Comhem bredband
58 svar · 5 340 visningar · startad av clarkbones · sida 3 av 3
Frågan, av clarkbones
Comhem är billigt, men är det bra? Om jag binder upp mig på 12 månader och tjänsten är betydligt instabilare än förväntat under en månad, kan jag då häva avtalet? Någon som lyckats med detta?
Läs frågan i sin helhet →Åh, det var säkert ComHems fel, det med. De satt säkert och utvöade woodoo i källaren mot alla sina icke-kunder. :P
Mailade en fråga till ComHem vid 14:39 och fick svar num vid 19-tiden. Helt okej!
Har inte träffat någon som är nöjd med comhem, enda erfarenheten jag själv har om dom är när jag varit hos någon som haft comhem.
Dom få gångerna jag har varit det så har det alltid dött eller strulat något på dom få dagarna.
Flytten fungerade helt utan problem. :)
Ett par dagar efter fick vi dock ett avbrott på alla tjänster (dvs. bredband, telefoni samt både digital och analog tv) vilket pågick i ett dygn. Informationen var usel, allt man fick veta var att de "avhjälper ett avbrott på samtliga tjänster i området". Ingen prognos eller ytterligare detaljer. När jag mailade och ifrågasätta detta fick jag dock svar inom ett dygn båda gångerna.
Inbillar mig att Telia skulle sköta ett avbrott i sitt kopparnät lite smidigare. Får en känsla av att Comhem själva tycker att ett dygns avbrott är sånt som kunderna ska acceptera, medan man ser motsvarande problem lite allvarligare hos Telia. Vet inte om det är så, men det är känslan jag får.
Ska dock tillägga att detta är första gången jag haft ett så långt avbrott, tidigare (fåtal) störningar har bara pågått i några timmar. Är fortfarande nöjd, överlag.
Jag har haft Com Hem i drygt ett år och är överlag ganska nöjd med tjänsterna. Jag uppgraderade nyligen till 24/10 och tycker att hastigheten är bra. Bredbandet fungerar faktiskt oftast problemfritt, jag har haft något kortare avbrott under det här året men inte mer än man kan förvänta sig. Telefonin har varit lite opålitlig, men det kan lika väl bero på vår sex år gamla trådlösa telefon som sjunger på sista versen.
Deras webbplats fungerar dock inte med Safari om man vill beställa extratjänster.
muskot skrev:
Inbillar mig att Telia skulle sköta ett avbrott i sitt kopparnät lite smidigare. Får en känsla av att Comhem själva tycker att ett dygns avbrott är sånt som kunderna ska acceptera, medan man ser motsvarande problem lite allvarligare hos Telia. Vet inte om det är så, men det är känslan jag får.
Om du som privatkonsument enskilt gör en felanmälan hos Telia (via 90200 eller andra vanliga kundingångar) så får du räkna med 3-5 arbetsdagar innan en tekniker eventuellt åker ut på ärendet. Det är, i mina ögon, en aning lång tid.
Trist med comhem.se är att man inte kan avboka tjänster. Jag försökte säga upp TV8 förut, men det var bara att maila kundtjänst om det. Jag får känslan av att de vill göra det svårt att avboka saker och ting.
Dryden skrev:
Om du som privatkonsument enskilt gör en felanmälan hos Telia (via 90200 eller andra vanliga kundingångar) så får du räkna med 3-5 arbetsdagar innan en tekniker eventuellt åker ut på ärendet. Det är, i mina ögon, en aning lång tid.
Helt klart är det lång tid. Men jag tänkte mer om nätet låg nere i ett helt område, som i mitt fall. Dvs. jag var långt ifrån den enda drabbade.
Men, skitsamma, är ändå fast med Comhem så länge jag bor här. Telias kopparnät inte ens finns indraget i huset, utan Comhem har monopol på (kabelburen) telefoni, bredband och telefoni.
Dryden skrev:
Trist med comhem.se är att man inte kan avboka tjänster. Jag försökte säga upp TV8 förut, men det var bara att maila kundtjänst om det. Jag får känslan av att de vill göra det svårt att avboka saker och ting.
Hela deras sajt känns amatörmässig, väldigt många grejer som inte fungerar. Om jag t ex söker driftinformation genom att knappa in post-, kund- eller personnummer får aldrig upp något utan jag måste logga in på "Mina tjänster" och söka den vägen för att eventuella störningar ska visas. Har även haft problem när jag ska beställa olika typer av tjänster via webben, alltid nåt som strular.
Jag bumpar den här tråden, eftersom jag själv nu (antagligen) kommer bli ComHem-kund på bredband; 25 Mbit + telefoni. Jag har deras digital-TV-paket "Medium 8 favoriter" sedan tidigare, och är väl helt nöjd med det numera efter lite initiala störningar på utsändningen, som jag dock senare antagligen får tillskriva mitt eget kablage.
