Warning för oseriös webhotell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Det finns en liten grej i PC för Alla som kom idag Nr 9 sid 18
    Peter Eriksson heter han som har svarat från www.1place2u.com
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• Webber2003
      Medlem
      • 2003-10-07
      • 1266

Okej vad handlar det om?

Comment

• Bire
        Medlem
        • 1999-12-22
        • 6030

Hehe, det här var dagens mest underhållande tråd måste jag säga!
        www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Webber2003
          Medlem
          • 2003-10-07
          • 1266

Japp det är klart underhållande att se hur webbhotell behandlar sina kunder

Comment

• Glennj
            Medlem
            • 2003-06-26
            • 6

Telefonsupport=sämre?

[citat=patrickpolly]

1) Ett hotell med serverhallar i USA kan vara minst lika seriöst som ett med datorer i Sverige. Det handlar bara om vilka som driver hotellet. [/citat]

Sant, man kan vara hur seriös som helst, men frågan är om man inte ska ifrågasätta att man som webbhotellsägare kanske
            skulle ha närhet till sin utrustning, vid hårdvarufel etc.

[citat=patrickpolly]
            2) Beställ inte hotellet då om 15.70/min känns dyrt. Nästan alla supportproblem (kommer inte på något just nu som inte går att lösa över mail) går att lösa över mail och det går dessutom mycket fortare att lösa över mail eftersom de flesta kunder (i synnerhet svenskar) gärna berättar sitt livs historia när de ringer och efter några minuter äntligen lyckas få fram att deras ftp-klient inte fungerar som ändå inte är hotellets fel. Under den tiden kunde man istället svarat på fem mail eller gått över servrarna för att säkerställa att de fungerar som de ska.

I synnerhet punkt två kan vara värt att tänka på när man beställer webbhotellplats - telefonnummer kan sänka supportkvalitén och höja svarstiderna. [/citat]
            Hmm.. det där var väl lite att ta i?
            "telefonnummer kan sänka supportkvalitén och höja svarstiderna"

Lite väl långsökt va?

Jag kan inte riktigt förstå webbhotell utan telefonnummer.
            Nog har man en telefon?

Ett webbhotell skiljer sig inte mkt från andra företag, man måste ju ha ett telefonnummer! Men man behöver ju inte skylta med telefonsupport i samma andetag, då förväntar sig kunden 17 söta telefonister som sitter och svarar på frågor om win 95,8,2000,xp hela dagarna.

Men sitter man på jobbet (för man jobbar ju när man driver webbhotell, det är ingen lek...), kan man ju svara om det ringer. Och hjälpa den som ringer, svårare än så är det inte. Kan man inte svara just då, då låter man telefonsvararen ta det. Och om den som ringer har ngt viktigt att säga, så lämnar han/hon ett meddelande på telefonsvararen och blir uppringd så fort man tagit huvudet ur servern man stod och jobbade med när det ringde

Så gör vi, och det fungerar fint fint iaf

Otroligt underhållande tråd förövrigt!

Chers!
            /Glenn

Comment

• programmer
              Medlem
              • 2003-10-31
              • 20

Företagsnamn: Blue Hammock AB
              Org.nr: 556615-9785
              Besöksadress:
              Birger Jarlsgatan 39

Postadress: Mailbox 218
              Postnummer: 111 73
              Postort: Stockholm

Telefon: 08-41 00 96 98
              Fax:

VD: Kaj Huttu

Comment

• bohlin
                Medlem
                • 2000-03-06
                • 264

Hittade en rolig sak på http://www.webbmotell.nu/support.php:
                [citat]
                Funktioner/tjänster:
                ...
                98.1% Uptime
                [/citat]

Comment

• zeeck
                  Medlem
                  • 2002-09-30
                  • 1

Varning för 123dns.se

Varning för detta webbhotel som tidigare nämts i detta forum vid namn www.1place2u.com. Detta liknar mycket ett som idag heter www.123.dns.se och bara är ett bluffbolag. Duger bara till att skicka pengar till. Deras support heter också www.hostingsupport.org och går inte att logga in på när man väl betalt och fått uppgifter. Telefonen säger alla våra säljar är upptagna läs in ett meddelande så ringer vi upp er så snart som möjligt. Passa er för dessa.
                  Har tyvärr också dålig erfarenhet av www.web10.se med säte i Danmark. Ett virtuellt webbhotell som inte heller är seriöst utan bara bluffar.

Se till att ha bra telefonkontakt och bra referenser.

