JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg
Danne V skrev:
Jo, det är nog problemet för honom, eller så är det ännu ett floskelsvar. (från honom alltså. Inte från dig)
Men hur bär dom andra sig åt, dom som gör mål för Sverige ändå?
Eller menar han att alla andra som gör mål får perfekta passningar, men inte han?
Kan det inte vara så helt enkelt att han inte springer i läge själv och/eller är ganska frustrerad och överspänd över att "aldrig" näta i blågult? Att det låser sig för honom, alltså? (Tro mej, att man är cool och avspänd utåt betyder INTE att man inte kämpar med sina egna, inre demoner...)
Jo, men Zlatan har ju faktiskt agerat framspelare i landslaget mycket mer än målgörare. Men visst, jag kan hålla med om att han antagligen har någon form av mental blockering när det gäller göra mål i landslaget.. Hans tidigare måltorkor har ju bevisat att han kan drabbas av det..
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Jymdis skrev:
Jo, men Zlatan har ju faktiskt agerat framspelare i landslaget mycket mer än målgörare.
Rätt, men det är väl snarare resultatet av hans eget misslyckande att näta? Han har ju alltid startat som target player. Men när det gått dåligt har han till slut backat ner mot mittfältet och försökt spela fram andra istället. De gånger han verkligen fått lite bollar att jobba med (mot Danmark senast) så har han ju hållt sig kvar på topp längre. Eller?
Ja ja...konstigt är det i alla fall. Det är ju Lagen om Alltings Jävlighet att Sverige inte ska kunna utnyttja att man har en av världens vassaste spelare i alla fall.
jag undrar också om hans närvaro inte skapar en lite underlig inställning hos hela laget. Ungefär som att "bara Zlatan får några lägen så vinner vi". Man hänger upp för mycket på honom och mobiliserar inte den där extra skärpan själv. Ungefär som om man "överlåter" till Z att vinna åt laget. Jag tycker mig se/känna att alla lyfter sig när han INTE finns med, i alla fall anfallarna.....
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Danne V skrev:
De gånger han verkligen fått lite bollar att jobba med (mot Lichtenstein senast) så har han ju hållt sig kvar på topp längre. Eller?
Jag tycker att Zlatan har varit minst sagt blek mot Lichtenstein. Det kan visserligen bero på att han varit avstängd i båda mötena. :OO
OdeMedlem sedan mars 2003664 inlägg3-1 till Spanien ikväll tror jag. Vad tror ni?
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Ingen aning. Jag tycker bara det är crap att matchen börjar så sent. :x
SSicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Nänä, matchen börjar lagom när 1'a ölen öppnas :) 1-2 hoppas jag på.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggPhy phan.....
Det kan gå precis hur som helst. Spanjackerna är faktiskt ganska skärrade och spända. Deras spel kan mycket väl låsa sig helt, och då kan det gå väldigt bra för Sverige. Å andra sidan kan dom lira bra och slappna av, och då kan dom vinna med 5-0.
Tror att nyckeln ligger i hur försvaret fixar första 30-45 minuterna. Håller dom tätt så blir spanjorerna nervösa, den egna publiken otålig, och då kan vad som helst hända....
Jag drar till med 2-3. :)
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hallå, Danne, vi snackar om Sverige här. De gör ju fan aldrig mål! :e
cokMedlem sedan dec. 2005664 inläggTror sverige får storspö, tyvärr. Hoppas dock på lite roligt lir från slatan.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggPå min stryktipsrad satte jag ettan först, men halvgarderade med en chanstvåa. Det ligger lite i det Danne V säger. Om spanjorerna börjar bli otåliga kan det bädda för fina kontringsmöjligheter. Får spanjorerna första målet så finns det risk att det rasar iväg och då får vi säkra EM-platsen först på onsdag (om nu inte Nordirland och Danmark löser det hela för oss redan ikväll).
Men okej, 1-2. Och då chansar jag lite (!). ;)
Fler högintressanta matcher ikväll. Italien spelar svår bortamatch mot Skottland (Canal+ Sport, 18:00), som ännu är obesegrade hemma i kvalet. Frankrike i sin tur kan säkra sin EM-biljett om just Italien plockar tre poäng ikväll. Ryssland har en trixig match borta mot Israel. Norge har en jobbig hemmamatch mot Turkiet, som jagar dem i hälarna. Det fanns en hel del huvudbry när jag skickade in stryktipset i morse. Yrvaken och förvirrad, minst sagt. :e
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
silfver skrev:
Hallå, Danne, vi snackar om Sverige här. De gör ju fan aldrig mål!
Tre mål är knappast orealistiskt. Sverige har gjort 21 mål på 10 matcher vilket innebär att vi gjort flest mål vår grupp.
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inlägg2-0 till Spanien. Men Danmark vinner över Nordirland, så det spelar ingen roll. :p
OdeMedlem sedan mars 2003664 inläggRosenberg på topp tillsammans med Zlatan. Lite oväntat...
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inläggIfall Zlatan e med så blir det 3-0 till spanien...
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
silfver skrev:
Hallå, Danne, vi snackar om Sverige här. De gör ju fan aldrig mål! :e
Då får väl spanjorerna göra självmål då.
Närå... 3 kontringsmål är väl ingen omöjlighet. Zlatan för äntligen tummen ur dajmkrysset och nätar 2 gånger, sen sätter Kim Källström en frispark från 35 meter.
Inte nödvändigtvis i den ordningen, dock....
(Hälllvitte... jag är mer nervis än på länge.....)
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inläggNu börjar det, Och fin inraming från arenan var det också...
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg I och för sig så trodde jag att Spanien skulle vinna, men lite bättre motstånd hade jag trott att dom skulle få. :(