Meddelande

Minska
No announcement yet.

Brister med omröstning

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    b242569 skrev: Visa inlägg
    Varför inte bara skicka ett PM till en moderator och fråga, den dagen du eventuellt glömmer att sätta slutdatum?

    Kan det då läggas in ett slutdatum?
    Men herregud människa, det är ju det du ska fråga moderatorn...
    OM du råkar göra ett fel eller glömma något, PM:a i så fall en moderator och fråga om man kan ändra, lägga till osv. Varför måste du veta det nu?? Det har ju inte ens hänt...
    Mitt företag

    Kommentera


    • #47
      Jag löser tråden med inlägg #44.

      Red. Det blev ett senare inlägg som blev den slutliga lösningen. P g a alla tramsiga svar var #44 det bästa svaret hittills, dock inte så uttömmande. Därför valde jag att lösa tråden för att undvika att fler onödiga inlägg tillkom.
      Last edited by b242569; 2010-06-22, 17:29.

      Kommentera


      • #48
        b242569 skrev: Visa inlägg
        Vem skulle komma på att ändra rubriken från "Gillar du den svenska sommaren?" till "Brukar du bära stringtrosor?"? Jag menar naturligtvis stavfel och liknande som man rättar till i redigeringar av inlägg. Jag tycker även det skulle vara en fördel om det går att komma på att ett slutdatum skulle passa bättre för just den omröstning man gjort att det kan läggas in i efterhand. Går det så går det och går det för stunden inte så går det helt enkelt inte.

        Det var svar på frågorna jag ville ha!

        Red. Nya inlägg tillkom efter jag började skriva detta.
        Än en gång: Bra rutet (noterar din fetstil)! Jag står bakom dig hela vägen! Det är av oerhörd vikt att omröstningarna kan föregås att RÄTT rubrik med KORREKTA fetstilar, kursivering osv. Obegripligt att forumledningen (som ju givetvis inte har annat att göra än att sköta sånt) inte kan ge dig uttömmande svar.

        Har du kontaktat utvecklarna av vBulletin och utvecklat (!) dina synpunkter där?
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

        Kommentera


        • #49
          b242569 skrev: Visa inlägg
          Jag löser tråden med inlägg #44.
          Wow! Är du VERKLIGEN nöjd med det svaret???? Innebär det att tråden kan låsas????? (Håller andan.....)
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #50
            Danne V skrev: Visa inlägg
            Wow! Är du VERKLIGEN nöjd med det svaret???? Innebär det att tråden kan låsas????? (Håller andan.....)
            Då Danne V måste ha dött av syrebrist nu efter ca 10 minuter så får vi tacka honom för hans engagemang.
            // Nicro

            En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

            www.nicrobild.se www.nicro.se

            Kommentera


            • #51
              Tråden är löst. Det går inte att fråga en moderator om att ändra slutdatum (tyvärr), jo går gör det men vilket svaret blir för stunden framgår här (men bra om det med tiden kan gå). Tråd http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179633 har visat att svarsalternativ kan ändras, men annat är det med rubrik alltså?

              Betrakta avslutningen på http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179616&page=3

              edit: dessutom har trådskaparen "löst tråden", så all vidare "diskussion" leder bara till keck och kacka.

              Kommentera


              • #52
                Påminnelse! Denna tråd ligger inte i Café webForum och inlägg ska således inte vara av den karaktären!

                //Zaiman forumvärd

                Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                Kommentera


                • #53
                  Nicrosoft skrev: Visa inlägg
                  Då Danne V måste ha dött av syrebrist nu efter ca 10 minuter så får vi tacka honom för hans engagemang.
                  Men snälla....Det var givetvis en eufemism. Jag står fortfarande helhjärtat bakom b52:s (rättmätiga) krav. Om än lite blåare i ansiktet.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

                  Kommentera


                  • #54
                    Zaiman skrev: Visa inlägg
                    Påminnelse! Denna tråd ligger inte i Café webForum och inlägg ska således inte vara av den karaktären!

