webForumDet fria alternativet

Nu får det bli skärpning!

Småprat

104 svar · 3 320 visningar · startad av Dryden · sida 5 av 6

Frågan, av Dryden

Okej, ikväll har så Ingrid haft bärsärk på wF. Jag har i två av dessa trådar skrivit att Ingrid har vunnit - och så rätt jag fick. Så. Vart vill jag komma? Jo, jag tycker att många medlemmar här visar upp ett bedrövligt beteende. Okej, jag förstår att irritation uppstår när Ingrid nu då postar oseriösa svar i seriösa trådar. Det jag dock inte förstår är när folk överhuvudtaget bryr sig om nya i

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Engine^ skrev:

annesophie skrev:

annesophie skrev:

Men egentligen är det så enkelt att det handlar om att varje medlem på WF tar sitt ansvar och tänker två gånger innan han/hon väljer att posta en ny tråd/nytt inlägg.

Killar... Tagga ner och låt oss slippa ännu en diskussion på sandlådenivå.

Ska vi ta och hjälpas åt med att göra Cafeet, och WF rent allmänt, till en bättre plats eller?

Jag håller med dig, men jag måste samtidigt erkänna att jag finner ett visst nöje i denna tråd. Möjligen därför att jag är kille ;)

Nja, det har nog inget med kön att göra, faktiskt.
Jag har en jäkligt dålig dag på jobbet och skulle nog kunna tänka mig att ord-dräpa en del personer här inne egentligen ;) men - vad är det för bra med det?
Då är ju jag inte ett dugg bättre än dessa personer som vi nu klagar på.
Därför så låter jag bli att trycka på "Skicka svar" knappen. Det betyder dock inte att jag inte har skrivit inlägg - låter helt enkelt bli att posta dom. ;)

Så här ligger det till...

Jag gillar WF.

Kan ärligt säga att jag ibland inte skulle klara av mitt jobb om jag inte fick snabb och tydlig hjälp av alla de experter som finns här. Jag har träffat några av mina allra bästa, och närmaste, vänner genom WF och lär mig något nytt varje gång, ja så gott som, jag har besökt forumet.
I Cafeet har jag fått mig många goa skratt, löst kärleksproblem, skrivit poesi, funderat på livet och dess mening, pratat ren strunt, druckit vitt cyber-vin i WF-baren men även fört en del hetska debatter om allt från religion, moraliska tveksamheter till adoption.

Jag registrerade mig på WF pga av ett hemskt JavaScript-problem och anser fortfarande att WF i första hand för mig är mitt IT-index där jag kan finna hjälp eller nya/alternativa lösningar. Men Cafeet fyller sin funktion som ett on-line 'hang out'.

I stort sett beter jag mig likadant här som IRL. Jag häver inte ur mig en massa dravel (OK, ok ibland då :r ;) ) bara för att jag råkar befinna mig på ett on-line forum, lika lite som jag skulle få för mig att inleda meningslösa diskussioner i verkliga livet.

Ett stort problem är att några, no names mentioned, inte inser att bara för att det är on-line inte innebär att man kan bete sig riktigt hur som helst.

Jag gillar er allihopa :f och tycker att vi tillsammans (med ledningens hjälp) ska göra vad vi kan för att hålla nivån på WF lika hög som den bör vara! :)

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Mycket bra inlägg annesophie!

Tillägg till wF;s regler? :) ;)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Jag kan inte annat än hålla med annesophie till 100 procent. Jag vill dra mig till minnes att även min första postning berodde på strul med javascript :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag ser det idag som att cafét inte har mycket av värde, folk postar en massa skit och till slut sprider det sig till andra trådar. Ingrid är ett klart exempel på det här, skit som sprider sig till andra seriösa trådar.

Detta har ocskå diskuterats många gånger, och jag har för mig att alla föregående gånger så kommer vi fram till att hade inte ett "Allmänt" forum funnits så hade dessa trådar (som annars inte skulle ha någon plats) hamnat i dom "seriösa" forumen.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Qimen skrev:

Det jag vill ha sagt är bara att de som styr här på wf är för blöthjärtade. Kolla t.ex. bara på swec, beter sig ngn på ett dåligt sätt där så tvekar de inte att dela ut varningar och att stänga av medlemmar.

Första gången Sweclockers används som ett rättesnöre i modereringssammanhang? Även om det kanske skulle behövas möjligheter att ta till åtgärder mot de som trollar, spammar och verkar vara ute efter att förstöra forumet tycker jag att det vore väldigt tråkigt om webForum skulle införa samma samma fjortisaktiga moderatorstil som Sweclockers. Hellre blöthjärtad än nazi.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

stoffe-2k skrev:

Killar... Tagga ner och låt oss slippa ännu en diskussion på sandlådenivå

Jag har tagit del av allt som sagt i denna tråd och kan bara säga att wF är en del av samhället. Det finns skitkastning på arbetsplatser, dagis, skolor, ålderdomshem och hemma hos familjer. Varför skulle alla komma överens bara för att man sitter och skriver med varandra? Vill man inte ha kontakt med nån så är det bara att ta till ignoreringslistan eller så kan man helt enkelt Gilla läget! För detta är sandlådestatus just nu! x( Sådana här trådar ska inte behövas, var och en ska själv kunna avgöra om man vill veta av nån eller inte! Så det är bara att Ignorera eller att Gilla läget

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Vide skrev:

Jag ser det idag som att cafét inte har mycket av värde, folk postar en massa skit och till slut sprider det sig till andra trådar. Ingrid är ett klart exempel på det här, skit som sprider sig till andra seriösa trådar.

