Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vad läser du just nu?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tack alla som hjälper till att få WebForum på fötter igen! Att gå ifrån Binero borde ha gjorts tidigare kanske!
    Men nu har alla hunnit med att läsa va!

    Jag läste ju Sapiens i fjol, så förstår jag människors härkomst!
    Så har jag precis läst ut Dödssynden! av Harper Lee, mycket läsvärd "To kill a mockingbird!" Så nu förstår jag vissa människor, Fy fan för KKK och liknande!
    Så vet jag mycket mer om om Uthållighet och Vad Arv och Miljö bidrar med när det gäller människan utveckling.
    Fullärd efter att ha läst färdigt (är på pensionsstadiet nu) "Marsmallowstestet"

    Så visst har jag varit flitig nu när jag inte har haft tillgång till detta eminenta forum!

    Javisst ja, det finns ju en bra och upplyst tråd om Ryssland Så jag har snabbläst "Mitt krig mot Putin" Om ni inte anser att ni hinner så kolla youtube med filmade inlägg!

    Stort tack från Lasp till Er som läser och de som sätter upp Webforum i Zyberrymden igen!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • Jag förstår att detta borde kunna ligga under "Läser just nu"! Men det är viktigare än så!

      "Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr.

      En bok som kombinerar mycken kunskap med vår tids historia och lite geografi!
      En bok som jag verkligen gillade var "Sofies Värld"
      Men denna är i samma klass, något som jag tror att de flesta av webforumister vill läsa!
      Man behöver inte köpa, biblioteken har den! Tänk så fiffigt, jag reserverar och får ett Sms när jag kan hämta! Helt gratis.

      Tänker beskriva innehållet men så tänkte jag tänk om ni söker på Ljuset vi inte ser, då får Ni ju mer kunskap och värdering än vad jag kan stå till tjänst med!

      Så mycket det finns att lära, om man vill läsa lite mera!
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

      Kommentera


      • Kvinnor och brott! Kan det vara intressant?

        Ja Tannie Marias recept på kärlek och mord.

        En riktigt kul bok från SydAfrika Bra skrivet och kul.

        Så läser jag sista kapitlet på en bok som jag har sträckläst!

        Störst av allt av Malin Persson Giolito Detta är en läsvärd bok
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera


        • Ibland kan det vara klokt att gå tillbaka i tiden!
          Så nu läser jag Pearl S Buck Bjud dagen gry En intressant grej från 1940 - 1945 om Atomenergi och förstås Bomb.
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

          Kommentera


          • Ja det var en hyllning till Vetenskapsmännen som tog fram Atombomben!
            Och ett oblygt försök att dölja samvetskvalen America och dessa människor måste ha haft! Så Bjud dagen Gry var inte särskilt läsvärd. Nu fick hon ju Nobelpriset redan 1939 och denna bok är från 1952!
            Då tar jag mig an en kanske kommande Nobelprisförfattare! Claudio Magris senaste bok "Åtalsgrund saknas!
            Hans första var riktigt bra och följde oss på färden genom Europa nu i tre veckor. Donau heter den! Klart läsvärd säger Lasp
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

            Kommentera


            • "Först kommer du at le och sedan kommer du att gråta – kom inte och säg att jag inte varnat dig." skriver berättaren i början av boken Undrens tid, och hans varning är befogad
              Livet är kort och Nu!
              Läs mera!
              !?

              Kommentera


              • John Grishamn har ju skrivit många spännande och intressanta böcker, som Firman, Juryn , och liknande.
                Nu läser jag Julfritt och det kan ju vara något att tänka på så här när det bara är månader kvar och det redan har börjat annonseras.
                Ja den är rätt Dråplig och amerikanskt må jag säga!
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

                Kommentera

                Working...
                X