XHTMLStrictFilter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maqe
    Medlem
    • 2003-12-17
    • 824

Verkar som att __dopostback funktionen har både languge och type? <script language="javascript" type="text/javascript"> Är det ingen som använder detta filter längre och har en nyare version. Jag löste javascript felet i __doPostBack genom att ta bort language attributet men det är ju inte så vettigt kanske...

Comment

• Web-Tor
      Medlem
      Smurf
      • 2000-11-03
      • 11794

Poängen med scriptet är ju att få sidan att validera enligt XHTML standarden. Då kan du ju ta bort language-attributet.
      /Tor
      Jag och mina bilder.

Comment

• maqe
        Medlem
        • 2003-12-17
        • 824

Näe jag vet det men eftersom __doPostBack innehåller både language och type så var jag tvungen att ta bort language för att endast får type kvar ... förstår inte varför min __doPostBack function innehåller både language och type ... kanske för att jag kör episerver?

Comment

• maqe
          Medlem
          • 2003-12-17
          • 824

Verkar som att man får ersätta __dopostback på något sätt ... nån som vet hur?

Comment

• maqe
            Medlem
            • 2003-12-17
            • 824

Nu verkar jag ha fått allt att fungera förutom att jag måste ha name attributet i formuläret. När jag plockar bort name attributet i form taggen och bara har id så smäller __dopostback funktionen med felet att __EVENTTARGET är null eller inget objekt. Skulle vara otroligt tacksam om nåon som själv kör detta kunde vara lite hjälpsam.

Comment

• k0ffe
              Medlem
              • 2003-05-08
              • 389

Är det någon som har en lösning på hur man endast får bort name-taggen på formulär?

Comment

• icaaq
                Medlem
                • 2000-10-01
                • 4910

Den som söker han finner
                http://www.webforum.nu/showthread.ph...983#post808983

mv icaaq
                When I work I have lot's of fun. vi söker folk, www.icaaq.com, twitter

mv icaaq

Comment

• k0ffe
                  Medlem
                  • 2003-05-08
                  • 389

Har sett det där tidigare, men jag behöver inte hela filtret... vill endast få bort name-taggen i formulären.
                  Att jag sen skriver i VB är också en nackdel med det scriptet...

Comment

• maqe
                    Medlem
                    • 2003-12-17
                    • 824

bara ta bort name taggen är ju inget problem, har sett det där scriptet fast i vb någonstans men hittar det inte nu. Det är ju inte så svårt att översätta från C# till VB

Dock får du problem med dopostback om du tar bort name i form taggen och det verkar ingen vilja hjälpa en med att fixa.

Comment

• k0ffe
                      Medlem
                      • 2003-05-08
                      • 389

Läste något om att ASP.NET ska stödja XHTML och blablabla...?
                      Är det 2.0 jag läst om månne? Som det är nu är det ju värdelöst att arbeta efter webbstandarden ihop med .NET...

Comment

Working...