webForumDet fria alternativet

Danskt larv!?

Politik & samhälle

102 svar · 2 222 visningar · startad av Tengblad · sida 2 av 6

Frågan, av Tengblad

<http://www.expressen.se/article.asp?id=116026> Pia Kjaersgaard anser att man måste ''göra något åt'' broderlandet (Taget ur artikeln ovan). Ska dom inte ägna sig åt sin egen politik och diskutera sånt hät öppet i EU istället :q :l

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Nu kan jag helt ärligt erkänna att jag inte kan dansk politik till 100%!
När det gäller att bestämma folks rätt i landet så tycker jag det är mer rättvist att det är danskarnas ensak då det är dem som betalar!

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Så du tycker att det är helt rätt att en minoritet nedvärderar en annan minoritet ?

Det där får du utveckla!

12 % fick partiet. Ungefär lika många som antalet människor med invadrarbakgrund som bor i Danmark.

Men det är väl knappast vårt problem utan danskarnas! Efter att bott i Danmark ett par år så vet jag att det danska folket aldrig skulle gå med på något som dem inte tyckt om!

En sak som jag själv kan tycka vara intressant! Det är hur Finland med sin låga invandring klarat sig utan att svenska politiker kallat dem för rasister!

Kanske för att Finland behandlar de som finns i landet som människor och inte nedvärderar dom till kreatur.

Det kan kanske även bero på att de få invandrare som finns där kan få mer resurser och den hjälpen som de behöver! I Sverige känns det mer som att det är antalet som kommer in som är viktigt!

Men helt ärligt! Är det ingen som förstår att det kan vara svårt att hjälpa alla behövande människor om det blir alltmer! Man måste sätta gränser någonstans. Detta skall man kunna göra utan att bli kallad rasist eller nazist!

Om jag skulle ha fru och fem barn och efter ett tag skulle vilja ha mer barn. Då skulle ju jag och min fru få räkna på om det skulle vara ekonomiskt möjligt! Skulle inte ekonomin räcka till ett sjätte barn så skulle det få vänta! Att vi bestämde oss för att inte skaffa det sjätte barne innebär ju inte att vi hatar barn utan kanske tvärtom att vi vill ge våra fem barn som vi redan har en sådan bra tillvaro som möjligt!

Nog för jag förstår inte jämförelsen med barn..... Sen tycker jag man måste inse att inngen människa lämnar sitt eget land i girighet för att suga ut systemet i ett annat land. Det är rätt så naivt att leva i den tron. Att dom sedan blir bemött på ett sådant sätt som t ex Sverige bemöter invandrare så har jag full förståelse för att man tappar tilltron till det land man flytt till. Det är inte invadring i sig som det är fel på. Det är integrationen i samhället som det är fel på.

Rasist blir man kallad då man gör skillnad på människor beroende på vilket land dom kommer från.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Sen tycker jag man måste inse att inngen människa lämnar sitt eget land i girighet för att suga ut systemet i ett annat land.

Tyvärr så finns det sådana personer, även om inte merparten av invandrarna är sådana.

Det många reagerar på är att staten ställer upp för invandrana men inte "bryr" sig om invånarna i landet.

Men oftast dom som klagar vet nog inte riktigt vad dom klagar på, gå runt i en stad och titta in i alla små butiker (gatukök, pizzerior, tobaksbutiken ....) så kommer man att märka att det oftast är invandrare som driver dessa (kan det vara avundsjuka som är anledningen till att man klagar?).
Drar (tyvärr) likeheter med Judarnas situation innan kriget, då tittade många tyskar snett på Judarnas "affärs sinne" men dom orkade inte göra något vettigt själv utan bara klagade .... (resten vet vi vad som hände!)

Drar (tyvärr) likeheter med Judarnas situation innan kriget, då tittade många tyskar snett på Judarnas "affärs sinne" men dom orkade inte göra något vettigt själv utan bara klagade .... (resten vet vi vad som hände!)

Det skulle va rätt intressant att se hur t ex Danmark skulle klara sig utan de invadrare som finns i landet. Nu klagas det på invadring men jag tror att det inte är långt borta (jämförelsen med judarna) att det kommer att klagas på företagsamma invadrare som "snor jobb" frå infödda danskar som sitter och rullar tummarna.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Inte för att den svenska politiken nödvändigtvis är bristfällig på något sätt, men vad skulle de förlora på att bli granskade?

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Ingenting om man har rent mjöl i påsen!

Möjligtvis anseendet att bli granskad, vi som är bäst på allt (tror vi själva iallafall) :)

Det ironiska med "granskningen" är att de som vill att Sverige ska granskas är också de som tillämpar odemokratiska medel. :)

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

Nu klagas det på invadring men jag tror att det inte är långt borta (jämförelsen med judarna) att det kommer att klagas på företagsamma invadrare som "snor jobb" frå infödda danskar som sitter och rullar tummarna.

Inte i Danmark, det tror jag inte, men däremot här i Sverige. Jag har för mig att vi diskuterat detta förut. Statsministern är ju tex väldigt kritiskt inställd till arbetskraftsinvandrare som "snor jobben".

I samma artikel stod det explicit att han inte va mot invadring om man läste förståss, men det gjorde du väl ? Det som däremot stod i artikeln va att på sikt så behövs arbetskraftinvadring, men att ge de som bor i landet redan en chans att få jobb är inte ett helt orimligt krav. Det beskrev artikeln och beskrev inte nått om invadrarfientlighet som är nått helt annat. Det är då man är helt emot invadrare !

Hur kan det komma sig att du sluter upp bakom Göran Persson? Var inte du kds:are? Jag tycker att han är allmänt ohederlig (minns hur ha sa nej nej nej på frågan om han ville bli statsminister), bufflig, ohövlig och dessutom invandrarfientlig. I alla fall mot sådana "företagsamma" invandrare som du skrev om för dessa kommer inte att rösta på sossarna.

Jag är moderat ocm det inte märkts redan, men för den delen har jag inett att ALLA periet behövs bara det at mina tankar ligger mer i linje med moderaternas.

Vad du tycker om Persson är en sak, att komma med osanningar om vad han sagt och inte är en annan.

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

beatbox >> jag finner dina argument och din del av diskussionen mycket logisk och sanningsenlig, samt ickemanipulerande. bra att det finns folk som gör genomtänkta inlägg som visar på intelligens och logik.

jag nedvärderar inte några övriga inlägg i denna tråd, förutom Halls inlägg, som jag inte kan acceptera alls.

jag känner att diskussionen bytt inriktning nu, därför ger jag mig inte in i diskussionen mer, om någon nu undrar. jag ville passa på att berömma beatbox. ;)

Här är ordagrannt va Person sa. Ska du inte utgå från det istället ?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=19078

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)