Aj, lura mig inte att skratta!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankof
    Medlem
    • 2001-01-29
    • 4275

[citat=Cactuz]"krävs att ni bättre måste bryta ner motståndet."

Betyder det att vi ska bryta av lite fler ben på dig? [/citat]

*LOL*
    Han kanske vill ha en björnkram så revbenen gör små hål i skinnet på väg ut
    /frankof
    Beta tester: http://www.americasarmy.com/
    Global moderator: http://aaotracker.com/

Comment

• Luxman
      Medlem
      • 2000-08-23
      • 536

[citat=Cactuz]"krävs att ni bättre måste bryta ner motståndet."

Betyder det att vi ska bryta av lite fler ben på dig? [/citat]Du tycker inte att jag är duktig nog på det själv?
      Skall väl inte presentera någon sjukjournalshistorik men kan nämna några, benbrott, armbrott, två knäoperationer efter korsbandsbrott och meniskbrott, två revbensbrott, spricka i foten, spricka i båtben i handen......men du är välkommen att hitta några nya platser där jag ännu har oskadade kroppsdelar att bryta sönder

Glömde nämna att jag även haft en spricka i svanskotan när jag var ung, och det var inte "skitkul" heller
      Men annars har det inte hänt så mycket, jag bara varit tvungen att sy ihop mig med ett hundratal stygn på spridda delar av kroppen men det räknas ju inte.

Nu är det dessutom så här att idag så har jag "grymt" ont så jag vill å det bestämdaste bannlysa alla skämt i den här tråden idag. Trots att det är lönefredag och stämningen kan föranleda andra glättade sinnesyttringar.

Smärtlindring av olika slag mottages däremot mycket tacksamt.

Jag har nu dessutom varit tvungen att berätta för vd'n om incidenten då han vid löneförhandling såg min begränsade rörlighet. Visserligen uttryckte han viss tillfredställelse över att jag, mot läkarens inrådan, ej sjukskrev mig tre veckor men samtidigt så fick han kämpa mot skrattet....grrrr.
      Jag kunde ju inte ljuga ihop någon snabb tänkbar orsak till tillståndet utan avslöjade fadäsen, så nu vete fan var förhandlingen slutar...haha.
      /Luxman

Comment

• :stefan:
        Moderator
        • 2000-04-28
        • 8032

[citat=Luxman]Jag har nu dessutom varit tvungen att berätta för vd'n om incidenten då han vid löneförhandling såg min begränsade rörlighet. Visserligen uttryckte han viss tillfredställelse över att jag, mot läkarens inrådan, ej sjukskrev mig tre veckor men samtidigt så fick han kämpa mot skrattet....grrrr.
        Jag kunde ju inte ljuga ihop någon snabb tänkbar orsak till tillståndet utan avslöjade fadäsen, så nu vete fan var förhandlingen slutar...haha. [/citat]Hahaha, det är ju klockrent att få bossen på gott humör inför en löneförhandling! Nu kommer du få en långt högre ökning än om du inte stått på öronen!
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• aasah
          Medlem
          • 2003-03-16
          • 3451

[citat=Luxman] ... Skall väl inte presentera någon sjukjournalshistorik men kan nämna några, benbrott, armbrott, två knäoperationer efter korsbandsbrott och meniskbrott, två revbensbrott, spricka i foten, spricka i båtben i handen......[/citat]
          Huuu! Vad har du för dig egentligen?!? Du verkar vara i behov av verklig sympati! Här kommer den:
          S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I...

Comment

• [AMD]Zmaster
            Medlem
            • 2002-03-23
            • 1546

LUXMAN, VAD DÖLJER DU FÖÖÖR MIIIIG, I DIIIIIIIINA MÖÖÖRKA ÖÖÖÖÖÖGON
            [email protected]

Comment

• [AMD]Zmaster
              Medlem
              • 2002-03-23
              • 1546

/r vet ej vad jag fick för mig
              [email protected]

Comment

• Ingrid
                Medlem
                • 1999-12-06
                • 1851

[citat=[AMD]Zmaster]/r vet ej vad jag fick för mig [/citat]
                Life is the art of drawing sufficient conclusions
                from insufficient premises. (Samuel Butler)

