Har konton på VonAnka och Miraculix hos Binero funkar hur bra som helst nu och vonAnka svarar och känns väldigt snabb (även för en del av våra tyngre sidor)
Intressant om Binero
336 svar · 31 439 visningar · startad av Bire · sida 9 av 17
Frågan, av Bire
<http://www.binero.se/blogg/>
Läs frågan i sin helhet →mrnoname skrev:
Har konton på VonAnka och Miraculix hos Binero funkar hur bra som helst nu och vonAnka svarar och känns väldigt snabb (även för en del av våra tyngre sidor)
Bra för dig. De kanske prioriterar kunder olika.
Kvarner skrev:
Bra för dig. De kanske prioriterar kunder olika.
Du låter inte lite bitter du.
Tror du själv på allvar att de aktivt prioriterar kunder olika?
Gein skrev:
Du låter inte lite bitter du.
Tror du själv på allvar att de aktivt prioriterar kunder olika?
Ja, jag tror inte alls det är omöjligt.
Och det är klart jag är bitter vad tror du? Du vet ingenting om vilket strul jag haft. Läs denna tråd t ex: http://www.99.se/internet/239670-binero-problem.html Där råder i alla fall mer objektivitet än här verkar det som..
Men detta kanske är ett ryggdunkarforum där kritik mot vissa webbhotell helst inte får framföras. :OO
Kvarner skrev:
Klart jag är bitter vad tror du? Du vet ingenting om vilket strul jag haft. Läs denna tråd t ex: http://www.99.se/internet/239670-binero-problem.html Där råder i alla fall mer objektivitet än här verkar det som..
Men detta kanske är ett ryggdunkarforum där kritik mot vissa webbhotell helst inte får framföras. :OO
Eftersom du inte svarade på frågan så väljer jag själv att tolka det som att du faktiskt tror det.
Du får kritisera Binero hur mycket du vill, men att insinuera att Binero skulle prioritera kunder olika är ju bara för löjligt. Kalla det ryggdunk om du vill.
Gein skrev:
Eftersom du inte svarade på frågan så väljer jag själv att tolka det som att du faktiskt tror det.
Du får kritisera Binero hur mycket du vill, men att insinuera att Binero skulle prioritera kunder olika är ju bara för löjligt. Kalla det ryggdunk om du vill.
Jag svarade på frågan, men din tolkning är bara din tolkning. Jag skrev "kanske" och det är du som gör en stor sak av det. Men varför är det omöjligt anser du. Förklara det är du vänlig. Har du någon särskild insyn? När vissa skriver att de inte får svar på flera dagar, medan andra alltid får svar omgående, vilken slutsats drar du? Samma slutsats som Binero gör, att dessa är "ute och cyklar"? :OO
Kvarner skrev:
Varför är det omöjligt. Förklara det är du vänlig.
Jag ska inte hymla med att jag var den som satt i FreeBSD-supporten hos Aleborg fram till någon månad före namnbytet. Men med den erfarenheten så vet jag också till stor del hur det fungerar. Varför i hela friden skulle de prioritera kunder? Hur skulle den prioriteringen ske? Har man en lista över alla kunder och en siffra som anger prio eller?
Sen när folk slutar från företaget så tar man bara enorma risker att det läcker ut. Nej, en insinuation är precis vad det är.
Kvarner skrev:
Jag svarade på frågan, men din tolkning är bara din tolkning.
Ja, efter att jag svarat på ditt inlägg ;)
Gein skrev:
Jag ska inte hymla med att jag var den som satt i FreeBSD-supporten hos Aleborg fram till någon månad före namnbytet. Men med den erfarenheten så vet jag också till stor del hur det fungerar. Varför i hela friden skulle de prioritera kunder? Hur skulle den prioriteringen ske? Har man en lista över alla kunder och en siffra som anger prio eller?
Sen när folk slutar från företaget så tar man bara enorma risker att det läcker ut. Nej, en insinuation är precis vad det är.
