webForumDet fria alternativet

HV71 vs Djurgården & "Läktarskandalerna"

Sport

56 svar · 3 804 visningar · startad av lilja · sida 3 av 3

Frågan, av lilja

Är det ingen som gillar hockey här? :) Det finns ju lite att diskutera. Vinner HV71 ikväll och är det rättvist att HVs supportrar inte är välkomna? Jag tycker det är lite komiskt att om man läser kommentarerna på aftonbladet verkar de flesta neutrala tycka att det är tråkigt att det blivit som det blivit. HV supportrarna hävdar att de inte alls är något säkerhetsproblem och det som har hänt är e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

lilja skrev:

Nej visst, de hyllade DIF riktigt bra och stämningen var hög. Precis som din video visar då den är filmad när DIF tar emot medaljerna.

Men du kan ju inte heller hävda att HV fick det jubel de förtjänade. De tog SM guld och möts av busvisslingar och burop när de lyfter bucklan! Tack vare att HV-supportrarna var portade, orättvist om du frågar mig... Kunde väl i alla fall fått applåder?

Sen var det tydligen några huliganer som försökte förstöra segerintervjun med Johan Davidsson men då kom Ölvestad till undsättning och sa till dem att sluta...

Kolla 1:33 in i http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article7016582.ab så får du avgöra själv.

Alltså, överlag väldigt fin stämning och jag vet inte om HV publiken hade gjort det bättre. Det är bara det här bråket om portade supportrar som retar upp mig. Jag tycker inte det var rättvist av DIF att porta HV supportrarna.

DIF däremot tycker jag var rättvist pga snus, mynt och dokumenterade fall där det kastats öl och Kiss. Om man kastar kiss är det enligt mig planerat...

Förstår inte hur du tänker, Varför skulle vi applådera eller gratulera hv till guldet? Vet inte hur det ser ut i din värld, men om du överhuvudtaget tänker tanken att HVs publik skulle gratulera DIF vid en ev 7 match i Jönköping så får du nog tänka om, Vi vet nog båda två att HVs publik skulle lämna arenan och skita fullständigt i sina spelare på isen...

Sen har jag faktiskt kollat på videoklippet du länkade till, Förstår inte vad du menar? 1:33 intervjuar dom målskytten? och det var inte Davidsson?

Jag som var på plats såg en person från våran läktare på isen och det var för att gratulera våra spelare, Han blev dok utförd från isen ganska snabbt...

Sen lite märkligt att man blir en huligan bara för att man e Djurgårdare, Dok kan jag inte se vad du syftar på i den videon?

Lite intressant att du länkar till en sida från aftonbladet, Lika intressant som var du får din information ifrån om vad som hänt i dom här 6 matcherna? Om du läser aftonbladet så förstår jag var du fått din syn på vad som hänt...
Lite konstigt att du isåfall litar på en tidning som aldrig har rapporterar utan att ljuga och vinkla sina artiklar...

Men nu börjar du lägga ut saker om att vi skulle ha kastat kiss och andra saker, Visst det kastades saker, men nu e det nog dags att vissa dessa dokumenterade fall och speciellt intresserad e jag av detta kiss som kastades... Att länka till aftonbladets hemsida tror jag inte räcker utan fram med bevisen nu?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det är fortfarande intressant att folk är förvånade över sporthuliganers beteende i allmänhet - och att det verkar accepteras. Var har ni varit de senaste 20 åren?

Och var är alla arga kommentarer om att polisen bör få använda vattenkanoner, gummikulor och tårgas när t.ex. DIF-huliganer inte sköter sig? Var är alla ilskna inlägg om att det är miljoner i skattepengar som försvinner vid varje match på grund av ständiga polisinsatser?

Det är här som wF visar sig som bäst, i sin bästa dager, med sina bästa medlemmar. :l

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vad somliga wF medlemmar har för åsikter och inställning är tidigare dolumenterat.
Jag har inte sett något avståndstagande!
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=157281&highlight=d�da

Medlem sedan mars 200846 inlägg

Rätt lag vann.

Lasp skrev:

Vad somliga wF medlemmar har för åsikter och inställning är tidigare dolumenterat.
Jag har inte sett något avståndstagande!
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=157281&highlight=d�da

För att förklara det inlägget så ska jag väl börja med att säga att inlägget var grunden till att bajen och Gnaget match efter match accepterades att kasta in 100 tals bananer på plan mot våra spelare och framför allt våran målvakt...

Detta var något som tidningarna skrev positiva artiklar om, fotbollsförbundet blundade för detta, Folk runt om i sverige och på sittplats såg detta som en kul grej, Då supportergrupperna försvarade sig med att detta var en tradition..

