webForumDet fria alternativet

Funderingar kring binero..

Webbhotell & domäner

430 svar · 129 486 visningar · startad av Melitta · sida 21 av 22

Frågan, av Melitta

Jag funderar på att byta till binero från loopia men har en liten fundering. På loopia kan jag nyttja både windows och linux servrar genom ett enda konto (har nu 5 domäner varav ett par som åker linux och ett par som åker windows). Funkar detta på binero eller är man bunden till enbart en plattform? Sen undrar jag om någon mer känt av loopias "problem" den senaste tiden? Har ruskiga problem med a

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 2000547 inlägg

Är det någon annan som har råkat ut för fel tidsangivelser på webmailen senaste dagarna?
För min del verkar det som att de tar bort 9 timmar. Om jag t.ex. skickar ett mail vid 19-tiden så är det 10 på förmiddagen som är angiven som tidstämpel.

Binero vägrar dock att medge att det är något fel, fast jag har svårt att tro att de jobbar med suppportmail precis före midnatt en lördag (som är den tidstämpel som anges i deras svar).

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jaha, då var det dags igen.
DDoS attack även denna gång enligt Binero. :(

Medlem sedan maj 20126 inlägg

SilvioF skrev:

Är det någon annan som har råkat ut för fel tidsangivelser på webmailen senaste dagarna?
För min del verkar det som att de tar bort 9 timmar. Om jag t.ex. skickar ett mail vid 19-tiden så är det 10 på förmiddagen som är angiven som tidstämpel.

Binero vägrar dock att medge att det är något fel, fast jag har svårt att tro att de jobbar med suppportmail precis före midnatt en lördag (som är den tidstämpel som anges i deras svar).

Hej, förlåt för det sena svaret. Vi har inte haft någon annan som påpekat detta problem med webmailen så det är lite svårt att se exakt vart och vad som är fel, alla tester vi gjort hos oss har visat helt korrekta tidsstämplar.

Skulle du kunna maila mig mailheaders på mail som du inte fått i tid eller som har fått fel tidsstämpel till pg@binero.se så skulle jag uppskatta det.

Tack på förhand.

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Är det inte dags att ta bort reklamen om att ni varit bäst webbhotell 2009 & 2010.
Såg att ni dessutom skriver att ni varit bäst webbhotell två år i rad. Är det inte lite missvisande? Låter som ett fult sätt att få kunder att tro att ni blivit utsedda till det de två senaste åren?
Den produkten ni hade 2009 & 2010 är inte samma som ni har idag.
Vad hjälper det att ni blev utvalda till det för 3-4 år sedan när de senaste åren varit fulla av problem?

Vem flyttar en kund utan att informera om att inställningar kommer att ändras och funktioner avaktiveras.
Tycker ni det är rimligt att jag måste kontrollera min webbsida 24/7 eftersom ni kanske har fått för er att ändra något?

Jag börjar tröttna på allt strul det har varit hos er. Vad hjälper det att ni ber om ursäkt när ni fortsätter att göra om liknande misstag gång på gång?
Bryr ni er inte om att ha ordentliga checklistor?
Bara för att 99% av kunderna inte berörs så betyder det inte att det är ett bra jobb.
Att ha bortförklaringar som att "det var bara ett fåtal kunder som berördes" låter inte seriöst. Tar ni inte ansvar för ALLA era kunder?
Vad ska man göra för att inte hamna bland dem ni inte tycker är värda omtanke?

Jag bryr mig inte om en ursäkt utan jag vill veta vad ni kommer att göra för att förbättra er. Hur ska ni få tillbaka kundernas förtroende att kanske få en chans att bli det bästa webbhotellet igen?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ibland funderar man på hur dum man kan va!
Dels för att man fortsätter med Binero, trots allt strul och bristen på vilja att göra rätt!
De senaste dagarna har jag översköljts med gamla mail till GMail pga något arbete hos Binero.
När jag ber att få bli uppringd sänder de bara svarsmail till de konto jag har problem med.
Så säger de att det är mitt fel! Jag borde använda Imap!!
Jag har kört Imap i nästan ett år.

