Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lokförarutbildning!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snart ere väl dags för SJ att säga upp folk? Jag har hört lite rykten från en snubbe som kör pendeltåg i sthlm, och han sa att SJ pinsamt nog kommer att sparka en del nyanställda eget utbildade... men han sa också att många andra operatörer ser det positivt för nu kommer det finnas färdigutbildade förare som är riktigt less på SJ att anställa...

Jag har iaf bestämt mej för att söka förarutbildning så snart de drar igång, kanske dröjer ett par år?

Kommentera

• murbruk skrev: Visa inlägg
      Snart ere väl dags för SJ att säga upp folk?
      Förhoppningsvis blir det inga uppsägningar, men skulle det bli det så är det ju sist anställda som får gå först och det skulle i så fall mycket riktigt bli de förare som SJ utbildat själva.

Kommentera

• Goda nyheter! Jag testade fägblindhetstestet på en annan dator och där såg jag alla 24 siffror och linjer utan problem
        Det va nog bara datorskärmen

Kommentera

• Vår Fiskhandlare vinkade in mig igår och sa
          "Nu när SJ säger upp lokförare kan de väl bli poliser!
          Jo sa han, de är vana att följa spåret!

Lokal skånsk humor! Men håll Er på det spår Ni har startat!
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Kommentera

• Men seriöst, fattar inte SJ att dom gör bort sej?

Det är ju pinsamt att först skryta om sin egna utbildning, satsa enorma summor ( kan inte va jättebilligt att utbilda förare o ombordare ) för att sen kort efter varsla o säga upp dom?

VAD säger det om SJ:s ledning? Det skriker INKOMPETENS lång väg.

Kommentera

• murbruk skrev: Visa inlägg
              Det är ju pinsamt att först skryta om sin egna utbildning, satsa enorma summor ( kan inte va jättebilligt att utbilda förare o ombordare ) för att sen kort efter varsla o säga upp dom?
              Som sagt, vi vet inte om det blir några uppsägningar än...

Kommentera

• tydal skrev: Visa inlägg
                Som sagt, vi vet inte om det blir några uppsägningar än...
                På tal om det...hur tror du det ser ut på SJ om c.a 5-7 år (i.o.m att jag är 13 ) och hur ofta brukar ni ha lokförarutbildningar?

Kommentera

• Desse56 skrev: Visa inlägg
                  På tal om det...hur tror du det ser ut på SJ om c.a 5-7 år (i.o.m att jag är 13 )
                  Ingen aning. Det är alldeles för stora osäkerhetsfaktorer nu. Regeringen är ju i full färd med att avreglera persontrafiken på järnvägen, så ingen vet ju hur det kommer att bli.

Desse56 skrev: Visa inlägg
                  och hur ofta brukar ni ha lokförarutbildningar?
                  Före den omgången som var nyss (2007-2009) så var det ett par kurser för SJ i Malmö 2000-2001 och före det så var det väl i slutet av 1980-talet.

Kommentera

• funderar på att bli lokförare också, är 17 år och valt helt fel linje har jag märkt efter det första året på gymn. , men har hört att man måste vara 21 år innan man kan gå utbildningen? sant?

Kommentera

• Man brukar säga att man ska vara 21 när man börjar köra tåg själv, men det finns förare som kört när de varit 20, så det är inte en regel, mer en riktlinje.

Kommentera

• tydal skrev: Visa inlägg
                        Man brukar säga att man ska vara 21 när man börjar köra tåg själv, men det finns förare som kört när de varit 20, så det är inte en regel, mer en riktlinje.
                        okej tack

Kommentera

• Någon som kan tipsa om vilken linja man kan/ska/måste ta på gymnasiet för att bli lokförare?

Kommentera

• Desse56 skrev: Visa inlägg
                            Någon som kan tipsa om vilken linja man kan/ska/måste ta på gymnasiet för att bli lokförare?
                            teknik skulle jag tro passar bäst, men försent för mig dock xD

Kommentera

• Spelar ingen roll vilken linje du går.
                              Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

Kommentera

• Muzzafarath skrev: Visa inlägg
                                Spelar ingen roll vilken linje du går.
                                e du 100% på det?

Kommentera

Working...
                                X