                    //Zaiman forumvärd
                    Nej, håller med. Det här är allvarliga saker och ska inte tramsas med. Men TS har ansett tråden som löst. Kanske skäl att låsa?
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                    Våga Vägra
                    FaceBook

                    Kommentera


                    • #55
                      Tråden är nu löst, så all vidare "diskussion" leder bara till keck och kacka.

                      Vill ni ha svar på andra frågor om omröstningar, så skapa nya trådar!

                      Tråden får låsas om så önskas.

                      Missade först p g a alla inlägg skillnaden mellan "löst" och "låst".

                      Kommentera


                      • #56
                        b242569 skrev: Visa inlägg
                        Tråden är löst. Det går inte att fråga en moderator om att ändra slutdatum (tyvärr), jo går gör det men vilket svaret blir för stunden framgår här (men bra om det med tiden kan gå). Tråd http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179633 har visat att svarsalternativ kan ändras, men annat är det med rubrik alltså?
                        Tråden du hänvisar till var från första sekund en tramstråd. Tycka vad man vill om redigeringarna, men den var bara ett instämmande i det trams som redan pågick.

                        Ang. det där om att redigera rubriker (min fetmarkering) - vad syftar du på? Har du bett om att få en rubrik redigerad, men blivit nekad? Eller diskuterar du en hypotetisk situation?
                        Slutdatum kan för övrigt redigeras, så länge tiden inte har gått ut.

                        b242569 skrev: Visa inlägg
                        Betrakta avslutningen på http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179616&page=3

                        edit: dessutom har trådskaparen "löst tråden", så all vidare "diskussion" leder bara till keck och kacka.
                        Ja, tyvärr kom den tråden att handla för mycket om omröstningar och för lite om bröllopet... För att förhindra sådant i fortsättningen, ta diskussioner om omröstningar i lämpliga trådar eller privat kommunikation.
                        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                        Internklippning:
                        1) Snaggning av fångar.
                        2) Klippning frisörer emellan.

                        Kommentera


                        • #57
                          Bara korta och tydliga svar från de som kan svara efter att ha läst inlägg 56 (tycker att olika människor har svarat lite olika):

                          1. Går det att redigera rubrik (får tillämpas om man hittar en annan rubrik till samma ämne)?

                          2. Ifall det blev lite missförstånd. Om man har lagt ut en omröstning och kort därefter kommer på att man glömde slutdatum. Går det att lägga in ett slutdatum då?

                          Att det inte finns något automatiskt slutdatum om man inte skrivit något alls vet jag, men det var inte det jag syftade på denna gång.

                          Svara på dessa två frågor. Övriga frågor andra har får tas upp i nya trådar.

                          Kommentera


                          • #58
                            1. Ja. (Här antar jag att du talar om trådrubriker och inte omröstningsrubriker...) Du bör kunna ändra rubriken upp till 5 minuter efter att tråden skapats genom att redigera första inlägget. Eventuellt har vBulletin senare ändrat så att du alltid kan redigera trådrubriken på det viset. (Trådrubriken och första inläggets rubrik är tekniskt sett olika saker så som vB lagrar dem.) Om du vill ha trådrubriken ändrad och du inte kan fixa det själv, använd rapporteringsfunktionen på ditt första inlägg och ange det som anledning.
                            2. Ja. Samma sak här, använd rapporteringsfunktionen.
                            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                            Internklippning:
                            1) Snaggning av fångar.
                            2) Klippning frisörer emellan.

                            Kommentera


                            • #59
                              Då ändrar jag lösning till svar #58.

                              Mer diskussion i denna tråd leder till keck och kacka. Om övriga omröstningsfrågor (från mig eller andra) dyker upp längre fram får de tas upp i nya i dagsläget ej existerande trådar!

                              Kommentera

                              Working...
                              X