webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM 2006, Tyskland

Sport

935 svar · 31 851 visningar · startad av JAreMANNEN · sida 33 av 47

Frågan, av JAreMANNEN

Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu :) Inte minst för att FIFA's första biljettsläpp-period är över. Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA: 1 Maj 2005 till 15 November 2005 1 December 2005 till 15 Januari 2006 1 Februari 2006 till 15 April 2006 1 Maj 2006 till 9 Juli 2006. Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fyfan vad orättvist.
Nu kan man ju införa poäng istället för STIM pengar på filmningar.
Fotbollen måste få ett annorlunda regelverk.

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

jävla äckel till filmare i Italien. Den jävla äckliga domaren med. Jag hade skallat näsbenet av honom om jag var australiensare. x(

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jävligt tveksamt om det över huvud taget var en straff. Lider med Australien - som var det bättre laget. :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Som jag sa med tio minuter kvar - "Italien lyckas säkerligen toffla sig vidare på ett eller annat sätt.". Och så rätt jag fick. På gott och ont.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Italien :bla

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Mitt avsky mot filmande italienare vet inga gränser just nu... x(

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

:stefan: skrev:

Mitt avsky mot filmande italienare vet inga gränser just nu... x(

Först nu kan även jag ansluta mig till din grupp. Hata det domslutet. Så orättvist!!!

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

joel_joel88 skrev:

jävla äckel till filmare i Italien. Den jävla äckliga domaren med. Jag hade skallat näsbenet av honom om jag var australiensare. x(

Du visar än en gång att du har problem.

Erik Juhlin skrev:

Du visar än en gång att du har problem.

I detta fallet har ju Joel helt rätt. Det är ett felaktigt domarbeslut. Tycker du inte det har du antingen inte sett situationen eller så är du ensam om att tolka den som en straffsituation.
Hade jag varit australiensare så hade jag inte klarat av det domarbeslutet, inte i det skedet. Förstör en match som Australien mer eller mindre ägde. Jag finner knappt ord för min irritation!
Skulden ligger ju inte egentligen hos Italien utan hos domaren som skall kunna genomskåda liknande billiga Hollywoodstunt. Hursomhelst är jag fortfarande irriterad på såväl domaren som italienaren.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Coccozz skrev:

I detta fallet har ju Joel helt rätt. Det är ett felaktigt domarbeslut. Tycker du inte det har du antingen inte sett situationen eller så är du ensam om att tolka den som en straffsituation.
Hade jag varit australiensare så hade jag inte klarat av det domarbeslutet, inte i det skedet. Förstör en match som Australien mer eller mindre ägde. Jag finner knappt ord för min irritation!
Skulden ligger ju inte egentligen hos Italien utan hos domaren som skall kunna genomskåda liknande billiga Hollywoodstunt. Hursomhelst är jag fortfarande irriterad på såväl domaren som italienaren.

Joel har fel, man ska inte skalla av näsbenet på domaren. x(
Även om domslutet var fel, och det tycker jag. Hur fel domaren än dömer så ska man inte misshandla honom. Kan knappt fatta att ni tycker det. Nötter!!

Pedda skrev:

Joel har fel, man ska inte skalla av näsbenet på domaren. x(
Även om domslutet var fel, och det tycker jag. Hur fel domaren än dömer så ska man inte misshandla honom. Kan knappt fatta att ni tycker det. Nötter!!

Förlåt, självklart menade jag det inte bokstavligen utan att jag skulle haft svårt att hålla mig i skinnet för att inte göra det. Att misshandla domaren löser inget, men jag hade haft god lust. Så, det ligger närmare hur jag menade från början. Och jag tror Joel menade så med, för om han menade att ma bokstavligen skall misshandla honomk så håler jag definitivt inte med.

Schweiz - Ukraina var för övrigt en intressant straffläggning. Det rättvisaste sättet att avgöra en match mellan så två oerhört jämna lag.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hade ett getöga på Schweiz-Ukraina och det var ju inte mycket att hänga i julgran, men straffläggningen! Iskall chipp och en målvakt som håller nollan - då vinner man! (y)

Kul för Ukraina och nu har vi en underdog att hålla på mot filmarna i Italien! :birp

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Han som chippade in straffen är min nya idol - snacka om nerver :o

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jo, även fast jag höll på Schweiz måste jag erkänna att chippen var imponerande i en sådan situation. Ukraina vann välförtjänt.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

En av de snyggaste straffarna jag sett. Chippen där.

Inte för att jag gillar Ukraina mer än Italien, men bara pga det sätt Italien gick vidare på ska jag heja på Ukraina och hoppas Scheva får in ett par baljor.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Web-Tor skrev:

Domaren var faktiskt riktigt bra och jag kunde inte se att han gjorde ett enda misstag i hela matchen.

