Meddelande

Minska
No announcement yet.

Brister med omröstning

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Brister med omröstning

    Betrakta de brister jag har tagit upp gällande omröstning i övriga trådar. Klicka på mitt namn och hitta alla inlägg av b242569! Vissa brister finns som jag då anser skulle kunna bli bättre!

  • #2
    Betrakta vilka brister? Det är bättre att du samlar din information och beskriver här vad du anser vara fel/bristfälligt. Varför ska vi klicka på ditt namn och leta informationen i fler trådar?

    Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

    Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

    Kommentera


    • #3
      Översta länken på http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179616 är väl tydligast. Folk har i övrigt gett mig helt fel upplysningar men bortsett från det kunde det även vara en siffra automatiskt ifylld för antal dagar man vill ha omröstningen samt en knapp Skapa ny tråd och en annan Skapa ny omröstning och om möjligt att åtminstone uppgifter som svarsalternativ ska liksom vanliga inlägg kunna redigeras, men antal dagar kan kanske knappast redigeras.

      Kommentera


      • #4
        Alltså jag förstår inte alls varför du är så "arg" över det här. Det är dessutom standardfunktionalitet i vBulletin (plattformen).
        //Micke Andersson
        Hemsida | Kontakta
        ----------------------
        "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

        Kommentera


        • #5
          Det som fungerar relativt bra kan ju bli ändå bättre. Jag är då inte arg men upptäckte lite som borde kunna förbättras

          Kommentera


          • #6
            Ett demokratiskt land skall ha bra regelverk för att säkra folkliga röstningar.
            Men det är väl skillnad på attitydundersökningar, som dessutom, ja attityden, förändras med tiden.

            Jag tycker nog att de omröstningar som jag har gjort har fungerat väl.
            Men så har jag oftast gjort dem öppna och under en bestämd tid.
            Så låt det var som det är.

            Man skall inte gråta över spilld mjölk, sa Mamma ofta.
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

            Kommentera


            • #7
              Lasp skrev: Visa inlägg
              Ett demokratiskt land skall ha bra regelverk för att säkra folkliga röstningar.
              Men det är väl skillnad på attitydundersökningar, som dessutom, ja attityden, förändras med tiden.

              Jag tycker nog att de omröstningar som jag har gjort har fungerat väl.
              Men så har jag oftast gjort dem öppna och under en bestämd tid.
              Så låt det var som det är.

              Man skall inte gråta över spilld mjölk, sa Mamma ofta.
              En bestämd tid är då bäst men kan dessvärre missas och ingen möjlighet till redigering finns. Därför vore det bra om t ex siffran 20 var ifylld från början så har man själv möjlighet att ändra eller ta bort. I övrigt fungerar då monarki-omröstningen mycket bra och det är framförallt omröstningar om spörsmål som kunde tas upp i riktiga folkomröstningar som jag ser det som extra noga att man har tungan rätt i mun och täker sig för. Nu går den inte att ändra men ett tips till er som funderar på något liknande är att undersökningar av just den typen är på riktigt anonyma. Bäst är att det inte ska synas vad vem har röstat på. Det kan leda till fler röster och därmed ett mer statistiskt säkerställt resultat.

              Kommentera


              • #8
                Resultatet av http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179609 är klart och tyder på att fler ser lite brister. Den tråden är (och har alltid varit) i Övriga frågor och inte i cafeet så därmed måste rösterna för bristerna tas på allvar och att det är så få röster beror på att omröstningen varit uppe i mycket kort tid.

                Vissa saker är bra men allt kan bli bättre och en småsak som att det är bättre (ingen har i alla fall sagt att det är sämre även om vissa kommenterar bara för kommentarens egen skull) att lägga in ett bestämt antal dagar är det väl lätt att ändra? Även om det inte är många som kräver det lika mycket som jag så är det definitift inte till nackdel för någon och kan inte kräva att en majoritet av alla på wF klart har yttrat hur de tycker.