/ Z I A N E med K som i pizza

Comment

• PsyDonia
                    Medlem
                    • 2003-05-25
                    • 935

Re: Varning för 123dns.se

[citat=zeeck]Varning för detta webbhotel som tidigare nämts i detta forum vid namn www.1place2u.com. Detta liknar mycket ett som idag heter www.123.dns.se och bara är ett bluffbolag. Duger bara till att skicka pengar till. Deras support heter också www.hostingsupport.org och går inte att logga in på när man väl betalt och fått uppgifter. Telefonen säger alla våra säljar är upptagna läs in ett meddelande så ringer vi upp er så snart som möjligt. Passa er för dessa.
                    Har tyvärr också dålig erfarenhet av www.web10.se med säte i Danmark. Ett virtuellt webbhotell som inte heller är seriöst utan bara bluffar.

Se till att ha bra telefonkontakt och bra referenser.

/ Z I A N E med K som i pizza [/citat]

Har själv testat Web10.se och funkar bra för mig och supporten har istort sätt alltid svarat inom 24 timmar.
                    och inte lurat mig på något.
                    men men endel har väl otur.
                    // PsyDonia

Comment

• gabbax
                      Medlem
                      • 2004-03-30
                      • 5

Ojoj..jag och min kompis var/är på jakt efter ett nytt WH till våran sait, då B-one inte erbjuder speciellt mycket utrymme. vi har mailat dom 1place elelr var i kontakt med dom per tele då det var ett "vanligt" nr. uppgifter osv kom, lösen till FTP men inget mer. Vi har fortfarande tillgång till FTPn, men där vågar vi juh aldrig lägga upp nått, då vi inte har fått de riktiga "uppgifterna" än..o vi har mailat en 5-7 gånger det senaste 3 månaderna, så vi betraktar det WH som ett avslutat kapitell.

Comment

• Eclipze
                        Medlem
                        • 2004-05-07
                        • 1

1place2u.com ÄR bluff!

Jag har själv betalat en faktura på ett webb-konto hos dem.
                        Men efter att pengarna var inne så har det inte hänt mycket.
                        De skulle registrera en svenskdomän domän till kontot.

Men efter att de har fått pengarna så händer ingenting, inte heller svarar de på mail längre. De var riktigt snabba på att svara på mail innan beställningen vilket gav ett riktigt bra intryck.

Enligt UC heter företaget med deras org.nr. numera Blue Hammock AB. På fakturan från början av året heter de Företagstemperaturen AB. Och de är inte de enda namn de haft...
                        Deras telefonnummer är tillfälligt avstängt enligt Telia.

Comment

• M.Cheraghi
                          Medlem
                          • 2001-07-27
                          • 3362

Det är rätt många "jag har 1 inlägg på wF" som bombat i tråden
                          Tråkigt för dom som är drabbande, men det är underhållande att läsa tråden när folk kastar paj, och personen i fråga duckar för pajerna. Hoppas det löser sig på rätt sätt.
                          The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Comment

• UlfT
                            Medlem
                            • 2001-05-21
                            • 6050

[citat=M.Cheraghi]Det är rätt många "jag har 1 inlägg på wF" som bombat i tråden
                            Tråkigt för dom som är drabbande, men det är underhållande att läsa tråden när folk kastar paj, och personen i fråga duckar för pajerna. Hoppas det löser sig på rätt sätt. [/citat]För att underhålla med lite mer pajkastning, kan nämnas att någon av dessa fåinläggs-skribenter har koppling till ett annat skumt webhotell. Man kan läsa mer om den saken i denna tråd: http://forumhuset.mine.nu/fh/viewtopic.php?t=15456
                            "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

—Friedrich Nietzsche

Comment

• Pace
                              Medlem
                              • 2001-06-25
                              • 5947

[citat=M.Cheraghi]Det är rätt många "jag har 1 inlägg på wF" som bombat i tråden [/citat]

Det var det första jag reagerade över. Man går inte till ett okänt forum och skriver en roman till inlägg där man spyr galla över ett företag om man inte har en baktanke (att smutskasta).

Detsamma gäller det omvända med "...har ni provat företaget XYZs tjänster? De är skitbilliga och har grym support..."

Jag vill påstå att "medlemmarna" Diane Diane, adweb, zeeck och Eclipze är bluff.
                              Take your god and shove him

Comment

• silfver
                                Medlem
                                • 2003-04-03
                                • 9709

[citat=Pace][citat=M.Cheraghi]Det är rätt många "jag har 1 inlägg på wF" som bombat i tråden [/citat]

Det var det första jag reagerade över. Man går inte till ett okänt forum och skriver en roman till inlägg där man spyr galla över ett företag om man inte har en baktanke (att smutskasta).

Detsamma gäller det omvända med "...har ni provat företaget XYZs tjänster? De är skitbilliga och har grym support..."

Jag vill påstå att "medlemmarna" Diane Diane, adweb, zeeck och Eclipze är bluff. [/citat]Påminner om 3:s anställda som skrev i supportforum...
                                Silfver Creations

Comment

Working...