webForumDet fria alternativet

Nu är det klippt!

Småprat

30 svar · 3 369 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Vi är båda välfriserade och nu har vi äntligen fått våra Tågluffarbiljetter. Resan startar på tisdag den 7 sept mot helt okända mål. Vi reser ner mot forna Jugoslavien kanske ett dopp i medelhavet så en del i "östländer". Annorlunda städer och spontana stopp är devisen. Det måste finnas mycket utanför huvudstäder att kolla in på.
Vi har inte skapat en blogg utan tänker oss att sända mail till intreserade.
Några från wF har vi redan, andra som är nyfikna på denn 22 dagars trip kan lämna epostadress direkt till mig ;-)
Så skall vi försöka förmedla hur ett par runt de sjuttio ser på Europa från rälsen. :birp
Det skall bli en upplevelse att ta färjan över till Helsingör (ingår i biljetten) på tisdag morgon. Så får vi se var vi hamnar. Vad skulle du vilja besöka?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag är inte avis, nejdå... :bla ;)

Dags att ta hem den där Lottovinsten nån gång tror jag. :e

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Jag vill inte gärna lämna e-post p g a spam och avlyssningsrisk. Du kan ju skriva här (eller i annan tråd) hur det var när du kommit tillbaka, eventuellt skicka profilkommentar eller PM här på wF.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

:stefan: skrev:

Jag är inte avis, nejdå... :bla ;)

Dags att ta hem den där Lottovinsten nån gång tror jag. :e

+1

Vill gärna förklara för kolon stefan att det inte är lottovinst som möjliggör det hela!
Tror mer på tur i Kärlek än i Spel. Nej möjligheten kommer helt enkelt av
hårt arbete, av anställda, en gång i tiden, rätt förvaltat kanske ;-)

Kanske har vi haft lite tur i livet också, det känns så.
Tänk att vara född i detta land, i denna tid, vilka möjligheter säger Lasp.

Medlem sedan apr. 2007210 inlägg

Lasp skrev:

Vi är båda välfriserade och nu har vi äntligen fått våra Tågluffarbiljetter. Resan startar på tisdag den 7 sept mot helt okända mål. Vi reser ner mot forna Jugoslavien kanske ett dopp i medelhavet så en del i "östländer". Annorlunda städer och spontana stopp är devisen. Det måste finnas mycket utanför huvudstäder att kolla in på.
Vi har inte skapat en blogg utan tänker oss att sända mail till intreserade.
Några från wF har vi redan, andra som är nyfikna på denn 22 dagars trip kan lämna epostadress direkt till mig ;-)
Så skall vi försöka förmedla hur ett par runt de sjuttio ser på Europa från rälsen. :birp
Det skall bli en upplevelse att ta färjan över till Helsingör (ingår i biljetten) på tisdag morgon. Så får vi se var vi hamnar. Vad skulle du vilja besöka?

Men oj va spännande :D Du har verkligen något att se fram emot, härligt! Jag vill gärna få lite info osv i min mejl under resans gång, och jag har inga problem med att lämna min e-post adress här ;-) hehe. Isabella_2000se@yahoo.se

Ha så kul! /Madde

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Epost och ett par tips lämnade ;)

Trevlig resa

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

b242569 skrev:

Jag vill inte gärna lämna e-post p g a spam och avlyssningsrisk. Du kan ju skriva här (eller i annan tråd) hur det var när du kommit tillbaka, eventuellt skicka profilkommentar eller PM här på wF.

Han säger ju "direkt till mig", alltså via PM. Ingen kommer varken spamma eller avlyssna dig om du gör det.

nitro2k01 skrev:

Han säger ju "direkt till mig", alltså via PM. Ingen kommer varken spamma eller avlyssna dig om du gör det.

Man kan aldrig vara helt säker, och skulle man använda PM här för att meddela e-postadress blir det ju ett extra PM. Som jag har sett ryms det totalt 200 PM (inkorgen + skickat tillsammans). Jag har inte hittat hur man kan utöka antalet PM (ifall man inte skulle vilja ta bort några).

Hjärtligt tack för tipsen Zaiman, vi har ju variit i de stora städerna, Buda och Pest samt Miskolc, där Lena och jag var domare i Ungerns första mästerskap i programmering.
Von Neuman University är ju förknippande ;-). Där har vi också badat termalt. Vi har även tagit oss upp till Europas största grottsystem samt druckit oss glada i både 5 och 7 putney.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jag har precis varit i Belgien, så om du har vägarna förbi kan jag varmt rekommendera musikinstrumentmuseet i Bryssel (lite nördigt, jag vet...) samt fina kvarter i Brügge.

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg

b242569 skrev:

Man kan aldrig vara helt säker, och skulle man använda PM här för att meddela e-postadress blir det ju ett extra PM. Som jag har sett ryms det totalt 200 PM (inkorgen + skickat tillsammans). Jag har inte hittat hur man kan utöka antalet PM (ifall man inte skulle vilja ta bort några).

Om du skickar din epost och sedan raderar det PM't ur din utkorg så har alla din problem lösts ;)

noshornin skrev:

Om du skickar din epost och sedan raderar det PM't ur din utkorg så har alla din problem lösts ;)

Tja, delvis har det i så fall lösts, men min e-postadress finns ju (i alla fall ett tag) i mottagarens inkorg (tills han plockat bort den) och nog kan väl andra upptäcka den när den som har den är på resa vliket då absolut är, åtminstone liten ökad risk för spam och avlyssning.

Medlem sedan aug. 2008815 inlägg

b242569 skrev:

Tja, delvis har det i så fall lösts, men min e-postadress finns ju (i alla fall ett tag) i mottagarens inkorg (tills han plockat bort den) och nog kan väl andra upptäcka den när den som har den är på resa vliket då absolut är, åtminstone liten ökad risk för spam och avlyssning.

Nu undrar jag hur b24569 tänker? Exakt vem skulle "upptäcka" din email?

Om du är så rädd, varför har du en epost adress? Någon kan ju avlyssna dig när du mejlar dina vänner, arbetsgivare och arbetskamrater? Eller du kanske inte ger ut din email till dom heller?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Frågan om epost i PM hör hemma i webForums funktioner. Tycker vi inte ska sväva ut allt för mycket i denna tråd utan försöker hålla oss till ämnet ;)

Det händer att jag får konstiga e-mail och jag vill inte få fler än vad som är nödvändigt.

Red: medan jag funderade på hur jag skulle svara skrevs inlägg #15.

Nu kan väl tråden stängas! Tack Ytterligare en råd som blev misshandlad av b23456789 ;-(

Mitt första inlägg var ju kort och gott:

b242569 skrev:

Efter dess har andra kommenterat och jag svarat på kommentarer osv. Trådar stängs inte hur som helst men blir med tiden inaktuella. Passar att tråden får ligga nere ett tag så kan du ju skriva återigen här eller i ny tråd när du kommit tillbaka :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Lasp skrev:

Tack Ytterligare en råd som blev misshandlad av b23456789 ;-(

Säger detsamma, (n)

För övrigt går det väl att skaffa en skräpmail.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Jerpa skrev:

Säger detsamma, (n)

För övrigt går det väl att skaffa en skräpmail.

+1

Annars går det utmärkt att använda funktionen "Skicka epost till..."

Trevlig resa Lasp! :birp

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)