webForumDet fria alternativet

Danskt larv!?

Politik & samhälle

102 svar · 2 228 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

http://www.expressen.se/article.asp?id=116026

Pia Kjaersgaard anser att man måste ''göra något åt'' broderlandet (Taget ur artikeln ovan). Ska dom inte ägna sig åt sin egen politik och diskutera sånt hät öppet i EU istället :q :l

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Min första reaktion var "Herregud så patetiskt" och det står jag fast vid. :l

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Det är ju synd att dom "ger skenet av" att dom har hela danska folket bakom sig i sådana uttalanden. Men om dom fortsätter denna sandlåde-linje så kommer dom att åka ut vid nästa val.

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg

Varför skulle det vara så skälvklart att de svenska valen gick rätt till? Om det nu finns skäliga misstankar till att demokratin hotar, så är det väl rätt. Varför skulle Sverige vara en idyll?

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,56389571_852__,00.html
Det kanske hade varit bra med oberoende observatörer?

Sätt det i relation till hur många det är som medvetet gör allt för att förstöra för demokratin istället. Om det är någon som bör övervakas så är det dom som förstör. Dansk Folkeparti är ju bara sura pga den beska kritiken mot deras invadrarfientlighet och nu tar dom till den stora sandlådan som försvar.

Vilka är det som förstör? På vilket sätt?

Tack för att du gör reklam för mina idéer förresten!

Alla som motverkar att den värld vi lever i ska bli så rättvis för alla parter som möjligt. Det är ju i praktiken en omöjlighet, men för en majoritet är det uppnåligt. T ex ett invadrarfientligt parti gör inte detta. Invandrare (som också är människor, tänkande individer) behandlas som boskap eller lägre sående varelser pga deras ursprung.

Tack för att du gör reklam för mina idéer förresten!

Varsegod ! Jag tyckte dom minst sagt va "minnesvärda" :)

Medlem sedan mars 200253 inlägg

Fördomar bygger på rädsla. Undra vad Danmark har att vara rädda för?

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Tycker det är helt rätt att Sverige får sig en känga av Danmark! Sverige har ju försökt agera storebror ganska länge dör Danmark!

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Storebror? På vilket sätt?

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

tur att inläggen baseras på fakta som presenteras så att resten av oss också kan finna dem trovärdiga.

jag syftar speicellt på Halls och erikss inlägg...

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Hall skrev:

Tycker det är helt rätt att Sverige får sig en känga av Danmark! Sverige har ju försökt agera storebror ganska länge dör Danmark!

Nej, det är bara danskarna som lider av komplex.

Och angående artikeln, tja, vad kan man mer säga än patetiskt? :) Billigt sätt att försöka framstå som mer öppnare och demokratiska - paradoxalt med deras åsikter för övrigt. :OO

Nej, danskjävlarna får söka sitt lebensraum någon annanstans. :e

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

hehehe... lite nazistiska associationer kan de behöva ;) :e

Kan inte förstå varför Sverige skall lägga sig i dansk inrikespolitik! Danmark är ju minst lika demokratiskt som Sverige. Därför skall vi helt enkelt acceptera deras val!

Att försöka stöta ut människor med invadrarbakgrund har inte så mycket med demokrati att göra.

Det spelar ingen roll vad dem bestämmer sig för att göra i sitt land så länge det är folkets vilja! Det är just det som är demokrati!

Sedan behöver man ju inte vara helt överrens med deras politik!

Att besluta om folks rätt att vara i landet eller inte är inte demokrati. För den delen så va det långt ifrån en majoritet som la sina röster på Folke Partiet.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)