BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Gladh skrev:
Bire skrev:
Alla regler / lagar gäller ju samtliga medborgare, oavsett sjukdom / handikapp.
Det stämmer inte, du kan få dispans mot visa lagar om du har sjukdom /handikapp som gör att du inte kan följa dessa. Ett exempel är ju alla stackars MC förare som har problem med hårbotten och slipper använda hjälm :)
- M
En en dispens är ju ett juridiskt undantag i lagen. Såklart finns det miljontals sådana, men det påverkar varken lagen eller min syn på sakfrågan i tråden.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
OveRRidE skrev:
Du sa ju att du inte kunde gå på bio? Hur skulle du kunna softa i en biostol med dina fobier?
obelix skrev:
han hade nog hellre varit frisk och kunnat gå på bio för dom pengarna än att lägga dom på terapi
OveRRidE skrev:
Nä? Tror du det?
obelix försöker ju enbart svara på dina två frågor. Som du besvarar med två frågor till, det verkar ju uppenbarligen som att du inte förstod stycket jag skrev tidigare som du ställde dina två ursprungsfrågor till. Vill du att jag ska förtydliga det för dig?
GGladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg
Bire skrev:
..., men det påverkar varken lagen eller min syn på sakfrågan i tråden.
Det har jag inte påstått heller. Du skrev att lagar/regler gäller för alla oberoende av sjukdom / handikapp. Jag sa bara att så inte var fallet. Det har inte ens med sakfrågan att göra, bara att argumentet inte höll.
- M
KrikoMedlem sedan dec. 2006382 inlägg*Kikar in och lägger mig i*
Jag tycker helt ärligt inte att det är någon big deal att tanka lite då och då.
Personligen laddar jag hem en hel del, både film och musik, men detta har aldrig någonsin påverkat min köplust negativt. Tvärt om, jag köper mer musik och film nu, dvs det jag vet är bra.
Det var min syn på fildelning. Tummen upp, alltså.
För att svara på TS så håller jag med Poteta. Det är fasen ingen som dör för att någon stackare som har fobier och liknande drar hem några rullar och glor på i soffan för att förhöja livskvaliteten lite.
Och då tycker jag inte att vi alls kan dra paraleller till prostitution, mord och allt som varit uppe i den här tråden där faktiskt människor far illa fysiskt.
Så, till denna "Nisse" och Okkido, en hälsning från mig. Fortsätt njuta av er film!
(Ajajaj, jag känner på mig att jag kommer åka på dangel för detta...)