Dagens I-landsproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Originally posted by b242569
    "I caféet finns det risk för trams." står det om man kollar det finstilta.
    "Risk för trams" betyder inte att det måste vara trams. Men eftersom du är läskunnig förutsätter i alla fall jag att du förstått det. Eller inte?

I "Idag har jag" skriver man ju i regel sanningen om vad man gjort under dagen (ej trams), trots att den är i cafeet.
    Anledningen (eller i alla fall en av flera) till att den, och liknande trådar (Öl-tråden, Vem är du och så vidare) ligger i caféet är att folk för ett antal år sedan började spamma trådarna för att öka på sin inläggsräknare. Därför delades caféet upp i två forum och där inläggsräknaren stängdes av i caféet och tyglarna släpptes en aning fria (inom ramen för vad wF:s regler tillåter).

Jag hänvisar till tråden Trams & flams i caféet!, där står allt du behöver veta om caféet, inläggsräknare och Övriga frågor. Men eftersom du hänvisar till den så måste du ha läst den och då förstår jag inte alls varför du ställer alla dessa suspekta frågor.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Danne V
      Medlem
      • 2006-08-02
      • 7685

Originally posted by Dryden
      Men eftersom du hänvisar till den så måste du ha läst den och då förstår jag inte alls varför du ställer alla dessa suspekta frågor.
      Därför att han är det värsta jävla troll jag stött på - någonsin, och det är fullständigt obegripligt att forumledningen är så blinda och/eller handlingsförlamade att dom inte insett detta och satt stopp för vansinnet.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Comment

• b242569
        Medlem
        • 2005-09-18
        • 748

"hänvisar till tråd"

Jag läste inte hela utan bara fram till den mening jag sökte i brist på tid denna gång.

Comment

• Jerpa
          Medlem
          • 2003-02-03
          • 1749

"hänvisar till tråd"

Jag läste inte hela utan bara fram till den mening jag sökte i brist på tid denna gång.
          Så då har du inte läst hela avtalet utan bara scrollat förbi och blivit medlem?
          Följ mig på geocaching

Comment

• b242569
            Medlem
            • 2005-09-18
            • 748

Originally posted by Jerpa
            Så då har du inte läst hela avtalet utan bara scrollat förbi och blivit medlem?
            Jag läste väl hela avtalet när jag blev medlem för nästan 5 år sen, men minst 2 gånger sen dess har wF omstrukturerats (gäller det inte avtalet så har jag väl glömt exakt hur det stod).

Ett av dagens I-landsproblem är därmed att information på Internet ständigt uppdateras (det som gällde igår gäller inte idag). Skriver man ett arbete och hänvisar till en websida så är det vid bedömningen svårt att granska om man tolkat källan rätt, jämfört med om man refererar till fakta i bok (författare, årtal m m i källhänvisningen).

Comment

• LoLo
              Medlem
              • 2007-02-22
              • 1591

..att den sortens glass jag ville ha inte fanns i butiken, slutsåld. Fick köpa en annan sort.

Comment

• Quid
                Medlem
                • 2000-06-30
                • 4270

..när man beställer en tv-serie på dvd/blu-ray med andra säsongen skickas före första...
                Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Danny
                  Medlem
                  • 2004-07-04
                  • 8477

Jag får inte upp Aftonblaskans träningsbilder på Victoria Silvstedt!!! Har provat två ggr med fem timmars mellanrum, bara kommit någon bild sedan händer inget. Servern överlastad!?
                  dannesholk.se

Comment

• :stefan:
                    Moderator
                    • 2000-04-28
                    • 8032

Mina (tydligen för) stora tallrikar ryms inte i den bänkdiskmaskin jag siktat in mig på.
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• civilpolisen
                      Medlem
                      • 2009-12-10
                      • 816

...att det mobila bredbandet kopplar ner sig när man chattar med nyfunnen kalaspingla i annat land med Skype med både video och strömmande musik!!
                      - Vad hette La Liga då det begav sig?
                      - Då Liga.

Comment

• Quid
                        Medlem
                        • 2000-06-30
                        • 4270

...när man köper vanliga hamburgerbröd istället för XL så hamburgaren sticker ut flera cm!
                        Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                        söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Poteta
                          Medlem
                          • 2005-05-13
                          • 3014

När man har skottat sin uppfart och plogbilen kommer en minut senare och skapar en fin vall på det nyskottade.
                          Mitt företag

Comment

• noshornin
                            Medlem
                            • 2008-08-23
                            • 662

Originally posted by Poteta
                            När man har skottat sin uppfart och plogbilen kommer en minut senare och skapar en fin vall på det nyskottade.
                            been there done that

Comment

• Danny
                              Medlem
                              • 2004-07-04
                              • 8477

Originally posted by Poteta
                              ja eller när man ska jonna till pysslet, de har plogat trottoaren, men efter så har de plogat vägen så det är en riktig sörja på trottoaren lik förbannat!
                              dannesholk.se

Comment

• :stefan:
                                Moderator
                                • 2000-04-28
                                • 8032

Originally posted by :stefan:
                                Mina (tydligen för) stora tallrikar ryms inte i den bänkdiskmaskin jag siktat in mig på.
                                Det visade sig att de faktiskt får plats trots allt, så idag hittade jag en tokbillig diskmaskin på nätet, kastar mig till butiken efter jobbet - då var den slut...
                                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

Working...