Så helt plötsligt e det okey att man kastar in föremål på planen?

Så för att skapa en diskussion så skrev jag inlägget, För varför e det accepterad att man kastar in vissa föremål på planen, medans andra föremål ger höga böter?

Men för att klargöra, Så e jag emot inkastade saker på plan, publik osv, och det tror jag som flesta e...

Inlägget var såklart aldrig menad att jag seriöst sökte döda råttor, utan för att skapa diskussion (sen om det var rätt eller fel? vet ej?)
Men man kan ju undra varför det skrevs så mycket skit i den tråden bara för att det handlade om döda råttor, Men inte skrivits en enda rad innan om bajens och gnagets inkastade bananer?

Esen skrev:

För att förklara det inlägget så ska jag väl börja med att säga att inlägget var grunden till att bajen och Gnaget match efter match accepterades att kasta in 100 tals bananer på plan mot våra spelare och framför allt våran målvakt...

Och det tycker du gör det hela legitimt? Även om ingen bör tillåtas att kasta in någon form av saker på planen så är fortfarande döda djur värre än mjukfrukt, det måste du väl ändå förstå?

Esen skrev:

Inlägget var såklart aldrig menad att jag seriöst sökte döda råttor, utan för att skapa diskussion (sen om det var rätt eller fel? vet ej?)

Tror du själv på att nån verkligen tror på dig i det avseendet? Inlägget hade ingen som helst motivation att starta en debatt, det framgick tydligt. Och om du nu är så mycket DIF'are, hade det inte varit lite korkat att starta en debatt om ett attentat som dina egna korkskallar till supporterkompisar inte ens iscensatt än och som man visste är ett steg över gränsen? Vad hade du förväntat dig för debatt? Att folk skulle tycka synd om DIF? Och du nämner ju inte ens några bananer.. ?

Herre gud.

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Esen skrev:

Förstår inte hur du tänker, Varför skulle vi applådera eller gratulera hv till guldet? Vet inte hur det ser ut i din värld, men om du överhuvudtaget tänker tanken att HVs publik skulle gratulera DIF vid en ev 7 match i Jönköping så får du nog tänka om, Vi vet nog båda två att HVs publik skulle lämna arenan och skita fullständigt i sina spelare på isen...

Sen har jag faktiskt kollat på videoklippet du länkade till, Förstår inte vad du menar? 1:33 intervjuar dom målskytten? och det var inte Davidsson?

Jag som var på plats såg en person från våran läktare på isen och det var för att gratulera våra spelare, Han blev dok utförd från isen ganska snabbt...

Sen lite märkligt att man blir en huligan bara för att man e Djurgårdare, Dok kan jag inte se vad du syftar på i den videon?

Lite intressant att du länkar till en sida från aftonbladet, Lika intressant som var du får din information ifrån om vad som hänt i dom här 6 matcherna? Om du läser aftonbladet så förstår jag var du fått din syn på vad som hänt...
Lite konstigt att du isåfall litar på en tidning som aldrig har rapporterar utan att ljuga och vinkla sina artiklar...

Men nu börjar du lägga ut saker om att vi skulle ha kastat kiss och andra saker, Visst det kastades saker, men nu e det nog dags att vissa dessa dokumenterade fall och speciellt intresserad e jag av detta kiss som kastades... Att länka till aftonbladets hemsida tror jag inte räcker utan fram med bevisen nu?

Haha, jag tror det är ganska lönlöst att prata med en person som försvarar läktarkaos och att kasta in råttor på planen men jag ska skriva ett sista inlägg.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/ - Där står det om Ölvestad som sa till några dif-huliganer.

Videon visar intervjuer när hv lyfter bucklan och man hör tydligt busvisslingar och burop i bakgrunden. Jag sa i förra inlägget att HV publiken säkert inte gjort det bättre, jag tycker bara det är synd att det ska behöva bli så pga att nån trångsynt Stockholmare portat HV fansen med en massa lögner. För det finns, vad jag vet, fortfarande inget dokumenterat på att hv klacken gjort något.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article7008484.ab - Där står det om allt som har hänt. Notera att glasflaskan som kastades (inte bra!) kastades av dem som satt under bortaklacken som i samma match ska ha fått både öl, urin och andra saker på sig. Hade någon kastat urin på mig hade jag också blivit förbannad men att kasta en glasflaska är aldrig bra...

http://aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article7009097.ab - Här står det om en förvånad vd för Stockholm Globe Arena som tyckte att samma match var ovanligt lugnt.

