Vad är det att fira?
Hur ska ni fira detta? Själv ska jag ner till ringhals kärnkraftverk och skjuta fyrverkerier...
43 svar · 1 515 visningar · startad av Calevan
Hur ska ni fira detta? Själv ska jag ner till ringhals kärnkraftverk och skjuta fyrverkerier...
Vad är det att fira?
casca skrev:
Vad är det att fira?
Han kanske tänker som dessa?: http://news.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2002/09/08/nextre08.xml
Mitt kusinbarn fyller ett år så jag får nog dra iväg ett SMS och gratulera. I övrigt ser jag ingen anledning till att fira något, möjligtvis att det är så fint väder också och att min kamera är tillbaka, fullt fungerande.
Själv ser jag den här da'n som en helt vanlig lördag. :)
Jag tänker således inte fira på något sätt, utan vila. (I och med Auschwitz-resan.)
Den 28:e blir en dag att minnas, 10 år sen Estonia sjönk.
erre skrev:
Veckan innan dess ska jag till Tallinn. Med båt, naturligtvis.
Timing att Tv3 visade avsnittet av 8 simple rules där John Ritter dör, samma dag som han dog i verkligheten. Så jag har sörjt lite.
erre skrev:
10 år sedan redan. Satan vad tiden går fort!
Det blev en riktigt fin lördag. Satt nere i Badhusparken vid Storsjön här i Östersund i eftermiddags och njöt av höstsolen. :)
jo, såg avsnittet av 8 simple rules. nästan lika trist som avsnittet med kära susan där todd tod (david strickland) :/
Vad jag vet så är det kräftskiva ute på landet och Kulturnatten här inne i stan...värsta PARTYT!
11 September... jahaja... häromdagen skrev dom nåt i media om att dom var Bin Ladin på spåren... det hade ju varit nåt om dom plockat honom lagom tills idag... :) ...fast det är ju klart... hans bröder lär väl ju vara problem också... Marme Laden och Chocko Laden...
Icke att förglömma att det är 31 år sen, den USA understödda, militärkuppen i Chile. vilken krävde betydligt fler liv än attackerna den 11 september 2001.
Jupiter skrev:
Icke att förglömma att det är 31 år sen, den USA understödda, militärkuppen i Chile. vilken krävde betydligt fler liv än attackerna den 11 september 2001.
Publicerades en ganska tänkvärd krönika angående det i Aftonbladet idag.
casca skrev:
Jupiter skrev:
Publicerades en ganska tänkvärd krönika angående det i Aftonbladet idag.
Läste den tidigare idag och den är klart läsvärd.
ja... det var värst vad det hänt saker den 11:e September då... Chile / WTC / Anna Lindh (dog)... kanske man skulle ändra otursnummer från 13:e till 11:e!? :)
Re: 11 september
Calevan skrev:
Jag firade det hela genom att titta på de fina fyrverkerier som Calevan sköt iväg.
Bra jobbat!
UlfT skrev:
casca skrev:
Vad är det att fira?
Han kanske tänker som dessa?: http://news.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2002/09/08/nextre08.xml
Ytterligare flis på min brasa som brinner för döden av all religion.
Vidare, de som anser att händelserna den 11:e september är något att fira borde nog ta och undersöka hjärnan. :l
Bra sagt Får vi nu en förklarining av trådskaparen varför det skulle firas!
Danny skrev:
ja... det var värst vad det hänt saker den 11:e September då... Chile / WTC / Anna Lindh (dog)... kanske man skulle ändra otursnummer från 13:e till 11:e!? :)
Du kan nog ändra det till 9 för september.
1 sep
Andra världskriget utbryter.
Inleddes ett gisslandrama en skola i Beslan
10
Anna Lindh knivhuggs
11
Den svenske formel 1-föraren Ronnie Petersson dör under ett race
I Moskva bombas 7 hela 15 vånings hus av Irak terrorister
WTC
Anna Dör
28
Passagerarfartyget M/S Estonia förliste