webForumDet fria alternativet

Droger!

Småprat

128 svar · 5 215 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 7 av 7

Frågan, av M.Cheraghi

Droger i dagens svenska samhälle är totalt förbjudet och syns inte så mkt! Man har Illegaliserat Marijuana, kokain, heroin, ecstacy, LSD, och allt vad det nu heter! Men varför Varför finns det då en drog som är legal? en drog som går att köpa i vikken butik som hellst, en drog som det görst reklam för i TV! Det jag syftar på är Pringles Det framgår redan i reklamen att "Once you pop, you c

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Jaja Web-Tor. Du har så rätt så rätt. Kan vi återgå tioll chipsen nu?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Web-Tor skrev:

Nej, jag har aldrig skrivit att det är en absolut sanning. Däremot menar jag att forskningen som Karolinska Instituten bedriver är seriös och att resultatet inte är manipulerat. Är det något som får dig att tro att KI:s forskning är oseriös eller felaktig?

Nej, det är inte det jag säger men har man egna erfarenheter i samma ämne som bevisar motsatsen än vad deras slutsas är klart man börjar undra. Jag säger som sagt inte att den är oseriös utan att den inte stämmer överrens med verkligheten på samma sätt som mina egna erfarenheter. Även fast forskningen är seriös kan jag väl vara kritisk till det ändå eftersom den är väldigt relativ och oklar då det är väldigt många faktorer som inte stämmer trots slutsats om att de gör de. Det får mig som sagt att börja undra.

Web-Tor skrev:

I vilket inlägg skriver jag att forskningsresultatet är rätt. Snälla, visa mig det.

Du försvarar deras argument och tar åt dig så fort någon säger att de kan ha fel.

Web-Tor skrev:

"Jag måste väl ändå få länka till artiklar och forskning som stödjer mina åsikter?"

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

caze skrev:

Nej, det är inte det jag säger men har man egna erfarenheter i samma ämne som bevisar motsatsen än vad deras slutsas är klart man börjar undra.

Spännande! Säg mig, hur många tusen fall har du studerat för att kunna göra göra en så insiktsfull analys?

Häromdagen klämde jag i mig två rör Pringles och kan säga att det inte var det minsta beroendeframkallande... :bla

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

caze skrev:

Du försvarar deras argument och tar åt dig så fort någon säger att de kan ha fel.

Är det inte så man brukar göra för att försvara sin ståndpunkt? Jag har fortfarande inte påstått att varken jag eller KI har rätt och är alltså öppen för att KI:s forskning är felaktig och att cannabis är lika nyttigt som morötter.

Däremot hade jag rätt när jag skrev att du hade fel när du skrev att jag skrivit att jag hade rätt.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Web-Tor skrev:

Är det inte så man brukar göra för att försvara sin ståndpunkt? Jag har fortfarande inte påstått att varken jag eller KI har rätt och är alltså öppen för att KI:s forskning är felaktig och att cannabis är lika nyttigt som morötter.

Bra!

Spännande! Säg mig, hur många tusen fall har du studerat för att kunna göra göra en så insiktsfull analys?

Jag tror inte du läst vad jag skrivit tidigare. Varför skulle jag behöva flera tusen människors erfarenheter för att kunna skapa mig en egen uppfattning. Snacka om att man aldrig skulle skapa en sådan isåfall.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag har på nära håll sett hur både cannabis och alkohol kan förstöra en människa (2 olika fall, inte i kombination). Så min erfarenhet säger att ingen av drogerna är försvarbara. Att många röker på i Kalifornien är inte så "nytt". Det är ju ändå psykoterapeuternas "mecka".

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

joel_joel88 skrev:

Hej jag heter joel och jag missbrukar onnani.

Nej, du missbrukar svenska språket.
Förövrigt brukar jag freebasea Ahlgrens bilar. :r

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

fiddler skrev:

Häromdagen klämde jag i mig två rör Pringles och kan säga att det inte var det minsta beroendeframkallande... :bla

En gång är ingen gång, dock ska man inte underskatta resultaten av chockverkan. På't igen bara! ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

:stefan: skrev:

En gång är ingen gång, dock ska man inte underskatta resultaten av chockverkan. På't igen bara! ;)

Puh... :( It's a dirty work, but someone's got to do it! :OO

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)