Warning för oseriös webhotell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Web-Tor
    Medlem
    Smurf
    • 2000-11-03
    • 11794

Maria »
    Läste du inte avtalet där det (enligt 1place2u) står att man inte får ha "olagliga" filer på servern?
    /Tor
    Jag och mina bilder.

Comment

• nicclas
      Medlem
      • 2000-02-17
      • 1061

Jag håller med Nickemannen. Från "Diane Diane" fick vi bara kundens uppfattning och borde inte spy galla över webbhotellet efter att bara ha sett den.

I detta fall tycker jag 1pace2u verkar göra rätt som avslutar kontot! Om "Diana Diane" lånar ut sitt lösenord till dessa "ungdomar" som laddar upp (och/eller installerar) material som 1pace2u inte tillåter så har de naturligtvis all rätt i världen att avsluta kontot.

Huruvida 1place2u är bra som webbhotell, att det är falsk marknadsföring med "obegränsad trafik" och vad "livstidskonto" innebär, det kan vi spara till en annan tråd
      Nyhetsfilter.com

Comment

• 1place2u.com
        Medlem
        • 2003-07-29
        • 3

Fick lite ytterligare info: Kunden fick kontot öppnat igen efter förseelse nr 2 & då hade de 24 timmar på sig att plocka bort irc chatten vilket inte gjordes så därför stängde vi av deras konto premanent & avslutade samarbetet.

1place2u.com

Comment

• sorhh
          Medlem
          • 2002-12-08
          • 517

[citat=1place2u.com]Fick lite ytterligare info: Kunden fick kontot öppnat igen efter förseelse nr 2 & då hade de 24 timmar på sig att plocka bort irc chatten vilket inte gjordes så därför stängde vi av deras konto premanent & avslutade samarbetet.

1place2u.com [/citat]

Mycket möjligt att Diane Diane inte är guds bästa barn och att ni kanske gjorde rätt (jag är inte rätt man att bedöma det). Men borde ni inte bemöta den övriga kritik som riktats mot er här i tråden? Tänker då främst på snacket om serverhallen och på att telefonsupporten kostar hejvilda 15,70:- i minuten.
          Tycker att det borde ligga i ett kommersiellt webbhotells intresse att bemöta all sorts relevant kritik för att på så sätt framstå som seriösa.
          Last edited by sorhh; 2003-07-30, 01:10.

Comment

• 1place2u.com
            Medlem
            • 2003-07-29
            • 3

Det är bilder från serverhallen i USA där våra amerikanska servrar står. All support är gratis förutom just telefonsupport vilket är ett beslut för att kunna hålla så låga kostnader som möjligt! En del vill/måste prata i telefon så vi har även den möjligheten.

Comment

• patrickpolly
              Medlem
              • 2001-03-17
              • 187

[citat=sorhh][citat=1place2u.com]Fick lite ytterligare info: Kunden fick kontot öppnat igen efter förseelse nr 2 & då hade de 24 timmar på sig att plocka bort irc chatten vilket inte gjordes så därför stängde vi av deras konto premanent & avslutade samarbetet.

1place2u.com [/citat]

Mycket möjligt att Diane Diane inte är guds bästa barn och att ni kanske gjorde rätt (jag är inte rätt man att bedömma det). Men borde ni inte bemöta den övriga kritik som riktats mot er här i tråden? Tänker då främst på snacket om serverhallen och på att telefonsupporten kostar hejvilda 15,70:- i minuten.
              Tycker att det borde ligga i ett kommersiellt webbhotells intresse att bemöta all sorts relevant kritik för att på så sätt framstå som seriösa. [/citat]

1) Ett hotell med serverhallar i USA kan vara minst lika seriöst som ett med datorer i Sverige. Det handlar bara om vilka som driver hotellet.
              2) Beställ inte hotellet då om 15.70/min känns dyrt. Nästan alla supportproblem (kommer inte på något just nu som inte går att lösa över mail) går att lösa över mail och det går dessutom mycket fortare att lösa över mail eftersom de flesta kunder (i synnerhet svenskar) gärna berättar sitt livs historia när de ringer och efter några minuter äntligen lyckas få fram att deras ftp-klient inte fungerar som ändå inte är hotellets fel. Under den tiden kunde man istället svarat på fem mail eller gått över servrarna för att säkerställa att de fungerar som de ska.

