Där har du fel...en rasist anser att en hel folkgrupp/ras är en lägre stående varelse än en själv.
Så därför så talar du emot dig själv när du säger...
Bonniers översättning eller?
Jag skrev vad jag tror/tycker att ordet rasist betyder. Så jag säger inte imot mig själv.
Där finns det mängder med exempel på invandrare som är doktorer, profesorer m.m. som har jobb som dom absolut är överkvaliciferade för.
Säkerligen. Men det finns lika många svenskar som fått stiga åt sidan p.g.a. att en invandrare skall ha jobbet.
vad exakt är det du menar vi gör som är patetiskt och farligt?
Och vilket belägg har du för att folk stannar här med förmåner på svenskens bekostnad?
Vad är det exakt du fått avstå från till förmån för någon annan?
Jag anser att det är farligt att blanda kulturer som om det vore ingredienser i en fruktdrink. Bevisen haglar friskt över oss. Gängbråk, kulturella motsättningar, rasism är väl ett par bevis. Och synd var det om han som trodde att ordet rasist betydde svensk.
Beläggen.. Ja, jag har statistiken på min sida.
Jag är endast 17, så jag har väl inte personligen fått avstå ifrån några förmåner, inte heller fått några förmåner. Men det finns mängder av förmåner som man som invandrare kan få p.g.a. den invandrarpolitik vi har.
den lilla skaran som förändrar den stora massan är ju en sanning med modifikation. Det är inte alltid så att den lilla skaran får igenom sina synpunkter. Det måste nämligen vara så pass mycket substans i det man debatterar för att den lilla skaran till slut kan övertyga den stora massan. Och tittar vi på det ur ett historiskt perspektiv så har ju rasideologerna inte lyckats speciellt bra.
Nej en extrem åsikt behöver inte vara fel. Däremot så anser jag att din ståndpunkt i just den här frågan är inskränkt. Eller snarare det faktum att du säger att främlingar skrämmer dig. Jag förstår inte riktigt vad det är du blir skrämd av?
Så säger du att folk inte är vana vid att höra dessa åsikter?
Du menar väl inte allvar hoppas jag. Du som öppet påstår dig vara rasist borde väl om någon vara medveten om vilka debatter som ständigt förs i dessa frågor. Att du gör sin röst hörd är ju ett exempel på att ni hörs.
Rasideologierna har nog inte misslyckats, det är nog deras fiender som lyckats snarare.
Jag skrämms av invandrargäng som kan dra fram likt ångvält och med etikens lagar på sin sida. Jag skrämms av folks insnöade syn på saker å ting.
Senast jag gjorde min röst hörd fick jag spendera 4 timmar i polisarrest. Och då märkte jag att folk verkligen inte vet det jag har att berätta.
Det var under en flygbladsutdelning angående mordet på Daniel Wrethström i Salem december 2000. Hans mördare fick 1800 kr i böter ett illdåd som egentligen borde kosta dom 5 år i fängelse. Du har säkert hört talas om det.
Flygbladet var lagligt och godkänt av alla möjliga myndigheter. Men när vi skulle till att dela ut fick vi arbeta ostört en mycket kort tid innan §13 sattes i kraft och vi omhändetogs för "risk för störande av allmän ordning". Då tappade jag all respekt för den demokrati som du vill värna om.
Hur tänker du dig att vi ska bli av med "sånna ledare". Vill du göra inskränkningar i den demokratiska processen? Om inte så måste vi ju acceptera dem som ledare enligt de demokratiska spelregler som gäller i Sverige idag.
Och så säger du att vi ska förändra de lagar som stoppar dem som inte följer mallen.
Vilka lagar är det du tänker på, ge gärna något exempel. Och hur ser mallen ut i dina ögon.
LeJa
Jag skulle gärna avrätta en del ledare öppet på stadens torg.. ;)
Och jag spelar inte efter de lagar som menar att stoppa mig.
Nedan följer ett par lagar..
detta är en motion som senare antogs.
"Varje företagare blir skyldig att speciellt informera invandrare om lediga tjänster, och varje sökande invandrare ska i princip kallas till intervju. En arbetssökande invandrare som inte anställs har rätt att få en skriftlig uppgift av arbetsgivaren om vilka meriter den hade som fick tjänsten. Om han då anser sig förbigången kan han anmäla arbetsgivaren för diskriminering. Det åligger arbetsgivaren att bevisa att han inte diskriminerat"
"11.2.6 Riktlinjer för Arbetsmarknadsverket
Regeringens bedömning: Arbetsförmedlingen skall i samråd med kommunen informera deltagarna i ett introduktionsprogram om svensk arbetsmarknad, bistå kommunen med sin kompetens vid utformandet av introduktionsprogram, utgå från att godkänt betyg i sfi är tillräckligt för att en person skall kunna ta del av arbetsförmedlingens insatser och åtgärder, samt prioritera arbetslösa nyanlända invandrare som genomgått introduktionsprogram och vidta åtgärder för att undvika väntetider och passivisering.
"Som diskriminering räknas t ex att kräva att de anställda talar svenska på arbetsplatsen och att inte underlätta för dem att utöva sin religion"
------------------
www.protest.b3.nu