webForumDet fria alternativet

Lokförarutbildning!

Studier & utbildning

1 082 svar · 202 164 visningar · startad av blopp · sida 48 av 55

Frågan, av blopp

Någon mer som sökt till lokförarutbildning? Eller som har gått den och har lite erfarenheter att dela med sig av? :i

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 201031 inlägg

Ullis. skrev:

Är det någon som vet hur psykologi-testet går till?

Om det är som psykologi tester brukar gå till så kommer du få träffa en som kommer sitta och prata med dig och ställa en massa frågor och sen beroende på hur du svarar på dessa så kommer han göra ett omdöme av det. Tror det stog att han hette Åke som man ska prata med =D

Har också blivit kallad till tester i hallsberg nu =D 28:e jan blir det för mig.

Medlem sedan jan. 201018 inlägg

shiven skrev:

Om det är som psykologi tester brukar gå till så kommer du få träffa en som kommer sitta och prata med dig och ställa en massa frågor och sen beroende på hur du svarar på dessa så kommer han göra ett omdöme av det. Tror det stog att han hette Åke som man ska prata med =D

Har också blivit kallad till tester i hallsberg nu =D 28:e jan blir det för mig.

Aha. Tack, då vet man på ett ungefär vad som väntar.

Jaså du har fått datum. Jag vet bara vilken vecka ja ska dit men inte vilken dag. antar att ja får reda på de nu i veckan nångång annars får ja väl ringa.

Ullis. skrev:

Aha. Tack, då vet man på ett ungefär vad som väntar.

Jaså du har fått datum. Jag vet bara vilken vecka ja ska dit men inte vilken dag. antar att ja får reda på de nu i veckan nångång annars får ja väl ringa.

Jag är ju en av dom som sökt sent så jag gjorde andra mailtestet i fredags och fick svaret om hur det gick och kallelse till test i hallsberg igår. Så ring och kolla om du inte får veta idag eller imorgon vilken dag. Så du får tid att planera =D

Haha.. Ja missade den bifogande filen i mailet, så ja vet visst när ja ska dit.
Känner mig lite extra blond :p haha

Ullis. skrev:

Haha.. Ja missade den bifogande filen i mailet, så ja vet visst när ja ska dit.
Känner mig lite extra blond :p haha

haha, när skulle du dit då?

shiven skrev:

haha, när skulle du dit då?

Den 26.
Shit va nervös ja blev nu. Nu känns de ju på riktigt.

Ullis. skrev:

Den 26.
Shit va nervös ja blev nu. Nu känns de ju på riktigt.

Hoppas allt går bra för dig då =D min nervositet kommer väl till veckan =D

Medlem sedan maj 200859 inlägg

Ingen idé att vara nervösa, de förklara väldigt tydligt vad proverna går ut på o går igenom exempel, rättar dem o låter folk fråga frågor inför varje delprov. Lycka till!

Medlem sedan juli 2003555 inlägg

Det är ett gäng på skolan nu och kör lite tester :)

Vad går det skriftliga testet ut på?
Antar att det inte e samma som den man fick på mailet.

Ullis. skrev:

Vad går det skriftliga testet ut på?
Antar att det inte e samma som den man fick på mailet.

Jo skriftliga ska vara i princip samma saker som det man fick hem, lite utförligare och med papper och penna istället för på dator. den uppfattningen jag fick iaf från mailet.

Jaha.. i morgon va de dax. Åker upp redan i eftermidda, har en fem timmars lång tågresa framför mig.
Känns lite spännande, men samtidigt nervöst.

Lycka till till alla andra som oxå ska till Hallsberg i morgon.

Ullis. skrev:

Jaha.. i morgon va de dax. Åker upp redan i eftermidda, har en fem timmars lång tågresa framför mig.
Känns lite spännande, men samtidigt nervöst.

Lycka till till alla andra som oxå ska till Hallsberg i morgon.

Lycka till, du får berätta hur det gick när du är klar. Jag åker upp på onsdag kväll, sen har jag 5 timmar hem efter. En resa som borde ta 2 timmar =\

Medlem sedan aug. 200818 inlägg

Det börjar nog ljusna

..

Då har man klarat sig vidare till nästa moment :e Har en kännsla av att de kommer att vara de jobbigaste.
Ska upp nästa lördag igen. De tar mig 5 timmar enkel resa o ta mig till Hallsberg. Men de e de värt.

Lycka till i morgon :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Stog och kollade genom vindrutan nu på eftermiddagen när föraren kollade retardationen.
Svängde mig med att Tydal har givit oss tips om tågluffen. Föraren sa att https://www.tydal.nu var mycket användt. Mäktigt att se hur tåget tog igen 10 min försening på sträckan Malmö - Helsingborg. Skönt att skrida fram i 180 istället för att sitta i kö på E6, just nu helt avstängd. Tack Thomas för att du har spridit goa vibrationer.

Medlem sedan apr. 200931 inlägg

Ja visst börjar det att vända

..

3 timmar kvar till testerna idag, laddad som bara den =D 2 timmar förseningar igår när jag åkte till örebro och fick ta anknytningar katrineholm - Eskilstuna - örebro =D alltid kul att åka runt hjälmaren men jag är rätt nöjd, stog och snackade med en Jimmy från klass 6 i hallsberg som körde sträckan katrineholm - eskilstuna.

Klarade testerna idag, sista testerna 13 feb =D

Medlem sedan juli 200837 inlägg

johans83 skrev:

..

Kanonbra ju! Hur många förare sökte dom ? Dessutom är det inte lönt ni tar bort inlägg, dom ligger cachade för all framtid :)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)