I synnerhet punkt två kan vara värt att tänka på när man beställer webbhotellplats - telefonnummer kan sänka supportkvalitén och höja svarstiderna.
              Patrick Lindgren

Comment

• sorhh
                Medlem
                • 2002-12-08
                • 517

[citat=patrickpolly][citat=sorhh]
                Mycket möjligt att Diane Diane inte är guds bästa barn och att ni kanske gjorde rätt (jag är inte rätt man att bedömma det). Men borde ni inte bemöta den övriga kritik som riktats mot er här i tråden? Tänker då främst på snacket om serverhallen och på att telefonsupporten kostar hejvilda 15,70:- i minuten.
                Tycker att det borde ligga i ett kommersiellt webbhotells intresse att bemöta all sorts relevant kritik för att på så sätt framstå som seriösa. [/citat]

1) Ett hotell med serverhallar i USA kan vara minst lika seriöst som ett med datorer i Sverige. Det handlar bara om vilka som driver hotellet.
                2) Beställ inte hotellet då om 15.70/min känns dyrt. Nästan alla supportproblem (kommer inte på något just nu som inte går att lösa över mail) går att lösa över mail och det går dessutom mycket fortare att lösa över mail eftersom de flesta kunder (i synnerhet svenskar) gärna berättar sitt livs historia när de ringer och efter några minuter äntligen lyckas få fram att deras ftp-klient inte fungerar som ändå inte är hotellets fel. Under den tiden kunde man istället svarat på fem mail eller gått över servrarna för att säkerställa att de fungerar som de ska.

I synnerhet punkt två kan vara värt att tänka på när man beställer webbhotellplats - telefonnummer kan sänka supportkvalitén och höja svarstiderna. [/citat]

Det fanns inte mycket till spår av egna åsikter i mitt meddelande. Det skulle då vara "hejvilda". Men jag tycker faktiskt inte att man skall behöva betala en hel månadskostnad för att tala 3 minuter med supporten. Det är dock min personliga åsikt och att vissa prioriterar annat accepterar jag - det finns ett webbhotell för oss alla.
                Det jag ville åstakomma var ett bemötande på tidigare kritik. Bemötande som vi/jag nu fått. Sådana små saker gör mig nöjd och glad!

Comment

• Skarre
                  Avstängd
                  • 2001-04-17
                  • 2447

Det vore intressant att veta vem som tar ansvar för era "livstidskonton" om 1place2u.com upphör.

Comment

• jarvklo
                    Medlem
                    Guru
                    • 2001-07-15
                    • 3295

Hmm...
                    [citat=Trådskaparens status just nu]Registreringsdatum: 2003-07-18
                    Senast aktiv: 2003-07-18 18:32
                    Status: Medlem
                    Antal inlägg: 1 (0.09 inlägg per dag)
                    Senaste inlägg: 2003-07-18 18:29
                    Warning för oseriös webhotell
                    [/citat]Hmm...[citat=Nickemannen]wF webforumet som risar alla webhotell utom sina egna medlemmars .

Akta er webhotell. [/citat]Hmm...
                    Kan det kanske tillochmed vara så att detta välkända faktum utnyttjats av trådskaparen för att lite extra med motparten i en pågående tvist ?

[citat=nicclas] Huruvida 1place2u är bra som webbhotell, att det är falsk marknadsföring med "obegränsad trafik" och vad "livstidskonto" innebär, det kan vi spara till en annan tråd [/citat]
                    Hear hear
                    jarvklo.se

Comment

• adweb
                      Medlem
                      • 2003-08-06
                      • 1

1place2u.com är ett bluff företag.

Dessa bluffmakare beställde i början på maj annonsering av oss. Allt verkade då i sin ordning och vi skrev kontrakt på 1 månad.

