Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Är det någon mer än jag som har problem med att luren ibland hänger sig i några sekunder? Händer främst när man skriver SMS och är på ställen där man kastas fram och tillbaka mellan EDGE och 3G. inget jätteproblem men irriterande.

Hände faktiskt just nu när jag skrev det här.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Gein
      Medlem
      • 2000-09-07
      • 4849

Originally posted by Dryden
      Är det någon mer än jag som har problem med att luren ibland hänger sig i några sekunder? Händer främst när man skriver SMS och är på ställen där man kastas fram och tillbaka mellan EDGE och 3G. inget jätteproblem men irriterande.

Hände faktiskt just nu när jag skrev det här.
      Ja, det händer mig från och till också.
      The future is today, worry about it tomorrow

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Det känns lite som 3G:ns första mjukvaruinstallation förra året, när adressboken hängde sig på liknande sätt.

Comment

• Poffe
          Medlem
          • 2002-04-13
          • 2935

Hmm, vet inte om jag är helt snurrig eller inte men jag har verkligen för mig att när jag uppdaterade min 3G till 3.0 så fanns det en liten swisch i kamera-appen där man kunde välja stillbild eller video men nu kan jag inte hitta det efter uppdateringen till 3.0.1.

Är det jag som inbillat mig att det fanns där tidigare eller har de tagit bort video?
          TWIsM
          Get Simpsonized!

Comment

• Gein
            Medlem
            • 2000-09-07
            • 4849

3G klarar inte av att spela in rörlig bild. Det kom först i 3GS.
            Se här.

Comment

• Poffe
              Medlem
              • 2002-04-13
              • 2935

Klarar gör den men inte med apples program

Men jag är helt säker på att jag kunde välja "mode" i kamera-appen tidigare, kanske blev nått fel eller så vid installationen så den trodde att det var en 3Gs eller nått för nu nr jag uppdaterat den så finns ju inte stödet kvar längre.

Jag har tidigare filmat med cyntcam eller vad det nu hette efter jailbreak tills jag hittade videofunktionen av en slump i det riktiga programmet. Kanske är så att om man jailbreakar luren så låser det även upp appel-appen så den funkar fullt ut även på vanliga 3G?

Anledningen till att jag jailbreakat tidigare var för att kunna använda en annan operatör men nu är ju luren upplåst på riktigt efter ett år så då tog jag bort jailbreaket men kanske ska aktivera det igen
              TWIsM
              Get Simpsonized!

Comment

• Phorpher
                Medlem
                • 2000-02-08
                • 2059

För den som isolerat sig från all typ av media idag så kan jag påminna om att Spotify idag släpptes för iPhone och Android.

Jag skapade ett Premiumkonto och laddade ner klienten till min iPhone imorse på tåget och hann lyssna litegranna. Förbannat jäkla bra är det!

Offline-läget helt suveränt! Och hej och hå vilken skillnad det är att lyssna i 320kbps.

Rekommenderas!

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

...och för er som tränar med iPhonen - RunKeeper. Finns både som gratis- och betalapp. Jag kör gratisvarianten och när passet är avslutat kan man välja att skicka upp den på sitt konto. Fram till för en stund sedan tyckte jag det var synd att man inte kunde exportera till gpx-formatet men när jag öppnade ögonen och scrollade ner på sidan med min rutt så fanns valet där. Trevligt trevligt.

Så här kan det se ut om man delar direkt i deras webbtjänst - http://bit.ly/3bexBI
                  Alternativet är att man exporterar Google Earth/GPX-filen och drar in i valfritt träningsprogram på datorn, exempelvis TrailRunner på Mac.

Comment

• Gein
                    Medlem
                    • 2000-09-07
                    • 4849

...och för er som tränar med iPhonen - RunKeeper. Finns både som gratis- och betalapp. Jag kör gratisvarianten och när passet är avslutat kan man välja att skicka upp den på sitt konto. Fram till för en stund sedan tyckte jag det var synd att man inte kunde exportera till gpx-formatet men när jag öppnade ögonen och scrollade ner på sidan med min rutt så fanns valet där. Trevligt trevligt.

Så här kan det se ut om man delar direkt i deras webbtjänst - http://bit.ly/3bexBI
                    Alternativet är att man exporterar Google Earth/GPX-filen och drar in i valfritt träningsprogram på datorn, exempelvis TrailRunner på Mac.
                    Coolt! Det där måste jag testa. Ännu grymmare vore det om det gick att koppla in pulsmätaren på något höger.