Comment

• Luxman
                  Medlem
                  • 2000-08-23
                  • 536

[citat=[AMD]Zmaster]LUXMAN, VAD DÖLJER DU FÖÖÖR MIIIIG, I DIIIIIIIINA MÖÖÖRKA ÖÖÖÖÖÖGON [/citat]Mörka? Jag är ju blåögd
                  /Luxman

Comment

• Luxman
                    Medlem
                    • 2000-08-23
                    • 536

[citat=aasah]S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I... [/citat]Äntligen någon som fattade vad det handlade om idag, tack aasah

Det kom en "säljare" till mig för ett år sedan ungefär, när han kom in på mitt rum så kollade han sig omkring, rynkade på pannan och sa "Inga kryckor idag" och sen flinade han......jag fattar fortfarande inte vad han insinuerade.

Det var lika dumt som när jag var med i en badmintonturnering i Katrineholm, av alla ställen! Jag spelade i en bättre motionsgrupp..haha, så vet ni det. Grupp b för de som känner till klassningen. (Tyvärr så hade jag något år tidigare vunnit en turnering i grupp c, där jag borde höra hemma, men det innebar att jag blev uppflyttad till b.)

Jag vann mina första två matcher (nej inte på v.o.) vilket var kul, men sen var mina krafter slut för minst en vecka framåt. I semifinal så fick jag möta en ny typ av motståndare, en ung lovande tjej p.g.a. att deras a grupp ställdes in för att det var för lite deltagare och de lottades in bland "gubbarna" för att få spela lite.

Det var ju trevligt

Men jag märkte redan efter tre bollar att hennes lungor, vilka syntes under tröjan, var av en helt annan storlek än mina. Plötsligt började hon köra med mig, jag fick löpa som en idiot efter varje boll. Det dröjde inte länge innan min tunga låg och släpade efter golvet av helt andra orsaker än synintryck.

Jag fick däng efter noter.

Hmmm men det var väl ingen som såg fadäsen tänkte jag eftersom jag spelade på en avlägsen bana från läktaren.

Någon timme senare när jag hämtat mig så kollade jag på finalen i a gruppen, det var en bekant till mig som lirade på ena sidan.
                    Det var en helt fantastisk match, de sprang flera maratonlopp jämfört med mig. Dessutom tog "polaren" hem första set och såg oförskämt oberörd ut. När han tog lite vätska i pausen så tittade han upp på läktaren och sa med hög röst Jag har hört att en fick tjejdäng i semi sen flinade han, vände sig om och vann matchen.

Numera är vi inte "polare"

Jag vet inte var de får allt ifrån
                    /Luxman

Comment

• Ingrid
                      Medlem
                      • 1999-12-06
                      • 1851

Komplicerad historia det där du...

Comment

• Luxman
                        Medlem
                        • 2000-08-23
                        • 536

[citat=Ingrid]Komplicerad historia det där du... [/citat]Jag har ju tagit meducin för ni ville ju inte ge mig någon smärtlindring, så det är inte mitt fel att jag börjar bli lite onykter...
                        /Luxman

Comment

• Ingrid
                          Medlem
                          • 1999-12-06
                          • 1851

[citat=aasah]
                          S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I... [/citat]

Comment

• Luxman
                            Medlem
                            • 2000-08-23
                            • 536

[citat=Ingrid][citat=aasah]
                            S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I... [/citat] [/citat]Alldeles försent "2003-04-25 19:12", jag behövde det ju redan i morse, dessutom är det ju lönedag idag så jag kunde gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin.
                            /Luxman

Comment

• Ingrid
                              Medlem
                              • 1999-12-06
                              • 1851

Nu är det ju så med sympati....att den kommer när den kommer, medan då ...t.ex

"gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin"

inte kommer om man inte själv gör något åt det hela... Har jag för mig.

Comment

• Luxman
                                Medlem
                                • 2000-08-23
                                • 536

[citat=Ingrid]Nu är det ju så med sympati....att den kommer när den kommer, medan då ...t.ex

"gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin"

inte kommer om man inte själv gör något åt det hela... Har jag för mig. [/citat]Och?
                                /Luxman

Comment

Working...