                Det är då ni på wF som avgör vad ni vill och kan ändra, men fler med mig anser definitivt att omröstningsdelen borde bli mer användarvänlig.

                Kommentera


                • #9
                  Du tänker alltså använda reslutatet av en omröstning här på wF för att påvisa att omröstningsfunktionen bör ändras trots att du pekar på att omröstningsfunktionen idag har brister?
                  Borde då inte detta innebära att resultatet av din omröstning är felaktigt och att omröstningsfunktionen inte alls ska ändras?

                  Kommentera


                  • #10
                    Wideman skrev: Visa inlägg
                    Du tänker alltså använda reslutatet av en omröstning här på wF för att påvisa att omröstningsfunktionen bör ändras trots att du pekar på att omröstningsfunktionen idag har brister?
                    Borde då inte detta innebära att resultatet av din omröstning är felaktigt och att omröstningsfunktionen inte alls ska ändras?
                    // Nicro

                    En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                    www.nicrobild.se www.nicro.se

                    Kommentera


                    • #11
                      [citat=b242569]Resultatet av http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179609 är klart och tyder på att fler ser lite brister.[/citat]

                      Är du på riktigt?
                      - Det är totalt tre personer (inklusive dig själv) som röstat på att omröstningar skall ändras.
                      - Det finns inte något röstningsalternativ för dom som inte ser några brister.

                      Jag röstar på att du är ett troll.
                      /Tor
                      Jag och mina bilder.

                      Kommentera


                      • #12
                        Wideman skrev: Visa inlägg
                        Du tänker alltså använda reslutatet av en omröstning här på wF för att påvisa att omröstningsfunktionen bör ändras trots att du pekar på att omröstningsfunktionen idag har brister?
                        Borde då inte detta innebära att resultatet av din omröstning är felaktigt och att omröstningsfunktionen inte alls ska ändras?
                        Har du själv gjort en omröstning nyligen? Testa annars med att börja fylla i ett formulär men avbryt om du inte vill lägga ut omröstningen. Om många skulle testa med det torde än fler brister kunna hittas.

                        Kommentera


                        • #13
                          Web-Tor skrev: Visa inlägg
                          [citat=b242569]Resultatet av http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179609 är klart och tyder på att fler ser lite brister.[/citat]

                          Är du på riktigt?
                          - Det är totalt tre personer (inklusive dig själv) som röstat på att omröstningar skall ändras.
                          - Det finns inte något röstningsalternativ för dom som inte ser några brister.

                          Jag röstar på att du är ett troll.
                          Jag kunde ju lagt in det alternativet men satte ihop det lite hastigt. Omröstningsfunktionen fungera bra men kan bli bättre. Vissa har hittat brister och de kan rättas till även om en majoritet skulle ha fyllt i ditt alternativ. Denna omröstning kan då inte jämföras med monarki-republik där en majoritet vinner utan det räcker med att vissa har hittat lite brister för att ledningen ska se om de vill göra något åt det. Allt utvecklas hela tiden och omröstningfunktionen på wF står då inte som enda post i världen stilla!

                          Kommentera


                          • #14
                            Jag kan se att du har tre alternativ:

                            1. Bygg ett eget omröstnings-plugin.
                            2. Kontakta vBulletin och lägg fram dina förslag till förändring.
                            3. Lägg ner och inse att alla tröttnat på dig och att ingen tar dig på allvar.
                            /Tor
                            Jag och mina bilder.

                            Kommentera


                            • #15
                              Web-Tor skrev: Visa inlägg
                              3. Lägg ner och inse att alla tröttnat på dig och att ingen tar dig på allvar.
                              Skriv inte som om det är i cafeet. Jag väntar mig att ledningen på wF ska kommentera men nu har många andra skrivit onödiga inlägg i denna tråd (alltså inte klara svar på vad jag och vissa andra vill ändra på wF)

                              Det var i en annan tråd jag fick rådet att skriva om små brister här.
                              Last edited by b242569; 2010-06-11, 08:12.

                              Kommentera

                              Working...
                              X