Comment

• sgtpepper
                      Medlem
                      • 2000-04-30
                      • 5524

Originally posted by Phorpher
                      Jag skapade ett Premiumkonto och laddade ner klienten till min iPhone imorse på tåget och hann lyssna litegranna. Förbannat jäkla bra är det!
                      Samma här! Testade det när jag cyklade hem från jobbet, det fungerade helt jävla strålande, när jag har kört diverse strömmande radiokanaler med WunderRadio på iPhonen så har uppspelningen ofta hakat upp sig och trilskats, men Spotify spelade på i suverän kvalitet.

Det här är fan en revolution, nu kan jag strömma Spotify-musik var jag än är, i bilen kan jag plugga in telefonen i bilstereon och spela mina spellistor, hemma pluggar jag in den i musikanläggningen och när jag är till fots så lyssnar jag direkt i telefonen.

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

Hur mycket batteri suger klienten?

Comment

• sgtpepper
                          Medlem
                          • 2000-04-30
                          • 5524

Hur mycket batteri suger klienten?
                          Nu har jag testat batterisuget . Jag cyklade fram och tillbaka till min skjutbana, det är 40 min i vardera riktningen och då körde jag Spotify hela tiden, sen använde jag iPhonen som tidtagarur när jag sköt, så på grund av detta får jag räkna bort lite batteriförbrukning.

När jag startade var telefonen fulladdad och efter totalt 80 minuters användning av Spotify samt kanske 30-40 min av tidtagning + att det är grymt dålig mottagning vid banan (=extra batteriförbrukning) så stod batterimätaren på 67%, alltså en totalförbrukning på 33% (på en iPhone 3G). Det tycker jag är riktigt bra!

Spotify i iPhonen är den bästa applikationen just nu, egentligen tar den nästan helt bort behovet av iTunes och mp3-låtar eftersom den har ett offlineläge. Jag kan nästan inte förstå hur Apple kunde tillåta den .

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Ah, sedär. Stängde du ner extrafunktionalitet som platstjänster, blåtand och WLAN-scanning också?

Annars så var ju det här lite tråkigt, inget Spotify-specifikt men ändå.

Comment

• sgtpepper
                              Medlem
                              • 2000-04-30
                              • 5524

Ah, sedär. Stängde du ner extrafunktionalitet som platstjänster, blåtand och WLAN-scanning också?
                              WLAN och platstjänster var på, blåtand av.

Annars så var ju det här lite tråkigt, inget Spotify-specifikt men ändå.
                              http://forum.macworld.se/blogg/20090...a-har-mot-mig/
                              Det är ju välkänt att inga tredjepartsappar får köra som bakgrundsprocesser, så det är ju ingen nyhet.

Det tjejen i bloggen skriver stämmer inte på mig särskilt väl, t.ex detta:
                              Visst händer det att jag enbart lyssnar på musik, men det är väldigt, väldigt, VÄLDIGT sällan
                              Jag använder min iPhone som en ren mp3-spelare, väldigt, väldigt, VÄLDIGT ofta. T.ex när jag cyklar, promenerar, joggar, kör bil, jobbar m.m. Jag tror hon överdriver när hon påstår att hon nästan alltid pillar på sin telefon samtidigt som hon lyssnar på musik.

Sen finns ju alltid alternativet jailbreak + backgrounder, om man vill. Jag har (självklart) jailbreakat och körde backgrounder tidigare, men jag har inte ominstallerat det sen jag uppgraderade till 3.0 och har ännu så länge inte behövt det, men antagligen åker det in snart, för visst, även om jag ofta enbart lyssnar på musik så är det ju trevligt att även kunna lyssna och surfa samtidigt.

Comment

• Gein
                                Medlem
                                • 2000-09-07
                                • 4849

Originally posted by sgtpepper
                                Sen finns ju alltid alternativet jailbreak + backgrounder, om man vill. Jag har (självklart) jailbreakat och körde backgrounder tidigare, men jag har inte ominstallerat det sen jag uppgraderade till 3.0 och har ännu så länge inte behövt det, men antagligen åker det in snart, för visst, även om jag ofta enbart lyssnar på musik så är det ju trevligt att även kunna lyssna och surfa samtidigt.
                                Kan du övertyga mig om varför jag ska jailbreaka min 3GS?

Comment

Working...