webForumDet fria alternativet

Pedofiler

Politik & samhälle

57 svar · 2 039 visningar · startad av Mr. N. · sida 3 av 3

Frågan, av Mr. N.

Den här tråden rör inget speciellt fall, det finns ju många trådar som länkar till artiklar om det, hursomhelst tycker jag verkligen att pedofiler är hemska. Jag förstår inte hur en människa kan vara så sjuk så han/hon ger sig på barn. Vidrigt! Jag ville bara vädra ut mina åsikter lite och höra er syn på saken. Detta är en seriös tråd, trams undanbedes

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Bire skrev:

Så länge du mfl accepterar att en vuxen människa njuter av tanken att ha sex med ett litet barn lär det nog bli svårt att få till stånd en förbättring i det här fallet.

Det handlar ju inte om att förbjuda nått, det handlar om att inte acceptera vidriga perversa tankar!

Man måste ju för tusan kunna få njuta av vilka tanar man vil så länge man inte skadar någon med det!

Nej, för om de känner att ingen kan acceptera dem och deras läggning så kan de ju inte gå ut med den och isf få hjälp.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Förklara då vad ni menar med sexuell läggning... Heterosexuella, bisexuella och homosexuella föds så enligt de flesta. Men jag har aldrig hört NÅGOT som talar för att man föds som pedofil...... Varför? För det handlar inte om sex! Som jag sa ovan, det handlar om makt och kontroll, om att mentala störningar tar sig uttryck i övergrepp. Som JesperT sa:

Jesper T skrev:

Säger det igen; offer blir själva förövare en vacker dag. Det är ingen ursäkt, möjligtvis en förklaring. 98% av alla pedofiler är själva tidigare utsatta.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Vad är det hos barnet som attraherar pedofiler?

Enligt flera undersökningar är det inte åldern utan barnets outvecklade kroppsform som är attraktivt, avsaknaden av könsegenskaper.

Önskan efter det oskuldsfulla, frånvaron av behåring utsöndringar. Rädsla och avsky för den vuxna kvinnans kropp.

Rent psykosexuellt kan man säga att den fixerade pedofilen aldrig uppnått en vuxen psykosexuell identitet, utan har "stannat" på vägen.

Enligt rapporten "Definitioner och förekomst" är ett kännetecken för sexuellt övergrepp: att barnet inte kan förstå handlingen eller ge medgivande till, beroende på beroendeställning eller utvecklingsmässig mognad.

Ex. Johan blev utnyttjad i fyra år, mellan 9 och 13 år. Han visste inte att mannen gjorde fel men att han skulle vara tyst om det.

Argument från pedofilers organisationer

Förnekande att barnet tar skada och att barnet är offer. Framhäver det positiva i kontakter med barn. Berättelser där barn beskriver sin relation. Det är samhället som skapar problemen.

Pedofilernas redogörelse av sina förhållanden till barn är till en del idealiserat. Forskning visar att del förekommer en del våld och tvång i deras beteende mot barn.

Hur förövaren tar kontakt med barn.

1. Överfaller okänt barn eller lurar barnet med sig barnet. Ex. En man lockade två barn på camping till undanskymd plats, krävde sexuella tjänster, den ene pojken lyckades fly.

2. Lockar till sig barn. Ex. en 55-årig sjukpensionär, populär bland barnen, kunde leka med barnen och bjöd på godis och läsk. Han blev senare åtalad för sexuellt utnyttjande av minst tre barn.

3. Har i sin yrkesroll eller fritidsintresse naturlig kontakt med barn. Ex. Örebropedofilen.

4. Blir bekant med föräldrar till barn, för att kunna ta kontakt med barnet.

5. Barn i sin egen familj eller tar kontakt med ensamstående med barn för bli sambo/gifta sig. För att kunna få kontakt med barnen.

Övergrepp sker framförallt i familjen och av personer med yrkesmässig kontakt med barn.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Jag tycker det är lite sorgligt att en del tror att man kan förbjuda en mental störning alternativt sexuell läggning genom att säga "jag accepterar inte den".
Givetvis skall man inte acceptera övergrepp i någon form!!
Men att inte acceptera övergreppet motsäger inte att man medger att den mentala störningen alt. sexuella läggningen faktiskt existerar.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Bendro:
Om jag kunde så skulle jag förbjuda den mentala störning alt sexuella läggning iom min oacceptans...

