webForumDet fria alternativet

Närvaro för utvecklare

Om webForum

94 svar · 5 454 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Finns det inga som helst krav på aktivitet för utvecklare längre?
Jag vill minnas att det sattes upp riktlinjer för både moderatorers aktivitet och utvecklares aktivitet för ett antal år sedan, gäller de inte längre?
Som exempel så har det gått över ett år sedan TheMagnus var online nu.
http://www.webforum.nu/member.php?u=10592
Inte konstigt att saker inte blir gjorda då. ;)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Tycker också det är märkligt att man får ha kvar rollen som utvecklare om inte är aktiv på forumet. Tycker också man bör ha varit mer aktiv för att överhuvudtaget kunna få vara utvecklare för forumet. 175 inlägg skvallrar ju lite...

Det verkar inte vara någon direkt närvaro av någon av de övriga här heller eftersom svar uteblivit i över en vecka.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

sigh :x

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ingen som bryr sig heller (?) :OO

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Om den som håller i det, vem det nu än är, ser detta inlägg så ta det som min uppsägning av utvecklingsrollen här på webForum. Mitt engagemang är lika litet som resten av utvecklarnas.

Tack.

Okkido skrev:

Om den som håller i det, vem det nu än är, ser detta inlägg så ta det som min uppsägning av utvecklingsrollen här på webForum. Mitt engagemang är lika litet som resten av utvecklarnas.

Tack.

Tidigare var det den Utveklingsansvarige som höll i det, vet dock inte hur det är idag men det borde väl inte ha ändrats iaf.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Åtgärdat.

Tackar!

Vad är det förresten som är åtgärdat? Menar du (riktat åt den som accepterade som slutgiltlig svar) att när Dryden tog bort mig som utvecklare så är problemen på wF med frånvaron av utvecklare löst?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Okkido skrev:

Vad är det förresten som är åtgärdat? Menar du (riktat åt den som accepterade som slutgiltlig svar) att när Dryden tog bort mig som utvecklare så är problemen på wF med frånvaron av utvecklare löst?

Nej, åtgärdat genom att frånvarande utvecklare blivit avsatt.

Så här stod det i mailet jag fick som jag tackade ja till

"Att vara utvecklare på wF ger inga skyldigheter, bara möjligheter."

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Okkido skrev:

Då är det en formulering vi borde ändra på.

(no harm till den nyss avhoppade ;))

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Okkido skrev:

Låter som ett propagandamail från den amerikanska armén eller liknande! :birp

Så vad är det som är på gång just nu för er andra utvecklare? Det saknas lite info om vad som sker och vad som är väg att göras sedan ett tag.
Frågan är riktad till caya, Pedda och zcorpan.

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

när jag fick förfrågan om att bli utvecklare på wF handlade det främst om att optimera nuvarande stilmall samt utveckla nya alternativa stilmallar - för de som inte gillar khaki.
inte långt efter att jag blev utvecklare bad utvecklingsansvarige zcorpan mig vänta, det var något han skulle fixa först. jag vet inte om han helt enkelt inte gjort det klart eller glömt att tala om för mig att jag kan börja utveckla och vad/var. tidsaspekten i det här fallet handlar om slutet av 2006.

men som Okkido skrev så har jag som utvecklare inga skyldigheter, inte ens att tjata på zcorpan. det är han som är utvecklingsansvarig och ansvarar även för att delegera utvecklingsarbete.

caya skrev:

inte långt efter att jag blev utvecklare bad utvecklingsansvarige zcorpan mig vänta, det var något han skulle fixa först. jag vet inte om han helt enkelt inte gjort det klart eller glömt att tala om för mig att jag kan börja utveckla och vad/var. tidsaspekten i det här fallet handlar om slutet av 2006.

Vi kanske skall vänta ett par år till då så får vi se om någon får för sig att ställa frågan om det är okej att göra något. ;)

caya skrev:

men som Okkido skrev så har jag som utvecklare inga skyldigheter, inte ens att tjata på zcorpan. det är han som är utvecklingsansvarig och ansvarar även för att delegera utvecklingsarbete.

Självklart har du inte det, fast lite intresse att vilja göra något kanske vore på sin plats? :q

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

SirPeter skrev:

Självklart har du inte det, fast lite intresse att vilja göra något kanske vore på sin plats? :q

intresset finns och har funnits hela tiden, annars hade jag ju inte tackat ja. du behöver inte lägga ord i min mun, det gör jag så bra själv...

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg

Hmm.. En tanke, som kanske inte är så bra, men dock:
Någon, ansvarig på något vis, skapar en ny tråd här på wF med vad han/hon anser bör göras på utvecklingsfronten. Här kan sen personer som känner att dom kan/vill göra det anmäla sig.
Då vet man vad som väntar, och här därför en skyldighet ;)

Det går inte att dra ett sådant här projekt utan någon projektledare.

Jag var sugen när jag tackade ja att, precis som caya, utveckla wF på framsidan, inget bakomliggande eller förbättra eller förnya funktioner.

När jag tackade ja hade jag tänkt mig att jag skulle kunna sätta igång direkt och, när jag hade tid och lust, kunna pula med en meny här och ett formulär där. Men jag var tvungen att vänta två veckor på att få information om hur jag kunde nå en (tom) SVN och ev. kunna få tillgång till FTP-uppgifter till wF.

Efter det fick jag höra att det först var några tusen rader HTML som var tvungen att gå igenom för att rätta till ett misstag innan att arbeta kunde påbörjas och även om det fixades så skulle ändå en nyare version av vBulletin in så det var osäkert om arbetet var förgäves eller inte.

Jag har fortfarande efter ett år ingen aning om vem som sköter vad eller vad det är som är prioriterat, om det ens finns en prioriteringsordning, och om SVN:en är up and running.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)