Det värsta var när jag precis fick min moppe när jag fyllde 15 för 11 år sedan. 3 dagar efter jag fått den gjorde jag en usväng, upp dök en bil för en backe och PANG sa det. Det resuleterade i att vänsterbenet hängde kvar i en lite skinnslamsa. Dom kunde rädda det och 13 operationer och 3 år på kryckor därefter kunde man återigen lära sig att börja gå igen....
kanske inte det värsta men, när jag var och ledklättrade föll jag.
3m. Längre fall kanske man har varit med om men med tanke på att det bara var 1m till marken när jag efteråt hängde i repet gjorde att det kändes mindre lyckat. Speciellt när det visade sig att jag fallit såpass långt berodde på att en kamsäkring slitits sönder...
Kanske inte det värsta men det som dyker upp i minnet när jag läser jimbos inlägg.
Moppeålder, har en gammal Husqvarna "gubbmoppe" som pinade på hyfsat bra.
Med den fjädringen det var på den var det inga större problem att köra över farthindren som fanns i kvarteret i full karriär, bara rycka lite i styret så...
Men så var det då en dag när jag kom susandes i mina 30 knyck, farthinder dyker upp, jag håller gasen och drar lite i styret. Det som inträffar är att den främre stänkskärmen släpper i sitt övre fäste och "faller", glider framåt och låser framhjulet varpå jag gör en vacker flygtur rakt framåt och landar rakt i asfalten.
Inget kul.
Moppen klarade sig si så där, framhjulet tog dock i cylindern närman skulle svänga så det var till att traska hem.
Comment