Är Obama det självklara valet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

Herregud, människan är emot aborter även när det gäller våldtäkt och incest...

Originally posted by Danne V
    Nu är jag inte alls nån anhängare av republikanerna. Men vore det inte oerhört naivt att låtsas som om man aldrig någonsin skulle gå i clinch med ryssarna? Varför är det påståendet så konstigt? Om Ryssland råkar i luven på en eller flera NATO-medlemmar, menar du att USA ska stå och titta på?

Sverige ligger inte alls mellan USA och Ryssland. Kolla en jordglob och inte en karta så ser du bättre. Dessutom: om det skulle bli krig (eller "o-fred" som man sa när jag gjorde lumpen) skulle det knappast bli marktrupper som möts halvvägs på neutral plats och gräver skyttegravar som i gamla "hederliga" krig.
    ..och så tittar vi på kartan/jordgloben/whatever igen och så ser vi efter var Ryssland ligger och var de närmsta NATO-länderna finns. Ligger Sverige mitt i smeten där? Yes box.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• :stefan:
      Moderator
      • 2000-04-28
      • 8032

Jag har inte mycket till övers för Liza Marklund som krönikör, men idag har hon hittat rätt...

[citat]Under Sarah Palins tid som borgmästare i Wasilla fick våldtagna kvinnor betala sina egna rättsundersökningar. Hon försökte censurera biblioteket, och när bibliotekarien protesterade fick hon sparken, liksom hennes svåger när han skilde sig från hennes svägerska.[/citat]
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Danny
        Medlem
        • 2004-07-04
        • 8477

Nu kan ni avgöra själva vilken sida ni står på
        dannesholk.se

Comment

• Micke_xyz
          Medlem
          • 2008-04-10
          • 75

Vilken vänstervriden och fördömande diskussion ni för. Ganska representativ för sverige skulle jag tro. Man stämplar amerikaner som idioter och tror sig veta bättre.
          Det intressanta är att amerikaner är väldigt insatta i politiken och är väldigt pålästa om sina politiska kandidater. Undersökningar i Sverige visar däremot på motsatsen om svenskars kunskaper om våra egna politiker.

Comment

• Danny
            Medlem
            • 2004-07-04
            • 8477

...efter gårdagens sista viktiga stora debatt leder Obama stort, 53% mot 37%!! Det är rätt skaplig ledning det, men man kan ju aldrig vara säker, tre veckor kvar...
            dannesholk.se

Comment

• OveRRidE
              Medlem
              • 2001-02-05
              • 8509

Originally posted by Micke_xyz
              Vilken vänstervriden och fördömande diskussion ni för. Ganska representativ för sverige skulle jag tro. Man stämplar amerikaner som idioter och tror sig veta bättre.
              Det intressanta är att amerikaner är väldigt insatta i politiken och är väldigt pålästa om sina politiska kandidater. Undersökningar i Sverige visar däremot på motsatsen om svenskars kunskaper om våra egna politiker.
              Oj, vilken merit det är att vara påläst om den man ska rösta på - wow! En eloge till alla som röstar i USA!

Faktum är att minst hälften av alla i det där landet är korkskallar som röstar fram Bush (två gånger!) - det är resten av den civiliserade världen eniga om.

Om nu alla de som röstar i USA och på högern är så insatta, så skulle jag verkligen inte kalla det fördömande att kalla många av dem, kanske inte idioter, men åtminstone insnöade - de är ju indoktrinerade av kristen fanatisk tro och helt ovetande/ointresserade om resten av världen. Världens största ekonomi och dess väljare borde bry sig lite mer om hur världen ser ut utanför USA's gränser.
              http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

Comment

• Vide
                Medlem
                • 1999-12-05
                • 6094

Sedan finns det ju fler partier i USA, men dessa får aldrig samma publicitet i media av någon anledning. Så nej, Obama är inte det självklara valet om man ser till alla alternativ som finns... ser man bara till Obama och McCain så är det rätt självklart för min del...
                Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

Comment

• Okkido
                  Medlem
                  • 2000-05-12
                  • 4460

Originally posted by Micke_xyz
                  Jag hängde hos ett gäng "young rebuplicans" i två veckor för några år sen. Detta var i Richmond, Virgina. Vidrigt var det att höra dem prata. Runt 35 år var hela gänget (man fick tydligen vara med i young rebuplicans tills man fyllde 40). Så jag stämplar inte amerikanerna för vad jag hört vad andra svenskar eller SVT sagt. Jag talar av egen erfarenhet och vill ändå säga att en stor jävla massa av amerikanarna är idioter. Vilket i dett fallet har något med IQ att göra.

Comment

• aXiz
                    Medlem
                    • 2004-03-23
                    • 83

Personligen tycker jag denna är mycket intressant; http://www.esoterictube.com/the-obama-deception.html
                    Allt jag behöver och allt jag vill ha är två skilda saker.

Comment

Working...