Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ojämn gång i gräsklippare

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ojämn gång i gräsklippare

    Jag startade upp min gräsklippare, det är en stanton/briggs motor på den, men nu är där en ojämn gång på den, ibland låter det som om den ska stanna, så motornvarven går upp och ner hela tiden,jag tankade den med blyfri 95 (är detta rätt?). något jag kan prova själv innan jag lämnar in den.
    <?php
    echo 'Fredrik Holm';
    ?>
    -----------------------------------

  • #2
    Byt membran i förgasaren.
    Kostar bara några kronor och är ganska enkel att byta.

    Jag hade samma problem på min gräsklippare och det hjälpte.
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

    Kommentera


    • #3
      Pedda skrev:
      Byt membran i förgasaren.
      Kostar bara några kronor och är ganska enkel att byta.

      Jag hade samma problem på min gräsklippare och det hjälpte.
      Precis som jag hade förra sommaren, dock hade jag provat blanda E85 och blyfri 50/50 funkade kalasbra nästan hela sommaren. Tills membranet gav upp. Efter bytet går den kalas igen

      Nu håller jag mig dock till 95oktan

      Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

      Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

      Kommentera


      • #4
        ok, du vet ingen bra sida som visar hur man bytar membranet?
        <?php
        echo 'Fredrik Holm';
        ?>
        -----------------------------------

        Kommentera


        • #5
          nope.. lämnade in min

          Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

          Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

          Kommentera


          • #6
            mr.mainline skrev:
            ok, du vet ingen bra sida som visar hur man bytar membranet?
            Nej, men det enkelt.
            Kanske finns något i manualen?
            http://www.briggsandstratton.com/mai...nav3&subMenu=3
            Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
            ><((((º>

            Kommentera


            • #7
              Pedda skrev:
              Nej, men det enkelt.
              Kanske finns något i manualen?
              http://www.briggsandstratton.com/mai...nav3&subMenu=3
              Wow.. Vilken kanonsida

              Nu måste jag hem och kolla vilken motor jag har

              Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

              Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

              Kommentera


              • #8
                Tydligen så pajar membranet lätt om man kör med etanol, så jag kör med vanlig soppa.
                Jag har även blivit rekommenderad att vara försiktig med att vända runt maskinen för mycket utan köra upp den på en ram för meckande och rengörning, vilket är ett råd jag inte riktigt orkat ta till mig, men jag försöker att ha den vänd eller kraftigt lutad så lite som möjligt.

                På min B&S med membranförgasare var det verkligen en superenkel konstruktion....det fanns knappt några delar i den alls.
                Så även om jag är inte speciellt motorkunnig så lyckades jag snabt konstatera att det bara var membranet som kunde strula och bytte det hur enkelt som helst.
                Last edited by Blixtsystems; 2008-05-13, 12:06.
                www.blixtsystems.com

                Kommentera


                • #9
                  Pinsam fråga,vart sitter membranet?
                  <?php
                  echo 'Fredrik Holm';
                  ?>
                  -----------------------------------

                  Kommentera


                  • #10
                    mr.mainline skrev:
                    Pinsam fråga,vart sitter membranet?
                    I förgasaren. Membranet "vibrerar" med hjälp av vevhusets över/undertryck och du får på det sättet rätt bränsle/luftblandning.

                    Kommentera


                    • #11
                      förgasaren sitter på sidan av motorn.
                      oftast sitter luftfiltret ovanpå eller på sidan av förgasaren med en skruv i mitten.
                      Ta bort luftfilterbehållaren.
                      man brukar kunna dela på förgasaren genom att ta bort 4-5 skruvar och då kommer man åt membranet som ser ut som en gummipackning med en massa hål i (enkelt förklarat).
                      Byt ut membranet och skruva ihop igen.

                      /red
                      Funderade lite nu och blev osäker på om man delade på förgasaren eller om membranet satt undertill. Vågar inte lova hur det var.
                      Last edited by Pedda; 2008-05-13, 12:21.
                      Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                      ><((((º>

                      Kommentera


                      • #12
                        Var iväg igår och skulle handla membran,vilket dom inte hade, så jag passade på att köpa,luftfilter,olja och tändstift, och har bytt detta, och nu går den som en klocka igen,alltså det var inte membranet denna gången :-)..
                        <?php
                        echo 'Fredrik Holm';
                        ?>
                        -----------------------------------

                        Kommentera


                        • #13
                          Huvudsaken är ju att den fungerar som den ska.
                          Nästa gång kanske det är membranet.
                          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                          ><((((º>

                          Kommentera

                          Working...
                          X