Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vad läser du just nu?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • [citat=casca]Någon av de dära historieböckerna om Sverige som Herman Lindkvist har skrivit. [/citat]
    De måste ha gjort ett djupt intryck om du inte vet vilken...

    Kommentera


    • inlägg på wF
      " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

      Kommentera


      • [citat=mayday]inlägg på wF [/citat]
        Kan de räknas in i litteratur?

        Kommentera


        • [citat=aasah][citat=casca]Någon av de dära historieböckerna om Sverige som Herman Lindkvist har skrivit. [/citat]
          De måste ha gjort ett djupt intryck om du inte vet vilken... [/citat] Ja, ärligt talat är de inget vidare. Peter Englund är Liraren med stort L när det gäller historieböcker.
          Johan Norberg, webbutvecklare.

          @GitHub

          Läs min blogg

          Kommentera


          • Tycker "Revolutionen" (tror jag den heter, länge sen jag läste den) av Herman Lindkvist var riktigt bra. Handlar om franska revolutionen.

            Kommentera


            • Har själv läst den del ur Den Svenska Historien av Herman Lindkvist vilken handlar om Gustav Vasas tid. Jag tyckte den var bra. Speciellt trevligt att han går igenom hela Europas historia samtidigt. I skolan har jag läst Sveriges historia och Europas historia (resten) för sig. Kul att läsa att medan Gustav Vasa gjorde... så låg Michelangelo och målade taket i Sixtinska kapellet i Rom... Har aldrig tänkt på vad som hände "samtida" förr. Plus att han skriver medryckande.

              R: Med anledning av Ingrids kommentar.
              Last edited by aasah; 2003-04-17, 20:54.

              Kommentera


              • Blev så sugen på att bläddra lite i mina nio band av den Svenska Historien, att jag redan kommit till band no. 4. Som heter Gustav Vasa, riket formas.
                Life is the art of drawing sufficient conclusions
                from insufficient premises. (Samuel Butler)

                Kommentera


                • Den vita lejoninnan - Henning Mankell

                  Att rekommendera:
                  Danslärarens återkomst - Henning Manell
                  Den femte kvinnan - Henning Mankell

                  Kommentera


                  • Uppdatering:
                    Sourcery av Terry Pratchett, Paradisets barn av Marianne Fredriksson, Agatha Christie - an autobiography av gissa(!) samt Scarlett & Feather av Maeve Binchy.

                    Köksgudens hustru av Amy Tan är en tråkig bok om en kvinna som går igenom sju sorger och åtta bedrövelser och ändå behåller hoppet om något bra.

                    Kommentera


                    • Har just läst ut Single & Single av John Le Carré.
                      Den var intressant och spännande. Smutsig värd därute.
                      Tur man inte är advokat och mångmiljonär. Är nog inte roligt alltid!
                      Livet är kort och Nu!
                      Läs mera!
                      !?

                      Kommentera


                      • Terry Brooks - Alvdrottningen
                        och Hening Mankells - Bredband

                        Kommentera


                        • Uppdatering:
                          Pyramids av Terry Pratchett, Paradisets barn av Marianne Fredriksson, Agatha Christie - an autobiography av gissa(!) samt Scarlett & Feather av Maeve Binchy.

                          Kommentera


                          • Nionde Grottan
                            Vet verkligen inte varför, kanske bara för att man har börjat på serien en gång i tiden.
                            Så jag frågar?
                            Är det värt att läsa ut den? Har bara kommit knappt hundra sidor just nu!
                            Livet är kort och Nu!
                            Läs mera!
                            !?

                            Kommentera


                            • Schindlers Lizt... Relativt bra
                              Life is the art of drawing sufficient conclusions
                              from insufficient premises. (Samuel Butler)

                              Kommentera


                              • Nu har jag läst ut "Mannen och pojken" En läsvärd bok om moderna familjeförhållanden (problem) typ din unge och min unge slog vår unge. Men en bra skildring av ett modernt London.
                                Nu spänner jag ögonen i Vägmärken, som jag fick från antikvariatet. Återkommer om innehåll så småningom.
                                Livet är kort och Nu!
                                Läs mera!
                                !?

                                Kommentera

                                Working...
                                X