Vem har påstått att det måste ske systematiskt och varför hänger du upp dig på detta när jag skrev "kanske"? Vore det så omöjligt att det hänt att man lagt ner lite extra energi för att hjälpa en större sida med många besökare och kanske ett känt varumärke än någon vanlig nisse som mig? Nej, jag tycker inte det, men det gör uppenbarligen du herr ex Bineroanställd (oj, spelar det någon roll vilket företagsnamn jag använder, de ska ju "inte ha bytt ägare".) :OO
Men jag ska sluta med att framföra negativ kritik på detta forum och göra det på andra forum där man uppskattar sådan information, för personligen är just sådant som jag delar med mig av, den typ av information jag tycker är av stor vikt då jag ska välja webbhotell. För tyvärr köper man ofta grisen i säcken. Aleborg må ha varit ett av Sveriges bästa webbhotell en gång i tiden, men inte idag, långt ifrån. Jag ville inte byta webbhotell, men vad hade jag för val. Alla som läser denna tråd får dra sina egna slutsatser. Jag kan lova att det här inte är det enda forum där kritik framförs och något säger mig att det inte är sista gången.
Tack och hej.
Kvarner skrev:
Vem har påstått att det måste ske systematiskt och varför hänger du upp dig på detta när jag skrev "kanske"?
Det var du som planterade den tanken, inte jag.
Kvarner skrev:
Vore det så omöjligt att det hänt att man lagt ner lite extra energi för att hjälpa en större sida med många besökare och kanske ett känt varumärke än någon vanlig nisse som mig?
Du verkar inte förstå hur många supportärenden som kommer in under en vanlig arbetsdag. Skulle man åsidosätta varenda supportärende för de sidor som har betydligt många fler besökare? Det vore ju bara att skjuta problematiken framåt och medvetet få argare kunder att ta hand om senare.
Kvarner skrev:
Nej, jag tycker inte det, men det gör uppenbarligen du herr ex Bineroanställd (oj, spelar det någon roll vilket företagsnamn jag använder, de ska ju "inte ha bytt ägare".) :OO
Du får kalla mig ex Bineroanställd om du går igång på det. För mig kvittar det, det är ju som sagt samma företag.
Kvarner skrev:
Men jag ska sluta med att framföra negativ kritik på detta forum och göra det på andra forum där man uppskattar sådan information, för personligen är just sådant som jag delar med mig av, den typ av information jag tycker är av stor vikt då jag ska välja webbhotell. För tyvärr köper man ofta grisen i säcken. Aleborg må ha varit ett av Sveriges bästa webbhotell en gång i tiden, men inte idag, långt ifrån. Jag ville inte byta webbhotell, men vad hade jag för val. Alla som läser denna tråd får dra sina egna slutsatser. Jag kan lova att det här inte är det enda forum där kritik framförs och något säger mig att det inte är sista gången.
Tack och hej.
Okej, hejdå!
Gein skrev:
Det var du som planterade den tanken, inte jag.
Vad vill du att jag ska dra för slutsats då när vissa menar att de aldrig har problem, medan andra inte får svar på 2-3 dagar från supporten? Är det så märkligt att man börjar undra om "kanske" inte vissa får den där lite extra supporten som inte vissa andra kunder får? Det är väl ren affärsstrategi om inget annat (medveten eller omedveten) då det av uppenbar anledning är allvarligare att förlora en större känd kund än en liten obetydlig privatperson, även om du vill få mig att tro annat. Det kanske fungerar så, det kanske inte fungerar så, jag kom inte hit för att diskutera det. Sakfrågan handlar bl a om att supporten i mitt fall, och i många andra fall uppenbarligen inte längre håller lika god kvalitet som tidigare. Kanske för att du som tidigare supportnisse och allvetande hos Aleborg slutat?
I mitt fall var supporten allt annat än tillfredställande då man inte ens bemödade sig att lösa enkla problem utan istället försökte lägga över det på mig och i princip dumförklara mig som kund. Om en server upplevs som seg så är den förmodligen seg. Jag byter webbhotell och pang, server, databas, mail och ftp fungerar hur bra som helst. Jisses, ska det vara så svårt. :OO
Du verkar inte förstå hur många supportärenden som kommer in under en vanlig arbetsdag.
Ska det behöva vara mitt problem menar du?
Skulle man åsidosätta varenda supportärende för de sidor som har betydligt många fler besökare? Det vore ju bara att skjuta problematiken framåt och medvetet få argare kunder att ta hand om senare.
Jag har aldrig sagt att man åsidosätter någon, men utan att påstå något så kan jag inte göra annat än att dra slutsatsen, med tanke på den erfarenhet jag har och det jag läst, är att det inte är omöjligt att det kanske sker att man "smörar" lite extra för vissa kunder. Men du verkar ju veta exakt hur allt fungerar.
