Lligalajs
"Hur kommer det sig att det helt plötsligt dök upp tre stycken personer, alla registrerade samma dag (igår), vid exakt samma tidpunkt (jag var i tråden när deras första inlägg skrevs), alla med drogliberala namn och samma drogliberala åsikter, samma dag som debatten blossade upp ordentligt, som inte har gjort några andra vesäntliga inlägg i några andra trådar? Min gissning är att dessa även har samma IP-nummer och då är cirkeln sluten"
Kan inte nån moderator bekräfta att det är flera ipadresser då, dom är väl här titt som tätt
EEyekonMedlem sedan apr. 200287 inlägg
ligalajs skrev:
"Hur kommer det sig att det helt plötsligt dök upp tre stycken personer, alla registrerade samma dag (igår), vid exakt samma tidpunkt (jag var i tråden när deras första inlägg skrevs), alla med drogliberala namn och samma drogliberala åsikter, samma dag som debatten blossade upp ordentligt, som inte har gjort några andra vesäntliga inlägg i några andra trådar? Min gissning är att dessa även har samma IP-nummer och då är cirkeln sluten"
Kan inte nån moderator bekräfta att det är flera ipadresser då, dom är väl här titt som tätt
Men tänk lite logiskt människa, vad skulle Individen tjäna på att köra dubbla konton?
22Nasty4UMedlem sedan juli 2002240 inlägg Kan nån ta fram IP-loggen nu?
Lligalajs
"Problemet är att droger har ju en förmåga att bli något mer än något som bara påverkar "sin egen kropp". Jmfr skadeverkningarna med alkohol och nikotin som en och annan drogliberal själv tar upp som ett problem - inte sant?"
Jag förstår inte hur just cannabis skulle skada nån annan än brukare/missbrukaren. Vid en eventuell legalisering så skulle priserna på cannabis rasa och då försvinner era argument att knarkarna skulle vara tvungna till att stjäla för att få råd med drogen. Några våldstendenser framkommer knappast av cannabis heller.
ps: du kan väl kolla upp ipadresserna
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
2Nasty4U skrev:
Kan nån ta fram IP-loggen nu?
Nej det kan endast kjell göra & han har inte tid med erat tjafsande!
Individens polare skrev:
Vad hade det där uttalandet för syfte? Har du sett mig påpeka att cannabisrökning är helt ofarligt? Du bevisar bara att du viftar bort allting som har sagts i tråden med en "gör vafan ni vill" attityd.
Exakt, eftersom jag är en dum medelsvensson utan samma höga intellektuella förmåga så hade jag ju faktist behövt röka på en feting för att orka läsa denna jävla evighetstråd och det känner jag inte för just nu, därför valde jag att vifta bort allt ältande.
Lligalajs
"Men tänk lite logiskt människa, vad skulle Individen tjäna på att köra dubbla konton?"
Men jag vill ju bara att dom ska få se att vi inte kör dubbla konton, jag om nån vet att det inte är så.
JJSKMedlem sedan okt. 2002118 inlägg
OveRRidE skrev:
Min gissning är att dessa även har samma IP-nummer och då är cirkeln sluten.
Vid brist på argument kan man ju alltid ifrågasätta sina debattmotståndares existens. ;)
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Jag förstår inte hur just cannabis skulle skada nån annan än brukare/missbrukaren. Vid en eventuell legalisering så skulle priserna på cannabis rasa och då försvinner era argument att knarkarna skulle vara tvungna till att stjäla för att få råd med drogen. Några våldstendenser framkommer knappast av cannabis heller.
Alla är inte singlar och fysiska skador uppstår även vid rökning av Cannabis. Familjer till t ex haschrökare drabbas ju i andra hand och tänk på alla dessa barn som inte har nått val. Som tur har vi soc som går in och hjälper dessa barn så gott det går.
Vid brist på argument kan man ju alltid ifrågasätta sina debattmotståndares existens.
Om man inte har en opinion så får man ju skapa sig en egen liten opinion. Om det finns någon som gjort detta så hoppas jag verkligen att den personen bannlyses för all framtid här på wF.
Lligalajs
Alla är inte singlar och fysiska skador uppstår även vid rökning av Cannabis. Familjer till t ex haschrökare drabbas ju i andra hand och tänk på alla dessa barn som inte har nått val. Som tur har vi soc som går in och hjälper dessa barn så gott det går.
Precis som dom gör när nyktra personer slår och utnyttjar familjemedlemmar sexuellt. Självklart är inte alla som röker cannabis guds bästa barn men det beror inte på drogen utan på individen.
22Nasty4UMedlem sedan juli 2002240 inlägg
Bire skrev:
2Nasty4U skrev:
Ojojoj... Nu går det hett till här! Brist på argument?
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
2Nasty4U skrev:
Bire skrev:
2Nasty4U skrev:
Ojojoj... Nu går det hett till här! Brist på argument?
Nej, det där var väl bara fakta.. Eller är du av en annan åsikt kan du alltid maila kjell o fråga om han har lust att skicka den till dig..
Han skulle nog inte ens göra det för mig eller nån annan moderator i det här fallet gissar jag.
Precis som dom gör när nyktra personer slår och utnyttjar familjemedlemmar sexuellt. Självklart är inte alla som röker cannabis guds bästa barn men det beror inte på drogen utan på individen.
Det visar sig nog att i väldigt många fall av de brott som du beskriver så är någon form av drog inblandad.
Lligalajs
Det visar sig nog att i väldigt många fall av de brott som du beskriver så är någon form av drog inblandad.
I dom fall det är nån form av drog inblandad så skulle jag gissa att 70-80 % är alkohol
I dom fall det är nån form av drog inblandad så skulle jag gissa att 70-80 % är alkohol
Så konstigt eftersom andra droger är förbjudna enligt lag....
Lligalajs
Så konstigt eftersom andra droger är förbjudna enligt lag....
Vad är det för konstigt med det. Det finns inte många droger som verkar som alkohol gör, att man tappar omdömet och blir våldsbenägen.
Vad är det för konstigt med det. Det finns inte många droger som verkar som alkohol gör, att man tappar omdömet och blir våldsbenägen.
Alla droger ändrar verklighetsuppfattningen och på så sätt kan man inte säga att den ena drogen på nått sätt skulle va bättre än den andra. Det är långt ifrån alla som bli våldsbenägna under alkoholrus.
JJSKMedlem sedan okt. 2002118 inlägg Att döma alla brukare av en drog för brott som vissa begått låter inte som någon bra rättsprincip.
Misshandel är misshandel oavsett om han som slår är hög, full eller nykter. "Guilt by association" är en dålig princip oavsett om det handlar om drogvanor, hudfärg, religion, kön, ålder eller musiksmak.
Lligalajs
Alla droger ändrar verklighetsuppfattningen och på så sätt kan man inte säga att den ena drogen på nått sätt skulle va bättre än den andra. Det är långt ifrån alla som bli våldsbenägna under alkoholrus
Jaså, alla droger ändrar verklighetsuppfattning, det var nåt nytt.