Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vad läser du just nu?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingrid
    started a topic Vad läser du just nu?

Vad läser du just nu?

Själv läser jag Tage Danielsson.
    Är inne på en liten snutt som heter "apan som tänkte i flera led!"

• Lasp
    replied
    John Grishamn har ju skrivit många spännande och intressanta böcker, som Firman, Juryn , och liknande.
    Nu läser jag Julfritt och det kan ju vara något att tänka på så här när det bara är månader kvar och det redan har börjat annonseras.
    Ja den är rätt Dråplig och amerikanskt må jag säga!

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    "Först kommer du at le och sedan kommer du att gråta – kom inte och säg att jag inte varnat dig." skriver berättaren i början av boken Undrens tid, och hans varning är befogad

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Ja det var en hyllning till Vetenskapsmännen som tog fram Atombomben!
    Och ett oblygt försök att dölja samvetskvalen America och dessa människor måste ha haft! Så Bjud dagen Gry var inte särskilt läsvärd. Nu fick hon ju Nobelpriset redan 1939 och denna bok är från 1952!
    Då tar jag mig an en kanske kommande Nobelprisförfattare! Claudio Magris senaste bok "Åtalsgrund saknas!
    Hans första var riktigt bra och följde oss på färden genom Europa nu i tre veckor. Donau heter den! Klart läsvärd säger Lasp

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Ibland kan det vara klokt att gå tillbaka i tiden!
    Så nu läser jag Pearl S Buck Bjud dagen gry En intressant grej från 1940 - 1945 om Atomenergi och förstås Bomb.

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Kvinnor och brott! Kan det vara intressant?

Ja Tannie Marias recept på kärlek och mord.

En riktigt kul bok från SydAfrika Bra skrivet och kul.

Så läser jag sista kapitlet på en bok som jag har sträckläst!

Störst av allt av Malin Persson Giolito Detta är en läsvärd bok

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Jag förstår att detta borde kunna ligga under "Läser just nu"! Men det är viktigare än så!

"Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr.

En bok som kombinerar mycken kunskap med vår tids historia och lite geografi!
    En bok som jag verkligen gillade var "Sofies Värld"
    Men denna är i samma klass, något som jag tror att de flesta av webforumister vill läsa!
    Man behöver inte köpa, biblioteken har den! Tänk så fiffigt, jag reserverar och får ett Sms när jag kan hämta! Helt gratis.

Tänker beskriva innehållet men så tänkte jag tänk om ni söker på Ljuset vi inte ser, då får Ni ju mer kunskap och värdering än vad jag kan stå till tjänst med!

Så mycket det finns att lära, om man vill läsa lite mera!

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Tack alla som hjälper till att få WebForum på fötter igen! Att gå ifrån Binero borde ha gjorts tidigare kanske!
    Men nu har alla hunnit med att läsa va!

Jag läste ju Sapiens i fjol, så förstår jag människors härkomst!
    Så har jag precis läst ut Dödssynden! av Harper Lee, mycket läsvärd "To kill a mockingbird!" Så nu förstår jag vissa människor, Fy fan för KKK och liknande!
    Så vet jag mycket mer om om Uthållighet och Vad Arv och Miljö bidrar med när det gäller människan utveckling.
    Fullärd efter att ha läst färdigt (är på pensionsstadiet nu) "Marsmallowstestet"

Så visst har jag varit flitig nu när jag inte har haft tillgång till detta eminenta forum!

Javisst ja, det finns ju en bra och upplyst tråd om Ryssland Så jag har snabbläst "Mitt krig mot Putin" Om ni inte anser att ni hinner så kolla youtube med filmade inlägg!

Stort tack från Lasp till Er som läser och de som sätter upp Webforum i Zyberrymden igen!

Leave a comment:

• :stefan:
    replied
    Håller på med Arnold Schwarzeneggers tegelsten till självbiografi (med den fantastiskt fyndiga titeln Total Recall ) och den är intressant på riktigt!

Det visar sig att han inte är en kroppsbyggare som halkat in på filmen och blivit känd den vägen utan han har fanimej huvudet på skaft. Exempel: han var dollarmiljonär i fastigheter långt innan han tjänat sin första miljon vid filmen.

Jag är inte färdig med den än, men än så länge: rekommenderas!

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Fortsättning!

Nu har jag läst hans andra bok "Den nionde graven" Samma poliser men med ett ruskigt scenario , både i Danmark och Stockholm med lite Helsingborg.
    Tänkvärd story! Riktigt bra tempo och lättläst!

Men så har jag hunnit med ett par skitböcker också!
    Peter Hoegs senaste utanför all heder av en författare Och Jussi Adler Ohlsen som jag gillar med Carl Moerk på avd Q är riktigt seg.
    Jag sätter inte ens ut titlarna, Huva sicket Skräp!

Nä tacka vet jag Lewispjäserna,
    den sista i Peter Mays triologi om öarna där ute i Yttre Hebriderna!

Mycket , mycket läsvärda böcker.

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Jag har i princip slutat att skriva något om vad jag läser.
    Men just idag satt jag, innan min lilla slummer, och läste den underfundige Håkan Nessers bok "Elva dagar i Berlin"

Andra böcker som kan nämnas är "Offer utan ansikte" där jag innan min slummer, hade pedalat mig förbi Kriminalpolisens bostad på Pålsjögatan 17 i Helsingborg om nu någon inte vore bevandrad härstädes.

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Nu har jag läst en del in på en av de mest läsvärda böcker som jag har träffat på!
    Den heter "Sapiens" av en Israelisk professor.

Jag har lånat den på biblioteket och lämnat tillbaka den. Men kommer att köpa in ett eller flera exemplar!

Läs gärna recensioner istället för att lita på Lasp.

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Agora

Mycket läsvärd artikel!

http://www.sydsvenskan.se/opinion/pe...r-torget-toms/
    Bifogade filer

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Detta var ytterligt läsvärt!
    http://teslaclubsweden.se/provkorning-av-bensinbil/

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Den andra boken på kort tid Liane Moriarty.
    Öppnas i händelse av min död!

När är man fri? Kanske lite för mycket tjafs om sex, kvinnligt synsätt. Men visst kan mycket hända i livet!

Har du koll på händelsekedjan!

Leave a comment:

Working...
X