legis skrev:
Exakt vad psyftar du med borgarhem. Politiskt ja, men jag är inte uppvuxen i en rik familj. För tillfället har jag ett heltidsjobb, samtidigt som jag ägnar all min fritid åt att driva dels ett eget företag, dels en ideell förening med inriktning på webbradio. Du bör tagga ner dina spydigheter en aning.
Det är intressant att du tar åt dig, eftersom jag aldrig nämnde dig i sammanhanget. Inte oväntat kanske, men nog så talande.
legis skrev:
Att däremot ge sig på omgivningen är fel.
Hur många var det som gjorde det egentligen, av det totala antalet demonstranter? Och hur stora blev skadorna?
legis skrev:
Givetvis menar jag att det till stor del är just dessa företag som kallas kapitalister som via skatt hjälper till att bygga vårt land. Med bidrag menar jag givetvis bidrag som vi alla får/har fått. Det är inte bara fel på dessa företag, de har även andra uppgifter än att skinna oss medborgare på pengar.
Nu hamnar du långt borta från frågan. Ditt förra inlägg gav inte utrymme för något annat än någon slags tillrättavisning som säger att kidsen minsann borde tänka sig för innan de smashar några rutor och att de borde vara tacksamma för bidragen de får, för att de snälla företagen i Sverige betalar dem. Jo tack, de vet nog vad skatt är och de betalar den själva. Detta betyder inte att man behöver vara nöjd med hur systemet ser ut, något som du verkar ha missat.
Oh, förresten;
legis skrev:
Troligtvis inte, de flesta i tåget har väl inte kommit i kontakt med ekonomiska frågor ännu.
Inte? Var går gränsen? Har du en medelålder på alla tusen människor som deltog? Nu får du väl ändå skärpa dig, det är här ju skrattretande!
Varför tror du själv att dessa ungdomar, alltså förutom kanske de som vandaliserar, går ut och demonstrerar? För att de ska få med sig en mindre hög som kan slå sönder saker åt dem?
Rikard skrev:
Det blir inte mindre fel för att fler begår samma fel.
Exakt vad jag menar! Men du förutsatte, som väntat, att det var demonstranterna som gjort fel, när det i själva verket lika väl kan vara en överdimensionerad och felinstruerad polisiär närvaro/handling som är problemet.
Jag är inte för bråkmakare eller vandaler, jag stödjer inte AFA eller Osynliga Partiets aktioner och jag har svårt att tro att jag själv skulle kasta gatsten en dag. Men jag blir ledsen när den kamp som förs (känns det här igen?) inte uppmärksammas för att tidningarna ljuger så fort det händer nåt.