Ni är underbara! Tack för ert enorma stöd! Även om stödet ibland blir X 3 då är det väl också tre gånger så stort!
JO DET ÄR JU VÄLDANS VANLIGT ATT BEFOLKNINGEN I BORTRE MONGOLIET KAN LÄSA OCH FÖRSTÅ SVENSKA!
Håll tummarna på onsdag och slint inte på tangentbordet när ni ska skriva att Göran Persson är fin så att det råkar bli att han är ett svin. Häpp! Halkan kan också leda till ett hemskt brott eller? Två år på Kumla för att tangentbordet var halt hugaligen!
Stöd PUL'ad webmaster!
113 svar · 1 528 visningar · startad av Chakotay · sida 3 av 6
Frågan, av Chakotay
Hörde på radio om nån kvinna som lagt ut lite skämtsamma grejer om andra medlemmar i sin kyrkliga församling, och av någon anledning hade hon själv polisanmält hemsidan och har blivit åtalad! Jag tycker alla webmasters skulle ställa upp på hennes sida, och se till att få bort den idiotiska PUL! Vet förresten nån av er om hon har nån hemsida kvar?
Läs frågan i sin helhet →Inskränkning/borttagning av yttrandefriheten leder naturligtvis till att andra, kringgående former för att kritisera systemet och dess makthavare utvecklas, så som det alltid gör i alla vidriga, förtryckarstyrda system.
Den som då vill kritisera tyrannerna får finna ut kodord och omskrivningar, som t.ex. Nivea, H.S.B. m.m.
Det är bättre man får skriva rent ut om man tycker Göran Persson är ett falskt svin.
Finns det ett fjärde land också..? :e
Lagen är helt sjuk.. tur att man inte är straffmyndig, jag kan skriva vad jag vill! :)
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
>>>Bodil
Hur gick det i dag på rättegången? Jag tänkte på dig. Det var synd att jag inte kunde kunde komma, jag ville gärna men vissa föräldrar anser inte att man ska ta ledigt från skolan för en sådan sak. Jag nämner inga namn...
För er som inte känner mig, kan jag presentera mig som en medlem i KU (kyrkans unga) som Bodil är "ledare" för. Hon är världens bästa och ni gjorde helt rätt som stöttade henne!
Jag fattar fortfarande inte att folk kan tycka att det är känslig information om en bruten fot!!! Vad kan en femtonåring ha för hopp om framtiden när folk beter sig som...jag ska inte säga det. (-idioter)
Hur som helst, jag hoppas att du mosade dem idag och det är jag nästan säker på att du gjorde.
Många kramar/ mia
Bodil , HUR GICK DET IDAG ?? Mina tummar håller på att bli alldeles stela då jag hållt dem hela dagen för dej idag ;)
------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )
Hon sitter väl i fängelse. Ajaj...
Eller vad vet jag?
------------------
/mvh Swey
Wadde Hadde Dudde Da
Programmera Php
swey@tjohoo.se
>>Bodil
Hoppas du krossade dem idag. Jag höll tummarna för dig. Synd att jag inte kunde följa med.
Och till alla andra. Jag kan inte mycket om denna lag men enligt det jag fått lära mig på denna sida verkar den helt vrickad. De borde nog tänka över att skriva om den. Unsäkta mig men hur många Iranier läser svenska församlngars hemsidor?
/Från ännu en av Bodils KU:are
Förhoppningsvis firar Bodil ikväll!!! :q
Nej jag sitter inte inne. Inte ens åklagaren kom på att föreslå detta. "Bara böter" Det enda hon egentligen hade att komma med var "känsliga hälsouppgifter till tredjeland" Tror att nämdemännen kände sej en aning besvärade av situationen. Och detta fall från en stege har hittils i advokatkostnader gåt löst på 16.000:- Ja du läste rätt!
Men som sagt om utgången vet vi inget förrän dom faller den 7 juni. Tre veckor för att fundera på om man får berätta för innevånarna i nedre Volta varför en person i Sverige går med krycka! Pust!!!!
Heja Bodil!
