Bara det som står stämmer, Så har jag inga problem med att man ger ut namn och bild, Men det kan även lätt bli så att det e två oskyldiga personer som anklagas!
Speciellt när man läser den sista raden: Fylla gärna på med mer info...
Och iframtiden ifall detta blir vanligare, kan man lätt förfalska en sån här sak, där man bara vill göra livet surt för någon...
Bara det som står stämmer, Så har jag inga problem med att man ger ut namn och bild, Men det kan även lätt bli så att det e två oskyldiga personer som anklagas!
Speciellt när man läser den sista raden: Fylla gärna på med mer info...
Och iframtiden ifall detta blir vanligare, kan man lätt förfalska en sån här sak, där man bara vill göra livet surt för någon...
friande domen i tingsrätten beskrev att kvinnan blivit våldtagen. det var fastställt.
Men att "det kan vart så att männen inte visste att dom våldtog henne" därför friades dom.. Hoppas på maxstraff för både grova våldtäkten samt misshandeln så dom blir borta ett bra tag.
Det där fick jag på mail i en lista jag är med, förra gången dom var anklagade. Jamen det är ju såå synd om dom stackars bratsen.. Lås in skiten på kumla bland dom andra våldtäktsmännen.. Ev. oskyldiga? Jo tjena.. §jr
friande domen i tingsrätten beskrev att kvinnan blivit våldtagen. det var fastställt.
Men att "det kan vart så att männen inte visste att dom våldtog henne" därför friades dom.. Hoppas på maxstraff för både grova våldtäkten samt misshandeln så dom blir borta ett bra tag.
Tänkte inte enbart på just den här artikeln, Tänkte mer på att det lätt kan bli så fel, Med såna här publiceringar?
En möjlighet som det enligt tingsrättens mening inte helt går att bortse ifrån är sålunda att målsäganden i sitt mycket berusade tillstånd inte gett uttryck för sitt i något skede uppkomna ogillande av de fortsatta sexuella aktiviteterna med våldsinslag. Att målsäganden i så fall efter det att de sexuella aktiviteterna avslutats känt sig våldtagen är inte förvånande och hon kan också först då ha kommit till klarhet med att hon blivit utnyttjad, förnedrad och sviken av sina vänner.
Borde det inte vara ett tecken att man kanske inte ska ha sex med någon som inte ens kan säga "nej" ordentligt på grund av berusning?
Det låter, enligt hennes berättelse, helt klart som våldtäkt, men det är ju hennes ord mot deras. Däremot kan man ju undra varför hon helt plötsligt skulle "hitta på" en våldtäkt om hon haft småsadistiskt sex med dessa två "män" tidigare..
VET du det. Eller gissar du bara? Hört talas om "vanmakt"?
Jag var sarkastisk..
Att killar (och tjejer för den delen) inte ens bryr sig om någon när de håller på på det sättet är helt sjukt.
Men det är nog så att såvida det inte finns bevis på det så kommer våldtäktsmän gå fria som dessa.
Ord mot ord ju.. även om tjejen är söndertrasad i underlivet och blåslagen.
Killen kan ju hävda att det var pga deras våldsamma sex..
Jag hoppas att grabbarna åker dit den här gången och att straffet består av tre års konstant analsex. Grabbarna har ju uppgett att dom gillar förnedringssex så då vore det väl lämpligt om dom fick smaka på sin egen medicin.
Stureplansprofiler häktas för våldtäkt
Publicerad 9 augusti 2007 - 10:46
En 21-årig och en 26-årig man som misstänks för ett uppmärksammat fall av våldtäkt mot en 23-årig kvinna, häktades i dag i Stockholms tingsrätt.
Båda männen, som är kända profiler kring Stureplan i Stockholm, förnekade brott. Tingsrätten valde dock att häkta dem som på sannolika skäl misstänkta för våldtäkt, den högre misstankegraden.
Tingsrätten friade nyligen 21-åringen från ett annat fall av grov våldtäkt på en ung kvinna. Den domen kommer att tas upp i hovrätten i höst.
Den dagen då de män som våldtar kvinnor åker dit o får sitt straff kommer bli mitt livs lyckligaste dag!! Nu måste det till en förändring av vårt rättssystem!
Den dagen då de män som våldtar kvinnor åker dit o får sitt straff kommer bli mitt livs lyckligaste dag!! Nu måste det till en förändring av vårt rättssystem!
Problemet är inte "rättssystemet", utan att just våldtäkter är oerhört svåra att bevisa. Skulle man sänka beviskraven, så kommer det omvända att hända: män som inte alls våldtagit kommer att åka i fängelse ändå. Därmed upphör Sverige att vara en rättsstat och hamnar i nivå med Kina, Nordkorea och alla andra länder där medborgarna blir frihetsberövade utan skäl. Det är snarare det som är dilemmat.
Häller man in nån sprit eller droger och sedan utnyttjar vederbörande sexuellt, så rubriceras det inte som "våldtäkt" eftersom det inte tilltvingats med hjälp av våld eller hot om våld. Då använder man istället andra paragrafer som handlar om sexuellt utnyttjande och om att "sätta i vanmakt"
jofawe skrev:
Att killar (och tjejer för den delen) inte ens bryr sig om någon när de håller på på det sättet är helt sjukt.
Jag tycker att det sjukaste är att vi numera översvämmas av helt vidriga porrfilmer som inbillat helt vanliga grabbar att man ska spöa upp och förnedra tjejerna i tron att dom gillar det.
290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e