Den personen på 1place2u som beställde detta angav deras företagsnamn till "Keymaster Sweden"

Fakturan betalades inte trots påminnelser samt krav.
                      Då vi ej mottagit betalning så tänkte vi driva vår fodran vidare genom inkasso. Då får jag reda på att företaget "Keymaster Sweden" avregistrerades i september 1999?!
                      Efter diverse telefonsamtal till olika instanser så får jag reda på att personen ifråga inte äger något bolag, vare sig AB eller enskild firma.

Vi har försökt få tag på personen via mail och via telefon, han har dock ej hört av sig.
                      Vi håller just nu på att förbereda en polisanmälan mot denna person för bedrägeri.

Slutsats håller er borta från dessa skojare!

Comment

• mwin
                        Medlem
                        • 2001-10-27
                        • 376

1place2u.com.. har något gemensammt med ett webhotell som det skrevs om i en annan tråd här på wf för ett tag sen.

1place2u.com vs zitehosting.com
                        - samma bilder på sidan
                        - erbjuder båda "livstidskonto"

jämför en whois på 1place2u.com och zitehosting.com
                        - Samma telefon och faxnummer
                        - Samma postbox i norrköping postnummer 60102, förutom att man på 1place2u.com's uppgifter skrivit stockholm som postort.
                        - Båda domänerna pekar till samma nameservrar.

Comment

• Fredde Mannen
                          Medlem
                          • 2001-11-18
                          • 3498

[citat=adweb]1place2u.com är ett bluff företag.

Dessa bluffmakare beställde i början på maj annonsering av oss. Allt verkade då i sin ordning och vi skrev kontrakt på 1 månad.

Den personen på 1place2u som beställde detta angav deras företagsnamn till "Keymaster Sweden"

Fakturan betalades inte trots påminnelser samt krav.
                          Då vi ej mottagit betalning så tänkte vi driva vår fodran vidare genom inkasso. Då får jag reda på att företaget "Keymaster Sweden" avregistrerades i september 1999?!
                          Efter diverse telefonsamtal till olika instanser så får jag reda på att personen ifråga inte äger något bolag, vare sig AB eller enskild firma.

Vi har försökt få tag på personen via mail och via telefon, han har dock ej hört av sig.
                          Vi håller just nu på att förbereda en polisanmälan mot denna person för bedrägeri.

Slutsats håller er borta från dessa skojare! [/citat]Mamma mia...
                          För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                          1. Muffling screams of frustration
                          2. Covering evidence of your ineptitude
                          3. Crying into.

Ubuntu forums
                          Umbraco é nice.
                          Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• Fredde Mannen
                            Medlem
                            • 2001-11-18
                            • 3498

[citat=mwin]1place2u.com.. har något gemensammt med ett webhotell som det skrevs om i en annan tråd här på wf för ett tag sen.

1place2u.com vs zitehosting.com
                            - samma bilder på sidan
                            - erbjuder båda "livstidskonto"

jämför en whois på 1place2u.com och zitehosting.com
                            - Samma telefon och faxnummer
                            - Samma postbox i norrköping postnummer 60102, förutom att man på 1place2u.com's uppgifter skrivit stockholm som postort.
                            - Båda domänerna pekar till samma nameservrar.

[/citat]Oj oj oj.... här hör man...
                            För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                            1. Muffling screams of frustration
                            2. Covering evidence of your ineptitude
                            3. Crying into.

Ubuntu forums
                            Umbraco é nice.
                            Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• frofrik
                              Medlem
                              • 2003-10-15
                              • 5

Webbmotell.nu verkar också höra ihop med dom.

Comment

• Webber2003
                                Medlem
                                • 2003-10-07
                                • 1266

Japp det verkar som följande webbhotell hör ihop:

123DNS.se
                                1-2-3 WebbMotell.nu
                                1place2u.com
                                Zitehosting.com

Efter en liten kontroll så kan man se att iallafall Zitehosting.com ägs av ett företag vid namn Blue Hammock AB.

Men detta företag finns inte med om man letar i www.Gulasidorna.se

Någon som vet vilka personer som står bakom webbhotellen?

Comment

Working...