Bendro

Jag tycker det är lite sorgligt att en del tror att man kan förbjuda en mental störning

Eftersom jag tror att det är en störning, så tror jag att det kan behandlas.
Om det däremot är en läggning så kommer jag nog aldrig kunna förstå vuxna som känner sig sexuellt attraherade till barn.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Jesper T skrev:

98% av alla pedofiler är själva tidigare utsatta.

Källa tack. Folk är så vårdslösa med siffror.

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Marcus E. och Colione verkar ha begripit samma sak
som jag: Det är inte sexualiteten som sådan som är
förkastlig, utan själva övergreppen!

Exakt samma sak gäller homo- och heterosexualitet.
Däremot kan man tycka att det är värre att antasta ett
barn än en vuxen kvinna.
Men det är övergreppet och inte "kärleken" som är
olaglig och "vidrig".

Att tro att alla pedofiler antastar barn är lika korkat som
att tro att alla heterosexuella män våldtar kvinnor.

mappo

Att tro att alla pedofiler antastar barn är lika korkat som att tro att alla heterosexuella män våldtar kvinnor.

Men var finns det sunda i att känna en sexuell dragning till barn?

Medlem sedan feb. 2001197 inlägg

Jag har på något sätt bara fått för mig att pedofili är ett biologiskt drag som blivit "överaktivt", om man nu kan uttrycka det så. Det är knappast någon hemlighet att äldre män i ganska stor utsträckning tänder på yngre kvinnor. ja tror pedofili kan vara samma sak men att det bara är en sak som väcks tidigare/starkare än den ska hos vissa, kanske tillsammas med att man själv blivit förgripen på ett sådant sätt...

Eller så är jag bara ute och jiddrar...

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

en riktigt gammal tråd... kan vi skaka lite liv i den tro.. Läste en artikel:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/10/03/ncoach203.xml

The mother of a 13-year-old girl has described the moment she caught her daughter having lesbian sex with her tennis coach.

Är tjejens coach pedofil och isåf är det skillnad på pedofil och pedofil?

Man brukar skilja mellan pedofili - kärlek till barn innan de har utvecklats - samt hebefili - kärlek till personer i yngre tonåren.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephebophilia
(den engelska artikeln är bättre.)

I sådana här fall är det svårt, då det är ett lagbrott att utföra handlingen trots att "offret" i mångt och mycket har vett och förstå och säga ifrån - samt även säga ja.

Men självklart är det lika hemskt om offret lider av det, oavsett kön och ålder på förövare/offer.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Flyttar tråden från cafét.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Hörde att det öppnat/ska öppnas/planerat att öpnnas en mottagning för pedofiler, där de kan söka vård. Vare sig de begått övergrepp eller tänder på övergrepp osv, så dom kan få hjälp i tid/otid av "experter". Det tycker jag låter som en bra satsning faktiskt, att försöka förebygga sexualbrott mot barn.

Sen att pedofiler inte är värda att leva har jag en förståelse för att vissa tycker. isåfall bör väl inte mördare och övriga våldtäktsmän heller få leva öht?

Medlem sedan okt. 20071 082 inlägg

i vilken ålder går gränsen för pedofilism? (pedofilism? konstigt ord, dvs om det finns)

Medlem sedan okt. 20071 082 inlägg

så dom kan få hjälp i tid/otid av "experter".

vad menar du med experter? :l

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Jag förstår inte riktigt din fråga HiDensity:
En vuxen, 29 år gammal, har sex med en trettonåring. Det ÄR våldtäkt på en minderårig, punkt.
Nej, visst, det har inte förekommit penetration på det sätt som vi ofta förknippar med våldtäkt men våldtäkt, på en minderårig, är det likväl.

colione skrev:

I sådana här fall är det svårt, då det är ett lagbrott att utföra handlingen trots att "offret" i mångt och mycket har vett och förstå och säga ifrån - samt även säga ja.

- Ja just det argumentet... Kan vi inte bara komma överens om att man - som vuxen - inte har sex med underåriga? Om ni känner någon tveksamhet, fråga hans/hennes föräldrar...

hltm skrev:

- Ja just det argumentet... Kan vi inte bara komma överens om att man - som vuxen - inte har sex med underåriga? Om ni känner någon tveksamhet, fråga hans/hennes föräldrar...

Jag vill bara klargöra att jag inte är för sex med underåriga. Min fundering rör varför gränsen går just vid 15. Jag tycker det är långt jävla värre om man har sex med en 16-åring som säger nej än en 14 åring som säger ja. Återigen för att klargöra: sex med så unga människor är inget jag sysselsätter mig själv med.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)