webForumDet fria alternativet

Kunden har alltid rätt...

Småprat

57 svar · 1 381 visningar · startad av Quid

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg
Frågan#1

Idag när jag kom hem ifrån jobbet så hade jag fått post ifrån Coca-Cola AB, de berättade att de hade anlyserat den tomma burken som jag skickade till dom för ca. 2 veckor sen och funnit ett lite hål i botten på den. De beklagade det inträffade och kompenserade mig med 30 kr i värdecheckar.

Kunden har alltid rätt :)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Weeee :e

tufft

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Köpte du en tom burk Coca Cola? :q

Nej, köpte ett 24-pack och en av burkarna var tom så jag reklammerade den :)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Varför köper du burkar och inte större flaskor? :)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Större flaskor dricker man ju upp på en gång... :)

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Hihi :e

Det lönar sej även att skriva till Marabou. Jag köpte en chokladrulle en gång och den smakade plast och var fläckig trots att bäst-före-datumet gick ut tre månader senare från datumet jag köpt rullen. Jag skickade in rullen till Kraft Food och fick ett ursäktande brev tillbaka plus 25 kronor i frimärken och 20 kronor värdekuponger giltiga överallt.

Anledningen till att chokladen såg ut så var förmodligen för att den utsats för värme tex legat i direkt solljus och sedan flyttats till kallare plats. Det var den förklaring jag fick av dem.

:)

Garbo skrev:

Hihi :e

Det lönar sej även att skriva till Marabou. Jag köpte en chokladrulle en gång och den smakade plast och var fläckig trots att bäst-före-datumet gick ut tre månader senare från datumet jag köpt rullen. Jag skickade in rullen till Kraft Food och fick ett ursäktande brev tillbaka plus 25 kronor i frimärken och 20 kronor värdekuponger giltiga överallt.

Anledningen till att chokladen såg ut så var förmodligen för att den utsats för värme tex legat i direkt solljus och sedan flyttats till kallare plats. Det var den förklaring jag fick av dem.

:)

Aha, så först ska man lägga godiset i solljus några dagar, och sedan skicka in det. :e

flat-eric skrev:

Varför köper du burkar och inte större flaskor? :)

För att Coca-Cola är burk är godare än Coca-Cola på PET-flaska. Godast är dock den på den klassiska glasflaskan och den som blandas i automater på t.ex. Mcd.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Quid skrev:

Godast är dock den på den klassiska glasflaskan och den som blandas i automater på t.ex. Mcd.

Glasflaska och burk, ok. Men inte kan du tycka att McD:s e bland det godare? Den e så utspädd.

Medlem sedan aug. 2002237 inlägg

Var det inte hos dig som colan flödade?? (upp i taket och väggar?? isf... 30 spänn??!! inte mycket...=)

Mcd var bara ett exempel och tyvärr är deras cola långt ifrån god, jag syftade mer på de som verkligen kan ställa in sina maskiner rätt, som t.ex. matsalen på Carlsberg.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Quid skrev:

[...och den som blandas i automater på t.ex. Mcd.

Brrr isch! Inte god!

Kall burk är däremot toppen, endast, som sagt slagen av glasflaska.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Testa torka snus me hårtork. Med lite tur kan man få en stock vid reklamation ;)

Nee... oärliga grejer ;)

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

det där med fläckig choklad har jag hört att det e kokosmjölken som börjar svettas.. inget farligt..

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

zipp3r skrev:

det där med fläckig choklad har jag hört att det e kokosmjölken som börjar svettas.. inget farligt..

Nä, men äckligt! Blää!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Re: Kunden har alltid rätt...

Quid skrev:

Du säger det?
Försök att få en burgare på McD innan tio på morron, nu när de börjat med sin jävla frukost... :x

Re: Re: Kunden har alltid rätt...

:stefan: skrev:

Quid skrev:

Du säger det?
Försök att få en burgare på McD innan tio på morron, nu när de börjat med sin jävla frukost... :x

Själv försökte jag på en lördag få en frukost på McD vid 8.30-tiden, totalt omöjligt. Lite jobbigt när de hade reklam för frukosten i fönstret, den stackars tjejen i kassan sa att det gällde bara på vardagar där. :( (eller så var det tvärtom...)

(Nu verkar de dock ha frukost alla dagar)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Påminner mig om Michael Douglas utbrott på en hamburgeria i Falling Down...

Mr. N. skrev:

Påminner mig om Michael Douglas utbrott på en hamburgeria i Falling Down...

Dedee Pfeiffer - Sheila var så söt. :)
(Hon som bethänade honom på hamburgerrestaurangen)

"You can call me Miss Folsom if you want. " :)

http://us.imdb.com/Name?Pfeiffer, Dedee

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)