Nu är den här tråden ganska gammal, men jag antar att det finns en och annan ComHem-abonnent här på wF.
Alla erfarenheter är intressanta, men kanske främst kring tillförlitlighet, utlovad hastighet och kundservice (varav det sista jag hört mycket illa om). Speak your experiences!
Jag är fortfarande Comhem-kund och har inget direkt att klaga på. Kör för närvarande med 10/10 och får ut hela den bandbredden både upp och ner (enligt http://www.bredbandskollen.se). Har väldigt sällan avbrott. Det verkar dock variera rätt bra hur tillförlitligheten är beroende på var man bor.
Kundservicen kan det väl vara lite si och så med (de få gångerna man behöver använde den). Man kan behöva säga till mer än en gång innan saker händer. Får man prata direkt med en tekniker så brukare det dock fungera ypperligt.
/r dubbelpost
hej
Under mitt första år som student hade jag comhem, tyckte det var okej men inte det bästa, hade då 2mbit vilket jag tyckte var sådär och priset var nej tack så efter ett år gick jag över till stadsnätet+bahnhof då 10mbit har aldrig haft problem med nätet mer. Betalar ca 400/kvartal till bahnhof+150/mån till stadsnätet, kan få högre hastighet men tycker det inte är värt det, det som jag har nu är snabbt och stabilt. Min erfarenhet om comhem är att man blir lurad på priset, för dyrt och när det händer något finns det ingen som helst info på deras sida.
Finns en comhem-tråd på Sweclockers...
Finns en comhem-tråd på Sweclockers...
Jo, fast jag frågar hellre wF'are än Sweclockers'are.
Jag har sedan 2 månader Comhems bredband. Jag gick från 100/100 stadsnät till Comhems 100/10. Bredbandskollen ger 110/15 och ingen nedtid än så länge. Den kritik som andra framför är diverse problem med torrents och en ständigt sinande hastighet. Jag kan inte uttala mig om detta.
Det enda problem jag haft är med den netgear-router man får. Den är helt värdelös med nuvarande firmware. Jag kör den endast som bridge och har en Netgear 855 stående innanför som sköter allt istället.
Jag har sedan 2 månader Comhems bredband. Jag gick från 100/100 stadsnät till Comhems 100/10. Bredbandskollen ger 110/15 och ingen nedtid än så länge. Den kritik som andra framför är diverse problem med torrents och en ständigt sinande hastighet. Jag kan inte uttala mig om detta.
Ok, I guess time will tell.
Det enda problem jag haft är med den netgear-router man får. Den är helt värdelös med nuvarande firmware. Jag kör den endast som bridge och har en Netgear 855 stående innanför som sköter allt istället.
Jag trodde bara man fick ett modem, ingen router? Jag har ju en egen trådlös Linksys-router med Tomato på och den kommer jag nog fortsätta köra i vilket fall..
Jag trodde bara man fick ett modem, ingen router? Jag har ju en egen trådlös Linksys-router med Tomato på och den kommer jag nog fortsätta köra i vilket fall..
Det kanske beror på vilken tjänst man beställer men jag tror att alla idag får en trådlös router. Den router jag fick är en CG3100 som enligt uppgift ska klara 400/120 men den är usel på att hantera multipla connections från samma tjänst, t.ex. torrent, Outlook, IRC etc.
Jag vet inte om det är känt men man måste ha ett modem/router med koaxanslutning för att Comhem ska fungera. Det är enda orsaken till att CG3100 fortfarande snurrar här. Har man ett annat modem med koax kan Comhem synka med det modemet istället men det måste man meddela comhem. De tillåter bara ett modem per anslutning och du kan inte byta fritt.
Efter extensiv research om ComHem har jag faktiskt utnyttjat min ångerrätt och sagt upp min beställning precis. Jag fann helt enkelt för många negativa betyg om ComHem för att det skulle kännas bra, och då speciellt tre kompisar som bor i samma stad, och nästa stadsdel, som haft enorma problem som beskrevs som "den värsta tiden i deras liv".
Och BBB fungerar helt enkelt tillräckligt bra sålänge.
Jag kör också Com Hem fortfarande och det rullar på bra. Ibland får jag starta om modemet, men när den tappar kontakten brukar den hitta tillbaka själv utan att jag behöver dra ur elsladden en stund.
Spottade upp mig på HD-tv i höstas och det är ju klar skillnad. Hade jag en tv som vore Full-HD hade jag väl gått i spinn. :e
Är väldigt sällan i kontakt med supporten eftersom det funkar bra (peppar peppar) men vad som fortfarande är genomuselt är hemsidan. Funderar på att byta ut några kanaler i mitt 8 Favoriter, men det går fan inte den vägen.
Å andra sidan är det ett problem jag kan stå ut med så länge resten funkar som det ska. ;)