Elitserien 2007/08

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Winterlord
    Medlem
    • 2005-04-07
    • 589

Fick precis höra att de fick tag i jäveln, och han hade vf-tröja på sig. Följer matchen via radiosporten och de bröt strax efter att de nämnt att folk i publiken pekade mot någon misstänkt på läktaren. Så mycket för mina konspirationsteorier. Men som jag nyss skrev till Dryden via msn; "Häng den jäveln på avenyn till allmän bespottning!"
    Vianor Trollhättan

Comment

• Winterlord
      Medlem
      • 2005-04-07
      • 589

Originally posted by Dryden
      Av det jag såg var det ingen crosscheck direkt, han stod inte med huvudet inåt sargen även om det är ett farligt läge för en tackling. Men nog har man sett värre saker. Ser gärna situationen igen.
      Nu för tiden så är väl också avståndet till sargen en viktig faktor i bedömandet av "farlig tackling"? Såg ju som nämnt här ovan inte situationen i fråga.
      Vianor Trollhättan

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Sådär. Isen omskrapad. Då kör vi!

Jag vet ju inte riktigt hur jag ska ställa mig, vilan kan ju gynna FBK men att slänga in flaskor är ju bara ren och skär idioti och han förtjänar inga fler hockeymatcher. Tycker vi firar upp honom i Eriksbergskranen - i schnalen.
        resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Hej och hå skandal. "Glapp i klockan", "Jag kan inte klockan", slutsignalen går när tiden inte är ute. För i helvete.

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Alltså, vilken jävla pajasföreställning. Signalen går när klockan är 19:57, Johansson slår pucken i mål innan klockan slår 20:00. Mål eller inte? Det är den stora frågan men vad är det då avblåst för om det nu ska återstå tre sekunder utan att mål tilldömts?

Comment

• :stefan:
              Moderator
              • 2000-04-28
              • 8032

Kan de inte klockan i Frölundaborg eller vad är det frågan om? Det borde vara spöstraff på att sända såna här matcher i rikemanskanaler...
              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Web-Tor
                Medlem
                Smurf
                • 2000-11-03
                • 11794

Märklig match...

/r Och där kom slutsignalen för femte gången.
                /Tor
                Jag och mina bilder.

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Fy fan. Vad gäller avblåsningen två sekunder efter tekningen? Pucken är ju i spel och går i mål (även om Frölunda-spelarna helt klart har fokus på den nyss ljudna slutsignalen vid 19:57). Jag hoppas innerligt att, om VF går vidare, inga fler slutspelsmatcher spelas i det där jäkla rucklet till hockeyhall. Omklädning för Göteborgsvarvet är det enda den duger till.

I övrigt en grym match. Jag svettas. Bra intensitet, det smäller på duktigt och det är lite fajter här och var. Avgörandet kom ju, i mina ögon, när VF fick sitt fem-mot-treläge. Och synd att domar-Andersson fick en sådan bedrövlig avslutning när han i övrigt gjort en av de bättre domarinsatser jag sett på väldigt länge.

På lördag firar vi dock påskafton i kaffemalen.

Comment

• Compusa
                    Moderator
                    • 2002-01-14
                    • 2952

Kanske dags för Frölunda att skaffa sig en egen arena, en arena som de inte behöver överge så fort det är hästhoppning och konståkning? Det är visserligen på gång men med facit i hand så kanske det skulle skett lite tidigare.
                    Last edited by Compusa; 2008-03-20, 21:43.

Comment

• Dryden
                      Medlem
                      • 2002-08-03
                      • 12245

Tja, enligt Frölundas VD Mats Adrian så var detta faktiskt sista matchen i Frölundaborg. 1 april börjar man bygga om kåken. Bara det är värt en fest!

Comment

• Winterlord
                        Medlem
                        • 2005-04-07
                        • 589

Originally posted by Compusa
                        Kanske dags för Frölunda att skaffa sig en egen arena, en arena som de inte behöver överge så fort det är hästhoppning och konståkning? Det är visserligen på gång men med facit i hand så kanske det skulle skett lite tidigare.
                        Originally posted by Dryden
                        Tja, enligt Frölundas VD Mats Adrian så var detta faktiskt sista matchen i Frölundaborg. 1 april börjar man bygga om kåken. Bara det är värt en fest!
                        Beslut togs redan i november och påpekades då.
                        Vianor Trollhättan

Comment

• Winterlord
                          Medlem
                          • 2005-04-07
                          • 589

Originally posted by Pressmeddelande ifrån Frölunda Indians
                          Frölunda ber om ursäkt för problemen i slutskedet av kvällens match
                          Frölunda Hockey Club beklagar de problem som uppstod med tidtagningen i samband med matchens sista sekunder i Frölundaborg.

-Vi är som klubb ansvariga för hela matcharrangemanget och har inte levt upp till de höga krav som ska ställas på en arrangör av en sån här match. Vi beklagar att detta kunde inträffa och tar på oss hela ansvaret. Det är oförsvarligt och ska förstås inte få hända.

-Vi ber hela hockeysverige om ursäkt, säger Mats Ahdrian Frölunda Hockey Clubs klubbdirektör.

-Nu kommer vi att undersöka vad som hände för att undvika liknande händelser i framtiden, säger Ahdrian.

När det gäller incidenten med inkastade saker på isen, kommer Frölunda Hockey Club att utreda internt hur och om klubben ska gå vidare.

-Vi är i dag inte redo att säga om och i så fall, hur vi ska agera. Vi måste först veta alla detaljer. De har vi inte nu ikväll, säger Mats Ahdrian.

-Det som gladde i den tråkiga incidenten var den övriga publikens agerande, då den skyldige kunde pekas ut och sedan under balanserade former kunde lämna arenan, säger Mats Ahrian.
                          Länk
                          Vianor Trollhättan

Comment

• Winterlord
                            Medlem
                            • 2005-04-07
                            • 589

FRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLUNDA!!!

Nu jävlar...
                            Attached Files
                            Vianor Trollhättan

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Man kan ju få kräkkänslor för mindre...

.

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Sådär. Dalslandstjuren får vila ikväll och förhoppningsvis resten av slutspelet/mars/april.

Nu blir det dusch och sedan finkläderna på (dvs, matchdräkt). Puss alla!
                                Attached Files

Comment

Working...