Detta har ocskå diskuterats många gånger, och jag har för mig att alla föregående gånger så kommer vi fram till att hade inte ett "Allmänt" forum funnits så hade dessa trådar (som annars inte skulle ha någon plats) hamnat i dom "seriösa" forumen.

Helt hundra är jag inte, och jag pekar inte finger, men jag misstänker att Ingrid skulle börja posta spam i PHP eller dyl. om cafét stängdes. ;) :OO

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

annesophie »
Utmärkt inlägg. Fet tumme upp.

muskot »
Jag kan inte annat än att hålla med dig. Sweclockers ter sig att vara en smula fjortisaktigt (kanske pga att det är massa omogna killar som sitter där :OO och inte lika många här, det sköter andra om i stället.. :l ).

Att stänga cafét tycker jag man inte ska göra - cafét bidrar med en hel del vettiga trådar. Faktiskt!

För övrigt så kommer jag ihåg att jag registrerade mig på wF för att få hjälp med ett problem i ASP, nämligen detta.

Minnen av webForum har man, och fler finns att få - webForum har gett mig åtskilligt mycket, och kommer med högsta sannolikhet att fortsätta med att erbjuda mig många trevligt stunder. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

altack skrev:

übersuck :l

Håller med...

Säger som många andra: wF har tappat sin glans.

Så är det bara... ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

LeonL skrev:

wF har tappat sin glans.

Nä, han är kvar men han kanske har mycket att göra just nu bara. :OO

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Bire skrev:

LeonL skrev:

wF har tappat sin glans.

Nä, han är kvar men han kanske har mycket att göra just nu bara. :OO

LOL! Den var ju banne mig bra. :birp

Om du syftar på SirPeter alltså...

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

LeonL skrev:

altack skrev:

übersuck :l

Håller med...

Det där kommer jag inte ihåg alls :e

Även om jag har postat många spaminlägg (associationsleken, medger att det var en smula onödigt :p) så har jag inga skuldkänslor, utan låter er stora veteraner lära mig en läxa så att jag slutar upp med mina skitfasoner och beter mig vettigt i stället. Och efter den här tråden är ni på god väg, kan jag lova er :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*Lär ut en läxa*

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Bire skrev:

*Lär ut en läxa*

Hemska människa *lider*

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Låt Ingrid vara ifred istället... Stör ni er så sluta titta. När jag skriver
detta inlägget så hamnar det på sidan 4. Är ni så ointresserade av hennes
'ointelligenta' och 'korkade spam' inlägg så borde denna tråden slutat
på sidan 1. Men så är inte fallet. Vad säger det, egentligen?

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

stoffe-2k skrev:

tycker det gått längre, från IT-Forum, till en fjortis community...

Du menar som wF-storm.com? ;)

Allvarligt, wF är vad det är.
Finner man inte situationen angenäm så kanske inte en avregistrering är min rekommendation förvisso. Jag ser hellre att Ni följer Bires exempel. Författa ett brev till ledningen där Ni framför Era åsikter. De tål kritik, det lovar jag.
Dock kan jag inte på något sätt tänka mig att de gillar när de blir baktalade och smutskastade i en tråd som denna.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Känns som att denna tråd skapar mer osämja än en gör nytta.. x(

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Dock kan jag inte på något sätt tänka mig att de gillar när de blir baktalade och smutskastade i en tråd som denna.

Jag förstår inte varför alla kommer tillbaka till det argumentet. Jag tror inte det är en enda som har tanke att baktala forumledarna - men det får väl inte hindra att en allmän dialog förs om situationen?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

annesophie skrev:

...Finns det inte en viss risk att personen i fråga bara registrerar ett nytt nick och fortsätter, oavsett hur avancerat detta förslag [ang. "banning"] är?...

vBulletin communities har flera olika sätt att "banna". Det måste inte vara så enkelt att kringgå.

Men... om man nu bedömmer en associationstråd eller liknande som spam, varför kan man inte helt enkelt införa en regel mot den typen av trådar och se till att de stängs i samma ögonblick som de föds?

Och om nu spam är ett så fruktansvärt problem i Caféet, så kan man ställa sig frågan varför de värsta nonsensinläggen postas här? OM man har skäl att tro att det beror på att medlemmar vill höja posträknaren finns ett mycket enkelt bot. Se till att de inlägg som postas i Caféet inte tickar upp räknaren. Det är en mycket enkel inställning i vBulletin - såvida inte just wF är helt omgjort bakom fasaden...

Slutligen - att hacka på moderatorer och ledning är det absolut sämsta man kan göra om man vill ha till stånd förändringar. Det åstadkommer ingenting annat än att folk som arbetar timvis/dygn obetalt och av intresse blir sura, ledsna och känner sig ouppskattade. Inget enda av det befrämjar att de skulle läggas ner ännu mer tid på förändringar! De som jobbar med wF gör ett jättebra jobb! :) Ställ upp för dem istället!! Och kom ihåg att då och då uttrycka uppskattning så blir de säkert glada! :D

För övrigt håller jag med Anne-Sofies långa inlägg.

310 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
148 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
156 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
150 ms — ändringar (db)