Jag tror fortfarande inte på att hv-klacken misskött sig utan det en hämnd för att Djurgårdsklacken inte var välkommen till Kinnarps, av förklarliga skäl.

http://www.tv4play.se/sport/hockeykanalen?videoId=1.1610509&selId=1.1070195&currPage=0 - Här säger man att en portning av supportrar skall ske "i samförstånd mellan klubbarna och att så inte har varit fallet". "Säkerhetsansvarig på svenska hockeyförbundet, Lena Sahlin, säger till tv4 nyheterna att hon aldrig varit med om något liknande."

Mer bevis än så kan inte jag fixa utan du får väl ringa upp personerna själv och fråga om det verkligen är sant det som står i tidningarna.

Så vill jag även avsluta med att jag är ingen hockeyfantast. Jag har bara stått i hv-klacken nån enstaka gång och går bara på hockey när jag får biljetter från jobbet. När "hemmalaget" är i SM final är det klart man blir intresserad. Det är mest "sandlådestämningen" runt det här med portade fans som intresserade mig. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

erciz skrev:

Nej. Jag har ju redan redogjort för vad jag tycker.

Ja, för vad du tycker men inte förklarat hur du tänker/tycker. Det kvarstår fortfarande frågetecken om du läser mitt och kolon-stefans senaste inlägg.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

erciz skrev:

Nej. Jag har ju redan redogjort för vad jag tycker. Alla tycker olika.

Jag förstår ungefär vad du menar.

erciz skrev:

Skulle jag utveckla det mera så skulle det bara bli en oändlig flame-war-diskussion,

(y) Sådär tänker jag också ibland

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

LoLo skrev:

Jag förstår ungefär vad du menar.

(y) Sådär tänker jag också ibland

:bire

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tack, där fick jag total klarhet i alltihop! (y)

. :OO

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Varför delta i en diskussion, när man inte är beredd att argumentera för sina åsikter?

Compusa skrev:

Varför delta i en diskussion, när man inte är beredd att argumentera för sina åsikter?

Av samma anledning som man går på sportevenemang och förstör för "sitt" lag genom att bete sig som en idiot?

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

OveRRidE skrev:

Av samma anledning som man går på sportevenemang och förstör för "sitt" lag genom att bete sig som en idiot?

Om du syftar på mig så kan jag bara säga att den enda hockeymatch jag besökt i år är en Brynäsmatch. Och jag har aldrig varit med i någon form av supporterklubb, och inte heller ens druckit alkohol eller liknande på en ishockeymatch. Jag ser mig själv som en ishockeyintresserad person som sköter mig bra på matcher, de få jag ser.

Ta inte åt dig, då? Jag syftade huvudsakligen inte på dig.

Compusa skrev:

Kan väl säga så här, Jag har varit på istortsätt alla hemma matcher denna säsong, och en hel del borta matcher, Sen var jag på alla kvar/semi/final matcher (hemma) och sätt och upplevt det som tidningarna skriver om, dok var jag inte nere i Jönköping, Men däremot vet jag att våran fotbollsstyrelse med sponsorer var nere på den 4e matchen och behandlas väldigt dåligt av värden (HV) och av HVs fans, Sen kom det ner saker från Hvs läktare under match 3 på globen, Sen att tidningarna väljer att inte skriva om detta utan istället inrikta sig på att någon ur personalen/säkerheten tyckt att HV sköt sig bra gör att vissa vägrar inse att även hvs fans kan missköta sig och bör då rimligtviss få samma straff även om jag tycker att båda lagens fans fick fel straff...

Tycker dok att det e ganska bra av vissa här att våga erskänna att man knappt har varit på en hockey match och den enda informationen man har kommer från olika tidningar, Sen hur man kan lita så blint på vad tidningarna skriver har jag väldigt svårt att förstår, Tidningars uppgift e att sälja lösnummer och det gör man bäst genom att vinkla och undanhålla viss information så att man kan skriva bra artiklar som säljer...

Ett tips e att själv gå på matcherna och skapa sig en egen uppfattning om hur det egentligen e...

Sen lilja: Jag har inte försvarat något "läktarkaos" utan ansåg väl helt enkelt att båda klackarna hade missköt sig och borde få samma straff, Sen att du har svårt att inte att även HVs fans kan göra fel...

......
http://www.youtube.com/watch?v=hDK4vhrKPXM

Ett litet klipp från Hvs Fans, Skulle vara kul att höra vad lilja anser om flaggbräning, och speciellt eftersom deras fans aldrig gör något...

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hata, är ett mycket starkt ord. Här i Helsingborg river jag gärna ner klisterlappar med texten "Hata MMF" för att jag inte förstår bla.
Men pga viss sammanslagning blev det diskussion, här finns lite förklaringar:
http://hd.se/sport/2010/04/27/karlek-med-taggarna-utat/

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)