Jag har spridit detta till kollegorna med asgarv som följd! "nämndemännen kände sej en aning..." Konstigt?! ;)
Du har vårt fulla stöd.
mvR
Men VARFÖR detta fjanteri med "tredje land"??? x(
Det hela låter som en högst besynnerlig, och paranoid, förevändning för att få strypa yttrandefriheten. :(
Vore det tillåtet berätta nu PUL'iga saker om man i sin sidas kod kunde spärra tredje ländernas innevånare från att läsa dem?
Har råkat på vissa "adult"-siter där det finns sidor där det står, att om det är straffbart titta på sånt i ens land tar de inget ansvar för följderna om man gör det (tittar alltså).
Om nu tredje ländernas innevånare far så illa av att läsa när vi svenskar berättar om varandras stegolyckshändelser m.m., kunde man väl förse sådana sidor med allvarliga dödskallemärkningar; kanske t.o.m. att de som vill se dem tvingades beställa ett password först för att kunna se "statshemligheterna". ;)
Eller ett formulär att ifylla att de på heder och samvete intygar att de inte bor i "tredje land"...?
Eftersom väl alltid Internet är globalt, ter det sig mycket egendomligt skylla på "tredje land".
Kanske ämnar snart Hitler-rikets maktfullkomliga efterträdare i EU förbjuda oss TITTA på webbinnehåll FRÅN "tredje land" - eller bygga in mekanismer så att EU-surfare helt avsnörs från resten av världen. :( :q
Vad våra kära lagstiftare inte har insett är att Internet är globalt och den absolut mest utarbetade demokratin.
En vacker dag ska jag upplysa dem om detta. ;)
mvR
Mer om fallet kommer i radios P1 imorgon kl 9.35.Programmet heter Vår grundade mening, med repris på söndag kl 8.30. Där sänds även ett utdrag från rättegången. Mer om fallet kan även läsas på www.pul.nu.
Christoph Andersson
journalist
Aropå stegar, hälsa m.m. fick Göran Persson handen i kläm i en bildörr när en kille drämde igen den. :e
Tänk om nån i "tredje land" fick nys om det....
Programmet kanske går att avlyssna från http://www.sr.se/lyssna/
Ja PUL och inte minst dess tillämpning är en skam för oss (Sverige), Och det hjälper inte att kalla sig journalist eller konstnär, utan *Datainspektionen* avgör om skribenten *har* skrivit något i _uteslutande_ journalistiskt eller konstnärligt syfte. <i> Jag förmodar att de har ett konstnärligt råd till förfogande som kan bedömma förment konstnärliga alster - eller är det DIs chefsjurist som gör det? </i>
Och vad som är en känslig uppgift kan uppenbarligen vara väldigt olika. Somliga förmodas ha *väldigt* ömma tår... (Apropå brott och känsligt: Min fot ömmar f.n. en hel del den också, pga ett benbrott - dock utan föregående stegklättring. Fast mest ömmar jag för Bodil!)
Det blir en spännande väntan fram tills domens dag. För den händelse Bodil ådöms böter förutsätter jag att hon får en *mycket* konkret stöd från oss här... (Efter vilja och förmåga anser jag vore rimligt.)
Claes T
PS
Flera riksdagsmän av dem som röstade igenom PUL ansåg att PUL var en mycket dålig lag, men de röstade ändå för den, av rädsla för EUs reaktion annars. Andra trodde att PUL var en OK lag när de röstade, men förstod sedan att de inte förstått konsekvenserna av vad de röstat igenom. En moderat skrev till och med att om han vid EU-folkomröstningen vetat om "PUL-direktivet" så hade han röstat mot EU! Men nu fick han istället rösta igenom den lag som får dessa **absurda** konsekvenser.
Det var tydligen en felaktig uppgift att Bodil- och PUL-fallet skulle vara med i dagens "Vår grundade mening" - jag hörde inte en bokstav om det!!! :q
Nej även tekniken kan misslyckas ibland! Inte bara människor. Inslaget kommer nästa fredag i samma program och samma kanal.
Vad brast i tekniken? Funka inte mikrofonerna? ;)
Apropå teknik undrar jag varför det i skrivläget i skrivande stund inte uppträder någon lista härunder med de tidigare inläggen i detta ämne?
Ang. PUL mm. hörde jag för ett tag sen om några tonåringar(?) som visst hade åkt dit för förtal av lärare, via Internet? Osäkert, eftersom radion var svagt på - vet någon mer? :q