Jag startade upp min gräsklippare, det är en stanton/briggs motor på den, men nu är där en ojämn gång på den, ibland låter det som om den ska stanna, så motornvarven går upp och ner hela tiden,jag tankade den med blyfri 95 (är detta rätt?). något jag kan prova själv innan jag lämnar in den.
Meddelande
Minska
No announcement yet.
Ojämn gång i gräsklippare
Minska
X
-
Pedda skrev:Byt membran i förgasaren.
Kostar bara några kronor och är ganska enkel att byta.
Jag hade samma problem på min gräsklippare och det hjälpte.
Nu håller jag mig dock till 95oktan
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum
Kommentera
-
nope.. lämnade in min
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum
Kommentera
-
mr.mainline skrev:ok, du vet ingen bra sida som visar hur man bytar membranet?
Kanske finns något i manualen?
http://www.briggsandstratton.com/mai...nav3&subMenu=3Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
><((((º>
Kommentera
-
Pedda skrev:Nej, men det enkelt.
Kanske finns något i manualen?
http://www.briggsandstratton.com/mai...nav3&subMenu=3
Nu måste jag hem och kolla vilken motor jag har
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum
Kommentera
-
Tydligen så pajar membranet lätt om man kör med etanol, så jag kör med vanlig soppa.
Jag har även blivit rekommenderad att vara försiktig med att vända runt maskinen för mycket utan köra upp den på en ram för meckande och rengörning, vilket är ett råd jag inte riktigt orkat ta till mig, men jag försöker att ha den vänd eller kraftigt lutad så lite som möjligt.
På min B&S med membranförgasare var det verkligen en superenkel konstruktion....det fanns knappt några delar i den alls.
Så även om jag är inte speciellt motorkunnig så lyckades jag snabt konstatera att det bara var membranet som kunde strula och bytte det hur enkelt som helst.Last edited by Blixtsystems; 2008-05-13, 12:06.
Kommentera
-
förgasaren sitter på sidan av motorn.
oftast sitter luftfiltret ovanpå eller på sidan av förgasaren med en skruv i mitten.
Ta bort luftfilterbehållaren.
man brukar kunna dela på förgasaren genom att ta bort 4-5 skruvar och då kommer man åt membranet som ser ut som en gummipackning med en massa hål i (enkelt förklarat).
Byt ut membranet och skruva ihop igen.
/red
Funderade lite nu och blev osäker på om man delade på förgasaren eller om membranet satt undertill. Vågar inte lova hur det var.Last edited by Pedda; 2008-05-13, 12:21.Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
><((((º>
Kommentera
Kommentera