Originally posted by CatZ
Är Obama det självklara valet?
Collapse
X
-
Det är intressant att se hur stor den svenska självgodheten är i denna tråd. Amerikaner är dumma och ytliga.
Politik är framförallt värderingar och åsikter, inte en exakt vetenskap där den som tycker "fel" är dum.Microsoft Certified Application DeveloperComment
-
http://blog.myspace.com/index.cfm?fu...32188111254296Det tycker i alla fall jag är jävligt efterblivet.Originally posted by Eric VictorinoSarah Palin is not fit to be president. If McCain is elected and happens to die of cancer or old age before the end of his term, she will take over... think about that for a second. even if you are a Christian, you probably are not as delusional as she is. This woman believes the US military is the hand of god, doing the bidding of the creator of the universe in a holy war... She doesn't think women should be able to choose when to have children, she thinks ANY form of birth control should be illegal. That includes the pill and condoms - what will happen with AIDS and HIV when condoms are illegal? None of our kids will know what hit them because sex education will also be illegal. Palin believes the USA is a Christian nation and should be governed in accordance with God's will. All fine and dandy so long as you've burned the constitution and gotten rid of anyone who practices a different religion, a different sect of Christianity or, god forbid, no religion at all...Comment
-
Comment
-
Ja Palin skrämmer mig med. Hon utesluter inte krig mot Ryssland läste jag i en rubrik. Ryssland, vi bor ju för tusan mitt emellan dessa giganter. Dessutom hur många krig har inte Usa deltagit i och (fått spö eller) inte lyckats lösa dessa, och dessa länder har varit småländer. Inte ett land som på pappert är likvärdigt usa. Nä ... jag blir riktigt rädd när jag läser sådana rubriker, det kanske är meningen för visso.
Jag är inte heller säker på att väljarna för det självklara valet och röster på den miste krigiska av kandidaterna.
På sätt och vis så känns valet i usa minst lika viktigt som när det är val i Sverige, särskilt nu i dessa tider.Man kan göra så, men det är inte RÄTT!Comment
-
Huvudet på spiken! USA är och petar överallt och deras ekonomi styr hela världen, det märker man nu med bankkrisen (som lär bestå ett tag). Sååå... det är viktigt för hela världen vem som blir The Man!Originally posted by MyskoPå sätt och vis så känns valet i usa minst lika viktigt som när det är val i Sverige, särskilt nu i dessa tider.
/red: läste just, dettaComment
-
"Kvinnor = NOW" av Johan Ingarö.Originally posted by Melea"Palin får kvinnor att rösta på Obama"
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=828970
[citat]
Det låter ju illa, ända tills man ser att intäkten för denna nyhet är att den feministiska organisationen NOW formellt har tagit ställning för Barack Obama.
Detta visar vådan av att göra sina presidentvalsreportage på Manhattan. Mellan New York och San Francisco finns nämligen ett rätt stort land med rätt många väljare, och de väljarna är, tro det eller ej, inte blåkopior av Carrie i Sex and the City. Där har NOW ungefär samma genomslagskraft som Feministiskt initiativ har i Säffle. För övrigt finns det verkligen inget nyhetsvärde i att NOW föredrar demokrater. Det är förvisso sant att de normalt undviker att ta öppen ställning i valen, men det gör inte heller den svenska Hyresgästföreningen. Är det någon som tvivlar på var den står någonstans...?
[/citat]Comment
-
Det är inte alls "svensk självgodhet". Tvärtom är det ju ganska intressant att du inte verkar se skillnaden på amerikanska och svenska valkampanjer. Tycker du verkligen, på allvar alltså, att de är lika?Originally posted by clarkbonesDet är intressant att se hur stor den svenska självgodheten är i denna tråd. Amerikaner är dumma och ytliga.
Politik är framförallt värderingar och åsikter, inte en exakt vetenskap där den som tycker "fel" är dum.
Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Nu är jag inte alls nån anhängare av republikanerna. Men vore det inte oerhört naivt att låtsas som om man aldrig någonsin skulle gå i clinch med ryssarna? Varför är det påståendet så konstigt? Om Ryssland råkar i luven på en eller flera NATO-medlemmar, menar du att USA ska stå och titta på?Originally posted by MyskoJa Palin skrämmer mig med. Hon utesluter inte krig mot Ryssland läste jag i en rubrik. Ryssland, vi bor ju för tusan mitt emellan dessa giganter. Dessutom hur många krig har inte Usa deltagit i och (fått spö eller) inte lyckats lösa dessa, och dessa länder har varit småländer. Inte ett land som på pappert är likvärdigt usa. Nä ... jag blir riktigt rädd när jag läser sådana rubriker, det kanske är meningen för visso.
Jag är inte heller säker på att väljarna för det självklara valet och röster på den miste krigiska av kandidaterna.
På sätt och vis så känns valet i usa minst lika viktigt som när det är val i Sverige, särskilt nu i dessa tider.
Sverige ligger inte alls mellan USA och Ryssland. Kolla en jordglob och inte en karta så ser du bättre. Dessutom: om det skulle bli krig (eller "o-fred" som man sa när jag gjorde lumpen) skulle det knappast bli marktrupper som möts halvvägs på neutral plats och gräver skyttegravar som i gamla "hederliga" krig.
Jag förstår vad du vill åt: Att du hellre vill ha en duva än en hök som USA:s president. Men läs inte bara rubrikerna.Med vänlig hälsning från
Danne
------
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
-
USA:s ekonomi har, tillsammans med några andra från och till, dominerat världsekonomin sen 70-80 år tillbaka. Ifall du inte märkt det tidigare.Originally posted by DannyHuvudet på spiken! USA är och petar överallt och deras ekonomi styr hela världen, det märker man nu med bankkrisen
Med vänlig hälsning från
Danne
------
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Vilket är efterblivet? Citatet i sig själv eller att hon kommer att vara ett uteblivet hjärtslag från att bli den mäktigaste(?) personen på planeten?Originally posted by silfverhttp://blog.myspace.com/index.cfm?fu...32188111254296 Det tycker i alla fall jag är jävligt efterblivet.Med vänlig hälsning från
Danne
------
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Har precis kollat kartan efter tips från Danne V och jag måste säga det, killen kan sin geografi Sverige ligger inte alls "mitt" i mellan utan bara emellan dessa giganter. Och nog fattar även jag att 1800-tals krig inte funkar på 2000-talet, men jag förstår du vill ju bara vara tydlig.
Jag hoppas varken på hök eller duva och fram för allt så hoppas jag att Ryssland inte håller på att få storhetsvansinne och ska visa för världen hur stora och starka de där, för om dom gör det och vi får en krigisk president i Usa då är det inte långt ifrån tredje världskriget. Vi får hoppas att invasionen av Georgien var en engångsföreteelse.Man kan göra så, men det är inte RÄTT!Comment
-
Njae... du skulle ju alltså INTE kolla en karta, utan en jordglob så ser du lite bättre hur länderna ligger i förhållande till varandra. Kolla norröver, över t.ex. nordpolen, Grönland och Kanada. Kolla gärna också österut där Ryssland och USA gränsar till varandra.Originally posted by MyskoHar precis kollat kartan efter tips från Danne V och jag måste säga det, killen kan sin geografi Sverige ligger inte alls "mitt" i mellan utan bara emellan dessa giganter.Med vänlig hälsning från
Danne
------
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Det som Eric skriver att Palin står för. Bara en sån sak som att förbjuda sexualundervisning i skolan tycker jag visar på en slags ignorans hos henne. Vad är hon rädd för att folk ska få veta med en sån? Blunda för könssjukdomar? Herregud.Originally posted by Danne VVilket är efterblivet? Citatet i sig själv eller att hon kommer att vara ett uteblivet hjärtslag från att bli den mäktigaste(?) personen på planeten?
Hoppas Obama tar hem det här nu.Comment
-
kulOriginally posted by Danne VUSA:s ekonomi har, tillsammans med några andra från och till, dominerat världsekonomin sen 70-80 år tillbaka. Ifall du inte märkt det tidigare.
jooo, men särskilt tydligt nu
Comment
Oderland
Collapse
Comment