POP-server: imap.maximarketing.se Port:
Lämna en kopia av hämtade meddelanden på servern.Läs mer
Använd alltid en säker anslutning (SSL) när du hämtar

Nä, ge mig tillbaka Ahleborg eller låt Anders ta tag i det hela. Detta är en katastrof tycker Lasp ;-)

Nu fick jag bara ett mopsigt svar tillbaka

Hej,

Vi har svarat i ditt ursprungliga ärende LKW-161-80554. Var god svara i det om du har ytterligare frågor.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Lasp, tyvärr har det problemet uppstått för de som använder POP3 när vi har uppdaterat och flyttat all vår mail till snabbare disk. Den infon du anger:

Lasp skrev:

POP-server: imap.maximarketing.se Port:
Lämna en kopia av hämtade meddelanden på servern.Läs mer
Använd alltid en säker anslutning (SSL) när du hämtar

POP-server innebär att du använder POP3, imap.maximarketing.se innebär bara att du går mot den adressen.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att ringa upp kunder utan vill du ha telefonkontakt med oss så måste du ringa in. Vi kommer innom kort att byta vår växel och göra det möjligt att ringa in och ange att man vill bli uppringd när det är din tur, men vi separerar den personal som jobbar med e-post och telefoni.
Ja, vi skickar bara e-post till den adressen som står angiven på kontot av säkerhetsskäl.
Skicka gärna mig ärendenumret på det mopsiga svaret så ska jag ta en titt, för det är inte ok. Ska även kolla på ditt andra ärende och svaret där. Attityder är något vi jobbar på mycket nu i supporten.

Jag hittade ditt ärende nu och Niklas gav dig ett bra svar efter det såg jag.

Hej,

Jag ursäktar men jag insåg inte att du inte kom åt din andra e-postadress eftersom du lyckats svara ifrån den tidigare.

Det som skrevs i ditt andra ärende var detta:

Våra IMAP- och POP-adresser går mot samma IP-adress (195.74.38.31), skillnaden är vilken port som används för att ansluta. Så att du skrivit in imap.maximarketing.se gör tyvärr inte anlutningen till en IMAP-anslutning. Google använder sig fortfarande utav POP3 för att hämta era meddelanden och därav uppstår problemet.

Beklagar om det orsakat mycket problem för er.

För att undvika att det sker igen så bör man se till att gamla meddelanden som redan kopierats till en lokal dator, eller i ditt fall din gmail, tas bort från vår server. Detta gör att det inte finns några kopior att hämta från servern.

Om du har ytterligare frågor eller funderingar så är du välkommen att svara på detta mail.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Supporten har inte skyllt något på dig utan berättat hur det fungerar och att Gmail tyvärr inte har stöd för IMAP utan endast POP3. En av nackdelarna med POP3 är tyvärr att sånt här kan hända när ett större underhåll görs som det vi har gjort, och det är svårt för oss att lösa det i efterhand med POP3.

Tack Anders för att du tar dig tid att svara. Du har säkert mer jobb med att söka efter bra personal, tillfälle till det.
Men jag trodde efter tidigare vändor att vi körde imap, eftersom det stod i GMailen.
Nu är mailen uppe igen och en av grejorna denna gång var att jag bad om att bli uppringd.
Fick svar via mail, som jag inte kan läsa, och sedan avsnäst för att jag öppnade ett nytt ärende och inte använde det ärendenummer som jag hade fått i mailet, som jag inte kunde nå!
Ett sorts moment 22 så att säga, men riktigt så dum är jag nog inte! (Läs gärna Moment 22).
Jag har funderat mycket, och är inte säker på att jag skulle ha det bättre någon annanstans.
Jag tror att alla webbhotel är vad vi betalar för. Så sluta att använda epitetet "Bästa Web", det är ju då generande för de andra ISP. Eller vad det heter.
Kanske är jag för gammal för att bara rycka på axlarna och ta dagen som den kommer.
Men det gör jag idag, med dessa underbara höstfärger lysande in genom mina nytvättade fönster.
Att följa naturen, det är livskvalitet, och frånvaron av Oro säger Lasp.

Ibland kan man fundera vad Binero håller på med!
Snart får väl varje dator eller platta jag en särskild faktura.
Oj va less jag blir ;-(

Ännu tror jag inte att Binero är som de andra B L U F F företagen

Dvs säger att alla är deras kunder, de vet bara inte om det ännu!

Hej Anders och Gott Nytt År.

Tyvärr kommer jag att inte känna detsamma.
Jag har under lång tid försökt att komma ur det dilemma som jag har med Binero.

Jag äger Två företag idag
ett är Videotek som sedan länge har en vilande verksamhet, jag vet inte hur jag skall terminera.
Flyttade för länge sedan från Binero, trots det kommer fakturor!!!!

179195490 1 650,00 SEK 2013-12-27
Det andra är MaxiMarketing, där har jag idag en statisk hemsida och ett epostkonto.

Privat har jag för familjen https://www.Aspenryd.Se där vi har en handfull epostkonton.

