webForumDet fria alternativet

Ungt val resultat

Politik & samhälle

90 svar · 2 208 visningar · startad av Matti · sida 5 av 5

Frågan, av Matti

<http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,159867,00.html> Parti Procent Socialdemokraterna 29,3% Moderaterna 20,1% Vänsterpartiet 16,4% Miljöpartiet 10,2% Centerpartiet 6,1% Kristdemokraterna 5,9% Folkpartiet 4,8% Sverigedemokr. 3,8% Kalle Anka-partiet 0,4% :e Nationaldemokr. 0,3% KPML (r) 0,3% Nationalsoc. front 0,2% Billigare öl-

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Skönt att se att det är fler än jag som upptäckt det, trodde jag rökt något olämpligt eller nåt :e

Alltså; vad fan hände med dom sista inläggen i den här tråden?

Är det PeW som tryckt på fel knapp eller vad?

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

-> Pew
Av oförklariga skäl har mitt tidigare inlägg i denna tråd borttagits.
Vilket av wf's regler och paragrafer bryter mitt här tidigare inlägg mot:
2002-05-12 13:28
Håller med "Brian" att "man bör bekämpa de problem i samhället...".
Vi "bortskämda svenskar" borde ju dela med oss av "smörgåsbordet".
Inte rasera grundförutsättningar för en god integration i vårt samhälle,
som en del antiförespråkare så populistiskt agerar så "oupplysta" emot!
Arbetet för en god integration torde dock icke enbart förespråkas ensidigt,
utan i symbios av samtliga parter gällande den "svenska" integrationen.
Uppenbarligen har den som tagit bort mitt inlägg, för mig och andra,
underliga avsikter (och åsikter) med sitt förfarande. Kan någon förklara?

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

OuKaij;

Som PeW skriver så får du vända dig till forumledaren om du har klagomål, men jag skulle gissa att dina och mina stillsamma inlägg hängde med "av bara farten" när PeW "kapade" resten av tråden för bedöming av forumledare. ;)

Ta det inte personligt, PeW är sådan :e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag modererar inte efter mina åsikter utan efter hur saker skrivs.

Vissa inlägg sattes i karantän för utlåtande och det blev en hel hög, dessa återinsätts snarast.

Men jag vägrar ta upp en diskussion här i tråden om modererande utan tryter tålamodet och förståelsen hänvisar jag till det jag skrivit ovan och om det gäller mitt agerande hänvisar jag till forumledaren.

Ingen ide att diskutera enstaka inlägg, vid denna tidpunkt.

PeW /
Moderator

r:
"Ta det inte personligt, PeW är sådan "

Rätt :)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

OK

De saknade inläggen har nu återinförts och vissa har redigerats av mig.

Vänligen!
Beakta http://www.webforum.nu/misc.php?s=&action=faq&page=4
innan ni postar era inlägg
:)

Det är aldrig lyckat att posta inlägg i ren ilska! ;)

En stor eloge till UlfT som vidhåller en seriös prägel på debatten!

PeW /
Moderator

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

I Sverige finns cirka 400 000 muslimer. Inom tio år lär Sverige ha ett islamskt parti i riksdagen och eftersom muslimerna tolkar religionsfriheten som en svaghet kommer den att avskaffas och islam kommer att bli den nya statsreligionen.

LOL!

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

casca:

Okey. Ditt enda argument för att behålla vikingaarven är att Sverige skulle invaderas av muslimska fundamentalister annars? Schysst tanke, synd att Sverige har varit kristet sen 1000 år tillbaka.

Och att tro att alla muslimer skulle vara al-Quaida-sympatisörer och blodtörstiga galningar är lika rimligt som att tänka sig de miljontals kristna som de falangister som 1982 mördade oskyldiga flyktingar i Shabra och Shatila.

Eller att tro att alla asatroende var brutala barbarer som bara åkte runt och slog ihjäl folk vilket, ehumm, du verkar tro då du skrev

Ja, vi måste verkligen bevara det fina arv om våra brutala förfäder som åkte runt och knäckte skallar på ugriska folkgrupper långt in i Ryssland och plundrade anglosaxer och franker.

Ren:

Exempel: 4 % av Sveriges befolkning är arbetslösa.

Nej, 15-20% av Sveriges befolkning i arbetsför ålder är arbetslösa. Däremot är endast 4% sk öppet arbetslösa vilket betyder att de är tvingade att gå på meningslösa kurser.

Förstå bör vi, men vi ska inte behöva vända upp och ner på vår egen kultur bara för att landet styrs av pajasar.
Faktum är att flera politiker uttryckligen hävdat att de faktiskt inte anser att invandrare ska assimileras in i den svenska kulturen, utan att det är svenskarna som bör integreras i det "nya Sverige".

Det är floskler så klart och vad det egentligen betyder är att politikerna vill att medborgarna (undersåtarna) är fogliga och gör som de bli tillsagda. Anledningen till att de vill det är förstås att det är lättare att styra landet då. Om människor tänker själva och gör det som känns bäst krävs det mer av politikerna. Det kan till och med vara så att vissa ideologier och inriktningar inte fungerar om människor tänker alltför självständigt.

Nåväl, detta är deras problem och inte ditt. Jag tycker att du ska skita i hur politiker vill att du ska leva och istället göra det som är bäst för dig.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Ursprungligen av Fridolf casca:

Okey. Ditt enda argument för att behålla vikingaarven är att Sverige skulle invaderas av muslimska fundamentalister annars? Schysst tanke, synd att Sverige har varit kristet sen 1000 år tillbaka.

Och att tro att alla muslimer skulle vara al-Quaida-sympatisörer och blodtörstiga galningar är lika rimligt som att tänka sig de miljontals kristna som de falangister som 1982 mördade oskyldiga flyktingar i Shabra och Shatila.

Eller att tro att alla asatroende var brutala barbarer som bara åkte runt och slog ihjäl folk vilket, ehumm, du verkar tro då du skrev

Ja, vi måste verkligen bevara det fina arv om våra brutala förfäder som åkte runt och knäckte skallar på ugriska folkgrupper långt in i Ryssland och plundrade anglosaxer och franker.

Och som vanligt var jag förstås inte alls ironisk. :)

Seriöst, det finns ingen asatro i dagens Sverige, därav var hans "argument" tämligen löjliga.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Nåväl, detta är deras problem och inte ditt. Jag tycker att du ska skita i hur politiker vill att du ska leva och istället göra det som är bäst för dig.

Precis som vi alla andra gör. De flesta är nog medvetna om att man är ansvarig för sitt eget liv och utvecklar det alldeles själv och som stöd finns samhället.

Jag upplever att det finns många hjälplösa människor som bara gapar om att bidrag dras in och liknande. Jag läste i Svenska dagbladet för ett tag sedan om ett förslag att ta ut en mindre avgift för något studentkort som tidigare var gratis. Där hade hundratals idioter (ja, jag tycker det) skrivit in och klagat på denna hemska avgift.

Casca: jag bekänner mig till asatron även om jag inte utövar den praktiskt.

475 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
346 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)