webForumDet fria alternativet

Avregistrera medlemmar

Om webForum

83 svar · 2 097 visningar · startad av Qimen · sida 2 av 5

Frågan, av Qimen

Hej Kom och tänka på en sak, skulle man inte kunna avregistrera alla medlemmar som varit inaktiva i mer än en viss period. ex. 6 månader eller kanske en längre period. Man ser hela tiden på alla som registrerar sig nu bara har konstigare och konstigare namn numera, och sen tjännar man kanske även en del i prestanda. :) Säg gärna vad ni tycker, jag bara fick för mig detta iaf ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Qimen skrev:

SirPeter skrev:

Möjligen vore det en lösning att ställa om riktigt gamla konton så att de får aktiveras igen via länk i ett e-brev men att radera dem vore att ta i tycker iaf jag.

Tjaa det kanske också är en ide. Men i så fall tycker jag dem som blivit avaktiverade inte ska synas på medlemms sidan eller i så fall finnas på en annan sida.

Men om man nu gör detta, vad har man för nytta av detta? Då kan ju ingen återregisterara det nicket igen. :)

Jag tycker inte heller att de skall raderas helt. Men det skulle vara bra att ha beteckningen Aktiv medlem på alla som har varit inloggade någon gång de senaste månaderna, och Inaktiv medlem på alla som inte har varit det. På så sätt har man lite koll på om det ens är lönt att försöka kontakta medlemmen via PM eller om det är värt att besvara en fråga.

Att användarnamnen förblir upptagna är nog inget större problem. De flesta är vana att sådant händer. En gnutta fantasi kan nog vara bra.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

#L# skrev:

Åker man bort x år utan att meddela det är man nog inte så angelägen om att ha kvar sitt nick.. jag tycker idén är utmärkt..

Shou...E X A K T !

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

bah.. mesar! :)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jeje whadeva.... Bara jag som fundera lite, och jag heter ju vad jag vill så jag klagar inte ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Om jag helt plötsligt får för mig att lägga mig i hårdträning inför sommar-OS & helt enkelt inte får tid för wF under ett år eller två.. Ska jag raderas & mina.. Hmm... 12 000 inlägg raderas då?
Eller ska dom sparas & påföras näste korkade dalmas som vill kalla sig "Bire" här på wF? :e

r) Snart 13 000 inlägg...

Nej, nu tycker jag att Kjell ska bjuda er på några bullar & lite saft för det råder uppenbarligen sockerbrist i forumet! §e

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

att man skulle tjäna i prestanda tror jag inte på, men jag kan hålla med om att "engångsmedlemmar" med noll inlägg är rätt tråkigt att ha =/

Bire skrev:

Om jag helt plötsligt får för mig att lägga mig i hårdträning inför sommar-OS & helt enkelt inte får tid för wF under ett år eller två.. Ska jag raderas & mina.. Hmm... 12 000 inlägg raderas då?
Eller ska dom sparas & påföras näste korkade dalmas som vill kalla sig "Bire" här på wF? :e

Har ju sagts i såfall att man får meddela det så att man kommer runt det.

Jag tycker de medlemmarna med under etc. 20 inlägg och som varit inaktiva i mer än 6 månader ska avregisteras.

Bire: du i sommar-os *tsss* årets skämt :p :e

Kort fråga: Varför avregga en medlem?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

*Min bäste herre.

Du har förfogat över ett bankkonto i fyra år, men summan insättningar har endast nått upp till blygsamma åttiosju kronor.

Dessutom har det gått åtta månader sedan du sist gjorde en insättning, så vi på Banken har valt att anullera ditt konto.

Välkommen tillbaka som kund i Banken vid ett senare tillfälle, med ett annat konto.

Med vänliga hälsningar,
Gunnar Bankman
Banken*

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Bire skrev:

Denna person finns i din ignoreringslista. För att läsa meddelandet, klicka här.

Flera anledningar finns i de inlägg som har skrivits i denna tråd. Läs gärna igenom dem.

Det där med inläggsräkning, är det någon slags statuspryl här på wF? Ungefär som status på Lunarstorm?

@nders skrev:

*Min bäste herre.

Du har förfogat över ett bankkonto i fyra år, men summan insättningar har endast nått upp till blygsamma åttiosju kronor.

Dessutom har det gått åtta månader sedan du sist gjorde en insättning, så vi på Banken har valt att anullera ditt konto.

Välkommen tillbaka som kund i Banken vid ett senare tillfälle, med ett annat konto.

Med vänliga hälsningar,
Gunnar Bankman
Banken*

:x Helst skilda saker ju.

Bire: fler nick över till andra, medlemms antalet stämmer bättre, man ser vilka som e aktiva. Eventuellt om man har fler medlemmar så märker man kanske prestanda (dock inte mycket).
Finns nog fler skäl.

Jag har inte sett ett enda gitigt skäl i denna tråd att avregistrera en medlem ärligt talat..
Gislaved: Ta gärna bort räknaren, spelar mig ingen roll...

Bire: kanske inte stör dig, men dem som vill bli medlem får välja så konstiga nick pga många andra är upptagna. Men så är det alltid, men att vissa nick som har skrivit 1 inlägg och varit inaktiv i 1 år ska vara kvar är nog så retligt.
Jag har iaf märkt på sistone att alla nya medlemmar väljer helt mysko nick. ;)

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Bire skrev:

Denna person finns i din ignoreringslista. För att läsa meddelandet, klicka här.

Bra idé, Bire. Hur tar man bort den?

Det om något är ju den minsta anledningan jag kan komma på..

Skulle en person ha reggat "Bire" på https://www.idiotforum.nu & enbart ha 1 inlägg på 5 år så är det som det är & jag får helt enkelt hitta på nått nytt!

Bättre kan du/ni hoppas jag! ;)

Brantis: Jag har förstått att du & Gislaved har mig på ignoreringslistan nu.
Ta & lämna ett förslag om att slopa räknaren så kan administrationen fatta beslut om det.

Bire, vi kan göra det tillsammans.

Brantis skrev:

Bire, vi kan göra det tillsammans.

Bra idé!
Ska du eller jag regga nicket: "BrantisBire"?
Förslag till lämpligt lösenord?

Äh, det kommer ju bara bli ett sådant där inaktivt konto som raderas om något år... :bire

Ja, om NI får bestämma ja ;)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)