:OO

Web-Tor skrev:

Det var bara en tidsfråga innan någon skulle komma med det klassiska "domaren tappade kontrollen". Det var spelarna som tappade kontrollen.

Du måste skämta. Jag anser att domaren hade en stor del till att det blev som det blev i gårdagens match. Visst man ska inte lasta allting på honom, eftersom spelarna var ganska griniga men jag anser att domaren var alldeles för kåt med korten. En domare kan ge respekt och kontrollera match-bilden på andra sätt, som det blev nu så utnyttjade mer eller mindre varenda spelare domarens sätt att dömma. Matchen mellan Schweiz-Ukraina var betydligt lugnare, men domaren i denna match agerade med mycket mer pondus och känsla.

När du säger att jag drar till med en så kallad klassisk kommentar som du kallar det, så känns det som du ifrågasätter min kunskap? I så fall kan jag säga att du är väldigt fel ute. Domaren agerade helt och hållet utan känsla och man kan inte bara tolka regelboken rakt av, det är mer komplicerat än så. Jag är helt övertygad om att en bättre domare hade fått ordning på den kaotiska situation. En domare kan absolut säga till spelarna på skarpen om det missköter sig och jag är helt övertygad om att detta ger en bättre effekt än att bara vifta med kortleken som en besatt galning. Ytterligare en möjlighet är att säga till lagkapterna i respektive lag att deras lagkamrater får ta och skärpa till sig. Till sist vill jag säga att det kändes skönt att holländarna åkte ut. Jag höll till viss del på laget innan matchen men jag blev helt klart förbannad på deras uppträdand och gick sedan över till att heja på ett härligt kämpande Portugal.

Om vi byter ämne så börjar jag bli kraftigt irreterad på alla filmningar. Om det är något som är spelförstörande så är det denna pest. Det finns inte många spelarna som inte lägger sig eller överreagerar vid närkamper eller till så när som tillstymelser till närkamper. Det är ju inte bara nära straffområdet som detta sker utan över hela plan och det är lika illa anser jag. Missade dessvärre matchen mellan Italien och Australien men jag blir inte förvånad när jag hör att matchen avgjordes på straff som orsakades av en filming (vad jag förstått ). Italienarna är duktiga på detta, men de är absolut inte ensamma, de förekommer i alla lag, även i det svenska. Sveriges straff mot Tyskland orsakades med hjälp av en dykning ála Henrik Larsson och det kanske inte var mer än rätt att han brände den?

m_soderlund skrev:

En riktigt snygg Totti-straff.

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

Det är inte lätt att vara domare när spelarna hellre sparkar på varandra än på bollen... Inget av lagen förtjänar att vara kvar... Tror heller inte portugal klarar sig i nästa match med de två avstängningar som följer på de röda korten...

Angående straffarna: Chippen var för kall... Får man verkligen gör så? ;)
Såg nu Italiens straff, det borde inte varit straff... Han springer ju på den liggande australiensaren, klart man ramlar då... Konstigt nog stog domaren väldigt bra placerad...

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

m_soderlund skrev:

Inte för att jag gillar Ukraina mer än Italien, men bara pga det sätt Italien gick vidare på ska jag heja på Ukraina och hoppas Scheva får in ett par baljor.

När du pratar om chippen och Italien så var det väl just Totti som gjorde den sortens straff känd under EM i Belgien/Holland 2000? Efter det så har man sett den runt om i fotbollsvärlden vid flera tillfällen, och den är lika skön varje gång.

När det gäller att Italien skulle ha eller inte i matchen mot Australien så säger jag bara såhär: visst, dom spelar stundtals väldigt fin fotboll men deras förmåga att falla så fort man råkar blåsa på dem är ju bara tråkigt att se! Trots att jag gillar enskillda spelare i detta landslag grymt mycket(jag har bla. erkännt att Pippo Inzaghi är en av mina favoritspelare) så kan jag aldrig gilla en fotbollsspelare, vem det än är, när de leker skådespelare som man ofta ser italienare göra.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Compusa skrev:

En riktigt snygg Totti-straff.

Jag har en känsla av att m_soderlund syftade på en straff som lades av en Ukrainaspelare.

Italien-Australien:
Italien fick en tveksam straff och en jävligt tuff utvisning. Det känns väl ganska rättvist ändå.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

BlueSaint skrev:

Jag har en känsla av att m_soderlund syftade på en straff som lades av en Ukrainaspelare.

Det vet jag, men jag syftade på att Ukraina-spelaren slog straffent på ett sätt som Totti brukar göra.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)