Det va inte det jag sa heller. Det jag sa va att en stor del av de våldsbrott som begås är under berusning av någon drog.
Du blir korkad av all narkotika
409 svar · 14 595 visningar · startad av Theon · sida 14 av 21
Frågan, av Theon
<http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=58541&previousRenderType=1> Vågar knarkarstollarna bemöta denna artikel :q
Läs frågan i sin helhet →Jaså, alla droger ändrar verklighetsuppfattning, det var nåt nytt.
Om droger inte gjorde det så skulle ju ingen vilja använda dom. Ma0n vill uppfatta världen på ett annat sätt och därför a0nvänder man nått preparat för att ändra det mantala tillståndet till nått annat tillstånd som man normalt inte kan åstakomma.
Har du testat kaffe nån gång, jävligt schysst faktiskt, man blir helt bäng.
Beatbox skrev:
Så konstigt eftersom andra droger är förbjudna enligt lag....
Det finns inget konstigt med att droger används olika mycket oberoende av lagstiftning.
Lim/lösningsmedel är lagligt men sniffning är inte vanligt och minskar.
Cannabis är illegalt, men konsumtionen är hög och ökar.
Konsumtion styrs i första hand av kultur och attityder, inte lagar och hot.
Har du testat kaffe nån gång, jävligt schysst faktiskt, man blir helt bäng.
Man blir piggare, en förändring av det mentala tillståndet.
Lim/lösningsmedel är lagligt men sniffning är inte vanligt och minskar.
Cannabis är illegalt, men konsumtionen är hög och ökar.
Nu är ju inte sniffning "inne"... nu ska man ju dricka bedövningsmedel för kor (GHB).
förändras verklighetstillståndet då, nej. Man blir förresten piggare av att duscha också.
Lite info om hur farligt cannabis är:
http://www.jackherer.com/comparison.html
Egentligen är det ganska enkelt. Det framgår ju tydligt av vissas reaktioner hur argumentationen mot droger träffar mitt i prick. Finns nog inget mer att säga, än:
Läs tråden och summera :birp
förändras verklighetstillståndet då, nej. Man blir förresten piggare av att duscha också.
Fast en riktigt varm dusch kan man bli trött av :) Om du har varit vaken i 3 dygn och tar en dusch så betvilar jag stakt att du bli piggare. Om du tar t ex amfetamin så lovar jag dig att det blir fart på dig. Jag tycker det är en viss skillnad på kroppens egna funktioner och reaktion på droger.
Fast en riktigt varm dusch kan man bli trött av Om du har varit vaken i 3 dygn och tar en dusch så betvilar jag stakt att du bli piggare. Om du tar t ex amfetamin så lovar jag dig att det blir fart på dig. Jag tycker det är en viss skillnad på kroppens egna funktioner och reaktion på droger.
Kroppens egen drog adrenalin reagerar starkare än vad amfetamin gör(om man inte drar i massor) så det är nog inte nån större skillnad.
Kroppens egen drog adrenalin reagerar starkare än vad amfetamin gör(om man inte drar i massor) så det är nog inte nån större skillnad.
Kroppen är inte gjord för att man ska ha en massa adrenalin utan att kroppen får en chans att göra sig av med det. Adrenalin är kroppens "turbo" för att vi ska kunna prestera det lilla extra då det behövs, t ex då vi blir rädda och måste fly från nått. Åter igen så handlar det om kroppens reaktioner vilket jag tycker inte borde blandas ihop med droganvändning.
Oavsett vad för drog jag tagit tidigare så har jag inte fått några våldsbenägna tendenser.... snarare tvärt om. Men så har det ju varit ett fåtal gånger utspridda under lång tid.
Det är med droger som allting annat. Lite & ibland skadar inte, mycket är livsfarligt.... ta koksalt till exempel. 2 av de giftigaste sakerna som finns. Natrium och Klorid. Sätt ihop dem och det är något kroppen måste ha. Men tar du för mycket dör du.
När det gäller sexuellt utnyttjande av barn och mishandel så tror jag inte det spelar någon roll om det inte fanns några droger. Alkohol och droger gör att ett betéende "ursäktas". Hur ofta hör man inte folk påstå. Ojojoj jag drack så mycket i fredags att jag inte minns någonting. Jag har druckit för fan varje dag i 3 veckor och mycket drack vi också. Men jag kommer ihåg alltihop.
Löjligt tycker jag... var och en åt sitt när det gäller sånt!
Kroppen är inte gjord för att man ska ha en massa adrenalin utan att kroppen får en chans att göra sig av med det. Adrenalin är kroppens "turbo" för att vi ska kunna prestera det lilla extra då det behövs, t ex då vi blir rädda och måste fly från nått. Åter igen så handlar det om kroppens reaktioner vilket jag tycker inte borde blandas ihop med droganvändning
Det tycker jag är fel för att det finns folk som är beroende av att få större och större adrenalinkickar och gör farliga saker för att få det. Sen har vi serotoninhalten som vid ett ecxtacyrus blir väldigt högt och alla är vi ute efter att få så hög serotoninhalt som möjligt, dvs bli lyckliga. Så kroppens funktioner förändrar själv vårat sinnestillstånd, med eller utan droger. Nu är ju i och för sig E ett väldigt dumt medel att använda för att bli lycklig, då är det bättre att rannsaka sig själv och komma på ett bättre sätt.
Det tycker jag är fel för att det finns folk som är beroende av att få större och större adrenalinkickar och gör farliga saker för att få det.
Du såg inte på Nova för någon månad sedan ? Forskare har hittat ett ämne i blodet hos människor som utsätter sig för stora risker, dvs ett sjukdomstillstånd. Sen tror jag det är en skillnad i att kroppen själv väljer att släppa lös vissa ämnen i kroppen då det behövs kontra att man tvingar kroppen att göra det. Om man inte är lycklig från början så finns det en anledning till det och att tvinga kroppen till nått annat känns väldigt fel.
Nu är ju i och för sig E ett väldigt dumt medel att använda för att bli lycklig, då är det bättre att rannsaka sig själv och komma på ett bättre sätt.
Nu har skygglapparna tagit över debatten igen, så trött man blir.
Låt oss ta en öl och glömma bort det hemska knarket för en stund. :birp
Tack för mig.
Re: Du blir korkad av all narkotika
Theon skrev:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=58541&previousRenderType=1
Vågar knarkarstollarna bemöta denna artikel :q
Tror att du har fått svar på den frågan nu.
Re: Re: Du blir korkad av all narkotika
2Nasty4U skrev:
Theon skrev:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=58541&previousRenderType=1
Vågar knarkarstollarna bemöta denna artikel :q
Tror att du har fått svar på den frågan nu.
Ja:
Blaskan skrev:
The page cannot be displayed
Angående diskussionen om att fler användare här skulle vara en och samma person, så kan jag garantera att så ej är fallet. Individen och Eyekon vet jag vilka det är sen gammalt, de nyregistrerade vet jag varifrån de kommer och hur de hittade hit.
Vi pundardrägg börjar organisera oss, och på internet sprider sig saker som en löpeld. Där har ni förklaringen.