BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Det har jag inte sagt och förstår därför inte varför jag skulle gå in på det!
Med citat som detta så undrar man...
Ptja, för vissa slår liver hårdare.. livet kan inte vara helt rättvist och jag ser ingen anledning till att någon annan skulle behöva betala din sjukräkning.... *but that's just me*
Man väljer ju inte en sjukdom direkt.... Men jag lovar att jag inte ska betala ett öre till dig den dag du blir sjuk och behöver vård.
Ursprungligen av Tengblad
livet kan inte vara helt rättvist och jag ser ingen anledning till att någon annan skulle behöva betala din sjukräkning
Usch och fyfan!! Du menar alltså att jag skulle vara bättre som tigermat på Kolmården? Det är ju det du säger i princip.
Däremot så KAN MAN ganska enkelt skaffa bil på det sätt jag beskrivit!
Visst skaffa kanske man kan, men man HAR INTE råd att betala en bil!!!!
De där siffrorna tror jag inte på.. och det har jag sagt innan!
Då kan du ju sluta diskutera i den här tråden när du inte kan mot bevisa fakta!
Läs min kommentar om de två olika paren och deras ekonomi!
Bullshit! Jag har jue för fan pappren här som visar exakt hur mycket man får ifrån soss. Det är existensminimum........vet du vad det ordet betyder igentligen. Det är argument som det citerade här som gör mig så förbannad!
Nej, inte riktigt. Du har kanske fått för dig att jag HELT skulle vilja slopa den offentligen sjukvården men så vill jag ju inet... men STORA DELAR AV DEN. Du hade hade i detta faller fått ett helvete ibörjan men inte så att du inte klarat dig!
Om man är ensam, lever på socialbidrag och inte ägnar sig åt kriminell verksamhet så tror jag inte hellar att man har råd til bil.
Jag förtår inte varför JAG skulle motbevisa faktan.. det får väl den som tog fram den göra (alltså bevisa).
Det där sista var ju heller inte precis något jag hittat på utan kom från nyhetsprogrammet Aktuellt. Sedan om man vill tro på dem är ju sin sak men personlogen så gör jag det!
Ursprungligen av Beatbox
Det har jag inte sagt och förstår därför inte varför jag skulle gå in på det!
Med citat som detta så undrar man...
Ptja, för vissa slår liver hårdare.. livet kan inte vara helt rättvist och jag ser ingen anledning till att någon annan skulle behöva betala din sjukräkning.... *but that's just me*
Man väljer ju inte en sjukdom direkt.... Men jag lovar att jag inte ska betala ett öre till dig den dag du blir sjuk och behöver vård.
Nej, jag vet men o andra sidan så kan inte livet vara helt rättvist.. visa drabbas av sjukdomar, andra inte. Jag har själv kontakt (vill inte gå in på några detaljer) med persner som verkligen är sjuka men jag håller ändå fast vid det jag tycker. Om jag hade varit vuxen och haft mycket pengar så hade jag försökt hjälpa dem så mcyket som möjligt... eftersom att JAG VILL det... men jag tjäner mig inte manad att betala till någon same uppe i norr som jag inte ens vet vem det är!
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Om du hjälper samhället så kommer samhället att hjälpa dig en dag du behöver hjälp. Det är ju det hela samhället bygger på. Vad är fel med det ?
men jag tjäner mig inte manad att betala till någon same uppe i norr som jag inte ens vet vem det är!
Med det argumentet så skulle ju t ex Porjus kuna sluta exportera el till södra Sverige. Tänk om jag tycker det är helt värdelöst att utbilda trångsyta människor som dig själv ? Tänk om jag skulle vägra att betala din utbilding ?
Ursprungligen av Beatbox Om du hjälper samhället så kommer samhället att hjälpa dig en dag du behöver hjälp. Det är ju det hela samhället bygger på. Vad är fel med det ?
Jag tycker inte att själva idén är jättedum men den bör bara vara i liten skala!
