon skrev:

Ja, men du förstår väl ändå att Android 1.6 inte har samma funktionalitet och stabilitet som Android 2.1? Därav min jämförelse med Windows 95.

Nej, jag har ingen aning eftersom jag bara mött Android en gång och det var ingen rolig upplevelse.

Nu lägger jag ner, men kom ihåg att man måste äga en bil för att få skriva i formet "Fordon"...

MickeA.com skrev:

Nej, jag har ingen aning eftersom jag bara mött Android en gång och det var ingen rolig upplevelse.

Nu lägger jag ner, men kom ihåg att man måste äga en bil för att få skriva i formet "Fordon"...

Det blir lätt att man tror att Android är något statiskt, lik en mobiltelefon, men Android är något som utvecklas likt ett operativsystem (som det också är).

Det är du som är paranoid. Ingen har sagt åt dig vad eller var du får och inte får skriva.

jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg

Idag var jag med om ett konstigt fel på min Hero.
Det ringde och jag svarade.. men dne fortsatte att ringa och vibrera även om jag hörde den andre personen i luren.
Tror problemet ligger i vemringde.se-appen.. den hittade ingen nämnligen ..

Nån mer som upplevt det?

Choronzon skrev:

Alltså det här skrämmer.. Ponera att Apple skulle vinna i högsta instans, vad innebär då det? Vi får en Diktator på mobilmarknaden som heter Steve Jobs ala iPhåne?
Listan över patentintrången är ju helt banala vissa utav dom. x(

Ja, det där är surt. Dessvärre är inte de andra jättarna nå bättre. Detta kom ju ang. Google på IDG idag: http://www.idg.se/2.1085/1.298997/google-far-patent-pa-var-du-befinner-dig

Det är sånt här som får mig att rösta på Piratpartiet: http://www.piratpartiet.se/politik/patent

erciz skrev:

Ja, det där är surt. Dessvärre är inte de andra jättarna nå bättre. Detta kom ju ang. Google på IDG idag: http://www.idg.se/2.1085/1.298997/google-far-patent-pa-var-du-befinner-dig

Det är sånt här som får mig att rösta på Piratpartiet: http://www.piratpartiet.se/politik/patent

Jag håller med dig, men det är inte Apple jag blir skrämd av. Snarare systemet som sådant. Att viss patent behövs kan jag tycka, men när det uppenbarligen förhindrar konkurrens på en redan spridd marknad kan det aldrig vara bra. Inte för oss konsumenter i alla fall. Fan vad trist om det blir stopp när nu till sist mobilerna börjar utvecklas till det man hoppades från början (N1 tex.).

Choronzon skrev:

Jag håller med dig, men det är inte Apple jag blir skrämd av. Snarare systemet som sådant. Att viss patent behövs kan jag tycka, men när det uppenbarligen förhindrar konkurrens på en redan spridd marknad kan det aldrig vara bra. Inte för oss konsumenter i alla fall. Fan vad trist om det blir stopp när nu till sist mobilerna börjar utvecklas till det man hoppades från början (N1 tex.).

Ja, jag håller med. Det är bara juristerna som tjänar på detta. Samhället i stort förlorar på patent.

Google ger bort Nexus One och Droid till utvecklare

Kontrasten mellan de två giganterna Apple och Google blir allt tydligare, och kanske är detta ett led i Googles ambition att locka över utvecklare från iPhone till Android. Tidpunkten, med bakgrund av såväl Apples beslut att dra åt moralremmarna på App Store och nu senast att stämma HTC, är onekligen väl vald av Google. Apple ser ut att få mer och mer badwill och Google satsar hårt på det motsatta.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Undrar vad horderna med fanboys ska tycka om gulliga lilla Apple nu. Företaget som inte aaalls är som vissa andra stora mjukvaruföretag. :OO

OveRRidE skrev:

Undrar vad horderna med fanboys ska tycka om gulliga lilla Apple nu. Företaget som inte aaalls är som vissa andra stora mjukvaruföretag. :OO

Söker efter videon från 2007 där Steve Jobs (?) säger "boy did we patent it" som värsta Steve Ballmer, men hittar den inte.. äcklad blir man av detta.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

OveRRidE skrev:

De som är mest illa däran tycker givetvis att allt är toppen, vad annars? Men ingenting är väl egentligen nytt med att stora företag stämmer varandra för patentintrång?

Själv tycker jag dock att det suger när sådant här ska stå i vägen för utveckling och konkurrens.

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

OveRRidE skrev:

:L (y)

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

muskot skrev:

De som är mest illa däran tycker givetvis att allt är toppen, vad annars? Men ingenting är väl egentligen nytt med att stora företag stämmer varandra för patentintrång?

Själv tycker jag dock att det suger när sådant här ska stå i vägen för utveckling och konkurrens.

Nä, förvånande är det ju inte. Apple är bara ett multinationellt, privat- och aktieägt företag som drivs i syfte att tjäna pengar. Precis som alla andra företag. Det spelar ingen roll hur nobelt företaget är - de kritiska besluten kommer ALLTID komma från de som har pengarna. Och då är det $ och jurister som bestämmer.

Det ska bli väldigt intressant att se vad som händer med Google i framtiden. De har ju all chans i världen att få hela densamma mot sig om de klantar sig.

Android är en frisk fläkt i en tidigare trött mobilvärld enligt mig. Det är därför jag har haft vanliga "skit"-telefoner som bara kan ringa och SMS'a tidigare. Förutom de enheter man haft för jobbets skull.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Beklämmande ut - avveckling med dessa patent på en rörelse!! Gestner?
Jag stannade upp i tanken, vågar jag utveckla något framtiden! Vem har tänkt samma tankar. Ofrånkomligt tycker jag.
Men Android är rätt. Låt oss jobba för att få folk att förstå det. Tack Stefan.

Choronzon skrev:

Söker efter videon från 2007 där Steve Jobs (?) säger "boy did we patent it" som värsta Steve Ballmer, men hittar den inte.. äcklad blir man av detta.

Boy have we patented it

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)