har inte sett den än, men är det mer konspirationer på gång, eller?
skämtar du eller..?! alltså, kolla filmen, det man särskilt reagerar på är hur fan flygplanet kunde flyga in i pentagon och bara lämna ett 5*5 meters hål efter sig.. ja menar planets vingar och roder och motorer? de bara försvann, se filmen!
Har precis sett denna film
Min frågor blir bara fler och fler.. har sett lite andra dokumentärer kring ämnet också men just den här skapar mängder med frågor.
Jag har sett den här och andra liknande filmer. Det verkar vara samma personer som tror på sånt här som tror att vi inte varit på månen, att utomjordingar gör cirklar i sädesfält och att Sverige inte arrangerade fotbolls VM 1958...
Jag har sett den här och andra liknande filmer. Det verkar vara samma personer som tror på sånt här som tror att vi inte varit på månen, att utomjordingar gör cirklar i sädesfält och att Sverige inte arrangerade fotbolls VM 1958...
Säg inte för mycket om du inte har sett filmen, har du sett den?
oj, läste fel.. men borde man inte undra lite efter att ha sett filmen istället för att blunda för den?
Jag har inte hela nedtankad ännu, så jag får väl återkomma med svar angående just den här filmen. Dock bör vi komma ihåg att konspirationsteorier oftast bygger på att man målar upp en bild av att inget sker av en slump, allt hänger ihop, etc. Det är detta som gör dem så intressanta för människor som inte kan acceptera en värld där vi faktiskt inte har full kontroll över allt som sker.
Jag har inte hela nedtankad ännu, så jag får väl återkomma med svar angående just den här filmen. Dock bör vi komma ihåg att konspirationsteorier oftast bygger på att man målar upp en bild av att inget sker av en slump, allt hänger ihop, etc. Det är detta som gör dem så intressanta för människor som inte kan acceptera en värld där vi faktiskt inte har full kontroll över allt som sker.
Jag säger inte att jag står bakom filmen. Men ändå blir det jävligt tänkvärt... särskilt planet som for in i pentagon, eller missilen?!
Själv är jag ganska tveksam till filmen. Det enda som verkar vettigt att ifrågasätta är varför regeringen dröjde så länge med att gå ut med information.
Nu ska du inte vara så hård. Jag kan gå med på att vi varit på månen och att "konspiration 58" bara var ett experiment. Men att utomjordingar INTE skulle göra cirklar i våra sädesfält är väl bara korkat att tro? Vad skulle dom annars göra här? ;) :birp
Jag säger inte att jag står bakom filmen. Men ändå blir det jävligt tänkvärt... särskilt planet som for in i pentagon, eller missilen?!
Jag har fortfarande inte hunnit se filmen, men det där om vad som flög in i Pentagon, har ju ältats i åratal nu. Jag har fortfarande inte sett något övertygande argument för att det var en missil.
Jag är ganska övertygad om att de amerikanska staternas (hemligahetsfulla?) federala myndigheter skulle göra ett bättre jobb med en mörkläggning av denna storlek, än vad som målas upp i den där filmen. Om det nu skulle vara så att CIA, FBI och NSA har stage'at hela 9/11 som det flummas om i den där filmen, så måste de ha satt världens klantigaste agenter på att sköta operationen i sin helhet.
Jag har inte mycket förtroende för USA's regering, men har däremot större respekt för landets interna säkerhetstjänst, även om den svartmålas ganska ofta. Därför tror jag inte att hela den stora teorin stämmer, eftersom de helt enkelt inte är så.. ja, klumpiga.