Du får kalla mig ex Bineroanställd om du går igång på det. För mig kvittar det, det är ju som sagt samma företag.
Man kan ju undra.
Okej, hejdå!
Okej, hejdå.
Jag fick detta mail den 1 maj från min revisor!!
Hej Lennart!
Vill bara kolla så att Du fått detta mail, eftersom jag fick ett "delivery failure"-meddelande där det dock stod att jag inte behövde skicka om.
Det skapar kanske oro hos många att ligga på Binero? :bla
Jag missförstod...
Kvarner skrev:
Ja och alla webbhotellkunder är experter som vet på rak arm hur man gör en tracerout. :OO Tro fan att man tröttnar. Det fungerade felfritt förr, när jag byter server slutar FTP:n att fungera som den ska samtidigt som det är massvis med annat strul med servern som att den är skitseg...hmm, ja undra vart problemet ligger. Om du läser mitt inlägg igen så inser du att ftp:n bara var en del av problemet. Även om paketen inte "skickas samma väg" så ska det inte som kund behöva vara mitt problem. Det ska fungera som det gör på Surftown och som det gjort hos Binero tidigare, punkt. Låter mest som dåliga ursäkter.
Jo, men alltså du måste hjälpa Binero att felsöka problemet. Om man inte vet vad traceroute är så kan man fråga dem, eller googla det. Men samtidigt om du uppfattat supporten som otrevligt osv så förstår jag om man inte frågar.
Att det inte "ska vara ditt problem" är ju troligtvis sant... därför traceroute så att man kan se hoppen som paketen gör. Troligtvis så händer det något mellan din dator och servern hos binero.
Kvarner, det är jättetråkigt att du har fått ett dåligt intryck av Binero och jag förstår att det är svårt att reparera det förtroendet. Jag kan garantera dig att vi prioriterar och ger alla kunder samma support, precis som Gein skriver så skulle det i princip vara en omöjlighet att prioritera olika kunder med tanke på det stora antal supportmail vi besvarar varje dag. Om du sickar över dina ärendenummer till mig så ska jag gladeligen se över ärendena och se om vi har gjort någott fel i hanteringen av ditt ärende och vidta de åtgärder som behövs för att det inte ska kunna inträffa igen.
Enda skillnaden mellan Binero och Aleborg är att Binero har ett mycket större antal kunder, det är till stor del samma personal, samma sätt att hantera kunder på och jag styr företaget på det sätt jag vill, precis som tidigare. Med ett större antal kunder så dyker självklart även helt nya typer av problem upp, problem som vi inte på något sätt ignorerar utan försöker lösa det på bästa sätt för oss och våra kunder.
Det hela är så jäkla tråkigt för att jag ville verkligen vara kvar på Binero. Jag försökte hålla ut och lösa problemen, men jag vart allt för frustrerad. Nu sitter jag istället hos Surftown där allt fungerar mycket smidigare rent tekniskt, men där supporten nu visar sig vara så trög att jag önskar att jag aldrig gnällt på Bineros support som åtminstone försökte. Suck. Alltid är det något. Jag önskar bara det hade flytit på som det alltid gjort hos Binero, nu känns det ingen kul. Vill egentligen inte sitta på Surftown. :(
Kvarner, skicka över ärendenumrena till mig så tar jag en titt på dina ärenden och ser vad som har gjorts och inte gjorts. Som tidigare påpekats så kan uppkopplingsproblemen bero på ett stort antal saker, och vet man bara var felet ligger så brukar det gå att lösa. Och det är även viktigt för mig som VD och ansvarig för support och drift att få reda på vad som har hänt för att kunna förbättra företaget.
Du har fått ett pm.
Skulle gärna behålla Binero om de bara kunde lösa alla dessa problem, men det verkar inte som att de kan det? Har inte fått svar från aleborg än.
Kvarner skrev:
Skulle gärna behålla Binero om de bara kunde lösa alla dessa problem, men det verkar inte som att de kan det? Har inte fått svar från aleborg än.
Inte bättre att ringa Binero om du har problem?
Jag har alltid kommit fram på första försöket (även helger) och fått hjälp med mina beskymmer. :)