Theon skrev:
Jag gör inte anspråk på att sitta inne med den absoluta sanningen och ser därför naturligtvis inget skäl att belägga mina åsikter.
Om man kommer med påståenden vars sanningshalt ifrågasätts är det ju självklart att man försöker redovisa de fakta som ligger till grund för påståendena. Om du inte kan redovisa några fakta så lär det inte vara så många som tar dig på allvar. Jag har visserligen snarlika åsikter om krigets vara eller icke-vara som du, men ditt sätt argumentera spiller över på din trovärdighet. Oavsett hur många smilies du lägger in.
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
clarkbones skrev:
Theon skrev:
Jag gör inte anspråk på att sitta inne med den absoluta sanningen och ser därför naturligtvis inget skäl att belägga mina åsikter.
Om man kommer med påståenden vars sanningshalt ifrågasätts är det ju självklart att man försöker redovisa de fakta som ligger till grund för påståendena. Om du inte kan redovisa några fakta så lär det inte vara så många som tar dig på allvar. Jag har visserligen snarlika åsikter om krigets vara eller icke-vara som du, men ditt sätt argumentera spiller över på din trovärdighet. Oavsett hur många smilies du lägger in.
Åsikter behöver inte styrkas.
Det är upp till dig hur du vill bedöma mina åsikter.
Om du anser att mina åsikter är osannolika ska jag försöka bevara mitt självförtroende trots detta.
Du får gärna använda din debattenergi till kritik mot min om du vill vrida tråden till åsikter om debatteknik i stället för Irakkriget.
Dock kommer jag inte att bemöta ytterligare kritik mot mitt sätt att framföra mina åsikter eftersom trådens ämne är viktigare för mig än andras uppfattning om hur jag ser på Irakkriget.
r/hade tänkt stoppa här men förtydligar det hela en aning:
Ett debattklimat där varje påstående måste stödjas av empiriska fakta är ett mycket farligt debattklimat eftersom nytänkande och oliktänkande per definition där är oönskat och suspekt.
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Nu har jänkarna börjat bomba sig själva :OO
enligt ekot's nyhetssändning kl1300
Om USA soldater skulle tillfångata Sadam H, vad kommer att hända honom då?
Riskerar han dödsstraff i USA för något?
Wweb00132Medlem sedan maj 2001797 inlägg I dagens läge känns inte det som ett rimligt scenario tyvärr. Jag tror de kommer döda honom med en gång om de får tag i honom.
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Isf kanske han kan bli nästa gäst i Letterman Show, få ett McD - meal uppkallat efter sig eller nån annan tortyr.
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg
PeW skrev:
Nu har jänkarna börjat bomba sig själva :OO
enligt ekot's nyhetssändning kl1300
Då har de att göra ett tag nu då. :e
Enligt DN så dog 2000 st irakiska soldater, och 1 (en!) amerikansk soldat vid slaget utanför Bagdag igår.
2000-1....Tror jag vad jag vill om...
CheezesMedlem sedan nov. 2002501 inläggBagdad är snart helt omringat.
SVD Rubrik nu:
"Nervgas" var bara insektsmedel
22:38 Den anläggning som enligt en amerikansk officer äntligen skulle bevisa att Irak tillverkat förbjudna kemiska vapen visade sig på måndagen ha framställt insektsmedel.
Tycker USA gör sig lite fånig när de slår på stora trumman hela tiden...
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inläggdet är media som slår på trumman, betänk det...
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggundrar om palatsen kommer att rensas av dom allierade trupperna...
krigsbyte, eller vad det nu kallas :e
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Pellefant skrev:
SVD Rubrik nu:
"Nervgas" var bara insektsmedel
22:38 Den anläggning som enligt en amerikansk
officer äntligen skulle bevisa att Irak tillverkat
förbjudna kemiska vapen visade sig på måndagen ha framställt insektsmedel.
Tycker USA gör sig lite fånig när de slår på stora trumman hela tiden...
Naturligtvis gör dom sig fåniga, det är svårt att blåljuga hela tiden, ännu fånigare blir det när dom ockuperat hela Irak och dom finner ett par tre kilo av "kemstridsmedel" i hela landet, förmodligen betydligt mindre än vad Sverige har lagrat, vi har inte "kemiska vapen" men vi har komponenterna i militärt ägo, det skulle uppskattningsvis ta oss ett par veckor att mecka ihop en stridsspets till ex en 155 mm's artillerigranat, vi får fan akta oss... snart kommer jänkarna hit och bombar skiten ur oss. :OO
Men nu idag när en amerikansk stridsvagn sköt mot hotellet där journalisterna bor, så kanske journalistkåren blir lite mer kritisk.
Bla en kille från Reuters dog.
"A U.S. tank fired on a Baghdad hotel packed with foreign journalists on Tuesday, killing two cameramen, one from Reuters, the other from Spanish television."
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=4KOMDO0INGOAOCRBAEOCFFA?type=focusIraqNews&storyID=2529844
Sen så undrar jag hur många allierade soldater har dött, skadats?
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSå har då regimen tappat kontrollen över Bagdad, en 6 meter hög staty av Saddam har nu rivits av irakier i samverkan med amerikanska soldater.
Frihet åt det irakiska folket.
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
Kim skrev:
Frihet åt det irakiska folket.
Låt oss hoppas det, men risken är uppenbar för klanstrider om inte FN upprättar en intrimregim som åstadkommer demokratiska val av en legitim ny regering.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggNär man ser filmsnuttar som denna så har iaf jag svårt att tro annat än att många Irakier gläds åt tyrannerna från väst som strider mot den gode Saddam ;)
OveRRidE skrev:
Kim skrev:
Det skrämmande är inte att USA anfaller, utan den totala menlöshet som FN för tillfället uppvisar. Hur länge ska man tillåta att Saddam leker kurragömma med resten av omvärlden utan att det för den skull får några som helst konsekvenser. När EU står handlingsförlamade och med ett FN-organ som varken vågar säga bu eller bä, så är det tacksamt att USA vågar fullfölja sin egna övertygelse och slå till mot en av vår tids absolut största tyranner.
..och där slapp jag skriva ett inlägg själv. Tack, Kim! Du tog orden ur munnen på mig! :D
Nu när kriget redan verkar närma sig sitt slut efter dagens händelser, så börja jag känna att jag stödjer det. Jag svänger hela tiden.
Känns som FN också eftter dagens händelser minskat väldigt mycket i betydelse :(