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Nej, inte riktigt. Du har kanske fått för dig att jag HELT skulle vilja slopa den offentligen sjukvården men så vill jag ju inet... men STORA DELAR AV DEN. Du hade hade i detta faller fått ett helvete ibörjan men inte så att du inte klarat dig!
Om man är ensam, lever på socialbidrag och inte ägnar sig åt kriminell verksamhet så tror jag inte hellar att man har råd til bil.
Jag förtår inte varför JAG skulle motbevisa faktan.. det får väl den som tog fram den göra (alltså bevisa).
Det där sista var ju heller inte precis något jag hittat på utan kom från nyhetsprogrammet Aktuellt. Sedan om man vill tro på dem är ju sin sak men personlogen så gör jag det!
Men vad är det du inte förstår? Jag sitter och säger att jag har papprena här på exakt vad man får från soss. Två st vuxna får 5097kr/mån av soss inte ett öre mer. Kan du nämna ett jobb där man får mindre betalt än det?
Om du nu är 14år så tycker jag att du ska gå ut och skaffa dig lite livserfarenhet och komma tillbaka om ett par år!
men jag tjäner mig inte manad att betala till någon same uppe i norr som jag inte ens vet vem det är!
Självisk....svar JA!
Vill du definiera självisk så kan du väl få göra det om du vill!
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggtrexter.com
Hur mycket tror du att man får för 3000kr?
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Inser du inte själv hur skrattretande löjligt den där typen av uttalande blir när du på din hemsida uppger att du endast är 14 år gammal och alltså bor hemma hos -och blir försörjd av din mamma och pappa och inte bidrar någonting själv till samhället utan endast kostar pengar?
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Ok då... om vi svenskar accepterar din "ideér". Skulle du acceptera att många svenska inte vill ha personer som represetnerar dina åsiktet här i Sverige. Skulle du acceptera att du kommer att behandlas annorluda pga dina åsikter ?
Ursprungligen av Tengblad **trexter.com
Hur mycket tror du att man får för 3000kr?**
Tja, en gammal Volvo från 85 skulle man nog ha råd till! ;)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggMen vad är det du inte förstår? Jag sitter och säger att jag har papprena här på exakt vad man får från soss. Två st vuxna får 5097kr/mån av soss inte ett öre mer. Kan du nämna ett jobb där man får mindre betalt än det?
Jag väntar fortfarande på svar!!
Tja, en gammal Volvo från 85 skulle man nog ha råd till!
Nu får du väl ge dig. Du har ju för fan ingen aning om hur mycket det kostar att bo själv med mat, el, telefon m.m.
Ursprungligen av Tengblad **Men vad är det du inte förstår? Jag sitter och säger att jag har papprena här på exakt vad man får från soss. Två st vuxna får 5097kr/mån av soss inte ett öre mer. Kan du nämna ett jobb där man får mindre betalt än det?
Jag väntar fortfarande på svar!!**
Jag har sagt att JAG TROR PÅ DIG! Men det är ju inte alltíd samma siffror!
Tja, en gammal Volvo från 85 skulle man nog ha råd till!
Nu får du väl ge dig. Du har ju för fan ingen aning om hur mycket det kostar att bo själv med mat, el, telefon m.m.
Studielånet är ju på 7000, så existensminimum borde ligga på 3-3500kr rimligtvis!
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Vi vet ju alla att maten är ju jättebillig. Den utgör inte alls en stor post i ett hushåll. *Ironi*
Ursprungligen av trexter.com
Jag har sagt att JAG TROR PÅ DIG! Men det är ju inte alltíd samma siffror!
Det är dom siffrorna som är idag. Då faller ditt argument ganska hårt!
Ursprungligen av Beatbox Ok då... om vi svenskar accepterar din "ideér". Skulle du acceptera att många svenska inte vill ha personer som represetnerar dina åsiktet här i Sverige. Skulle du acceptera att du kommer att behandlas annorluda pga dina åsikter ?
Naturligtvis, det gör jag redan.. och ni med! Vi lever i ett land med yttrandefrihet!