Mycket strul har det varit och jag har snällt (ganska) betalat dessa fakturor.

Men nu skiter jag i alltihopa.

Jag blir snart sjuttiofem och orkar inte med att inte få lösen, inte få access, inte kunna säga upp! Jag trodde att det bara var misstag och att det hamnade mellan stolarna.
Men jag ser nu att det är satt i system. Tänk så det var i början när vi hjälpte dig med tester och allt för Binero2. Kan vi inte få tillbaka Aleborg?

Någon måtta får det vara

Jag önskar iallafall dig och din familj Gott Nytt År!

--
E-post från Lennart Aspenryd (Lasp)
Telefon 070 371 78 37

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Är det satt i system att få missnöjda kunder, eller vad menar du?

Medlem sedan mars 2007845 inlägg

Det verkar vara satt i system att skicka räkningar och hoppas på att få betalt.

It works!
Jag menar att imorse blev jag uppringd från Binero, och hjälpt att få nytt lösen.
Så nu håller jag på att rensa bland mina domäner. Men för fem år sedan flyttade jag till Wopsa och la ner domänen https://www.Videotek.Se för två tre år sedan.
Så får jag faktura från Binero. Rätt konstigt
Grejen var att de krävdes att jag själv avslutade ett konto som inte fanns för att fakturan skulle raderas!
Jag kan mycket, men inte det. Så när är den saken ur världen.
Men sanering och utflytt pågår säger Lasp som gissar att 2014 blir ett bättre år.

Så får vi se om Anders Aleborg och Binero kan tänkas betala tillbaka för det de har debiterat dubbelt !!! ;-)
Men nu är det lite på G .

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det svenska webbhotellet Binero får ny ägare. Oniva Online Group köper upp hela företaget, efter att tidigare ha varit minoritetsägare.

I november 2013 köpte Oniva Online Group 48 procent av Binero. Nu slutförs affären genom att företaget tar över de resterande 52 procenten av webbhotellet.

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.546041/de-koper-upp-binero

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

@nders skrev:

Det svenska webbhotellet Binero får ny ägare. Oniva Online Group köper upp hela företaget, efter att tidigare ha varit minoritetsägare.

I november 2013 köpte Oniva Online Group 48 procent av Binero. Nu slutförs affären genom att företaget tar över de resterande 52 procenten av webbhotellet.

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.546041/de-koper-upp-binero

Aleborg skrev på wn i mitten av november:
"Så klart vill de ha möjligheten att en dag kunna köpa resten av Binero, den dag vi beslutar oss för att sälja. De har då hembud på aktierna. Detta är dock inget som ligger inom någon närstående framtid."

Anders verkar ju stanna kvar för att driva "Binero", så det vi får väl se vad köpet kommer innebära för oss som fortfarande är kunder.

Aha det är därför det trillar in fakturor till höger och vänster.
Då säger jag för gott! Tack Anders, för den gångna tiden.

Hej Lasp, tack själv, men fakturorna har inget med det att göra. Och det förmodar jag att du redan vet. Jag har tyvärr inte själv koll på dina konton med domäner hit och dit, det har ju tyvärr blivit en långdragen historia där vi nog gått om varandra i vad du ska ha och inte ha kvar och så länge som en tjänst inte är avslutad i vårt system så faktureras det. Det är ju relativt enkelt att avsluta tjänster i vårt system via kontrollpanelen. Om du vill kan jag ta en titt på alla tjänster du har om du fortfarande upplever att det inte är rätt uppsatt och att min personal inte har gjort det som de ska.
Du har min mailadress, låt oss reda ut det en gång för alla :)

Ja, Online Group köpte våra aktier i fredags, för oss blev det naturligt att acceptera det budet som de gav, som innehöll mer än bara pengar för aktierna. Jag personligen investerar i Online Group eftersom jag tror på dem och deras koncept som de bygger upp.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Är det bara jag som inte kommer åt mina mail på Binero just nu?

Medlem sedan juli 2013280 inlägg

Nej, också jag.
Bra! Jag är inte ensam!

Då kanske det är tillfälligt...(??)
Min e-post och lösenord fungerar inte.

Mina fungerar, men jag suger upp till Gmail.
Häromdagen sa Binero att mitt ena konto användes för spam. Men det var en flock Tradera mail.
Konstigt tycker jag att man inget besked kan ge efter en sådan händelse. (söndag kväll).

OK Nu ser jag att de nog skedde ett stort utskick redan på fredagen.
Många studs tillbaka.
Det var en commersial för något dietpiller.
Inte säljer jag slikt inte!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)